در محل کار از چه همکارانی دوری کنید؟

0 813

تقریبا همه افراد نیمی از وقت روزانه خود را در محل کار می‌گذرانند، بنابراین بسیار مهم است که محل کار محیطی امن و سالم باشد. محیط مناسب در سلامتی جسم و روح فرد اثر می گذارد بنابراین برای حفظ سلامتی خودتان هم که شده سعی کنید رابطه ‌ای خوب با همکارانتان داشته باشید. اما همه افراد در محل کار مثبت نیستند و گاهی لازم است در برخورد با بعضی همکاران احتیاط کنید. بعضی افراد ممکن است در محل کار با رفتارها و عملکردشان به شما و دیگران آسیب بزنند. بهترین رویکرد در مواجهه با چنین همکارانی این است که فاصله خود را با آن ها حفظ کنید و در رابطه و دوستی با آن ها حدی را رعایت کنید. برای اینکه تشخیص دهید فردی از لحاظ رفتاری سالم است یا نه نکات زیر را در رفتار آنها بررسی کنید:

– یکی از بارزترین رفتارهای این افراد بدگویی کردن است. این افراد هیچ محدودیتی در بدگویی کردن ندارند و پشت سر یک کارمند ساده تا مدیر غیبت می کنند. این بدگویی کردن به این معنا نیست که این افراد شما را مورد اعتماد خود می‌داند بلکه بدگویی عادت آن هاست و حتماً پشت سر شما هم نزد همکاران دیگر بدگویی می کنند.

– بعضی افراد همیشه در حال گله گذاری هستند. این افراد از همه چیز گله دارند؛ از سختی کار تا وضع غذا و حتی کامپیوترشان! آه و ناله کردن ویژگی بارز آن هاست و هیچوقت دست از آن بر نمی دارند. آنهایی که مدام از شرایط کاری گله می‌کنند برای شما و دیگر همکاران خطرساز هستند. وقتی مدام در معرض گله‌های این افراد قرار می گیرید به مرور زمان احساس کسالت می کنید و خسته و بی‌حوصله می شوید. در نتیجه انرژی‌تان به صورت ناکارآمد تخلیه می‌شود و بازده کاریتان پایین می آید.

– در کنار گله گذاری، این افراد انتظار دارند بهترین امکانات در اختیارشان قرار بگیرد حتی اگر کار خاصی انجام ندهند و بازده خاصی هم نداشته باشند. آن ها انتظار دارند فقط با آنها ناهار بخورید و با دیگر همکاران رابطه دوستانه‌ای نداشته باشید. این انتظار، شما را در معذوریت قرار می‌دهد و فشاری مضاعف بر ذهنتان وارد می‌کند و به مرور باعث خستگی و حتی اضطراب شما خواهند شد.

– این افراد در هر موقعیتی احساس حسادت می کنند. این افراد حتی اگر در رتبه بالاتری نسبت به شما باشند باز هم حسادت می کنند. این حسادت شامل خانواده خوب، زیبایی، روابط اجتماعی بالا و … می باشد.

– این افراد در موفقیت‌ها و شایستگی‌ها هم اغراق می کنند. با این روش این افراد با تحت تأثیر قرار دادن شما معمولاً در پی کسب امتیاز خاصی هستند.

– عدم مسئولیت پذیری در این افراد بسیار بالا است، به حدی که نمی توان کاری را به آن ها سپرد. این افراد حتی اگر اشتباهی هم مرتکب شوند به جای معذرت خواهی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کنند. در نتیجه بیشتر وقت شما صرف این موضوع می شود که اشتباه دیگران را جبران کنید.

– این افراد در عین حال که انتظار دارند همه درکشان کنند و برایشان امتیاز و جایگاه خاصی قائل شوند، هیچ اهمیتی به دیگران نمی‌دهند. این افراد در حالی که دوست دارند شما یک شنونده خوب برای آن ها باشید هیچ لزومی نمی‌بینند که به حرف‌های شما گوش دهند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد