تاثیر نور در بزرگ نشان دادن فضای منزل

0 798

دکوراسیون منزل تاثیر بسزایی در روحیه افراد خانه دارد، وقتی پس از یک روز شلوغ و خسته کننده به منزل باز می گردید فضای منزل باید به نحوی باشد که در شما تاثیر مثبت بگذارد. بعضی افراد خانه های کوچک دارند و می خواهند دکوراسیون منزل طوری باشد که بزرگ دیده شود، جالب است بدانید که نور اتاق تاثیر بسزایی در بزرگنمایی خانه دارد. نور ناکافی، فضای منزل را کوچک و سرد نشان می دهد و از طرفی تأثیر منفی بر روحیه افراد خانواده می ‌گذارد.

مشکل خانه های کوچک این است که نور کافی و مناسب ندارند، در این حالت حتی خانه های بزرگ هم کوچک دیده می شوند. با اعمال چند راهکار ساده می‌ توانید از نور موجود حداکثر استفاده را برده و فضا را روشن ‌تر جلوه دهید.

۱- تمیز کردن پنجره ها: تمیزی پنجره‌ها شاید بدیهی به نظر بیاید اما در میزان نور اتاق تاثیر بالایی دارد. گرد و خاک و لکه‌های روی شیشه باعث می شود نور به داخل اتاق وارد نشود و اتاق تیره به نظر برسد.

۲- انتخاب صحیح تابلوها: در انتخاب تابلوهای روی دیوار دقت داشته باشید. اگر اتاق تاریک است و نور کافی ندارد بهتر است تابلوهایی نصب کنید که در آن ها از رنگ های روشن استفاده شده است. رنگ‌های تیره، نور را به خود جذب می ‌کنند و باعث تاریکی بیشتر اتاق می شوند.

۳- استفاده از رنگ‌ های مات: اغلب افراد فکر می‌کنند رنگ ‌های براق نور را در اتاق منعکس می کند، در حالیکه این تصور اشتباه است و طراحان دکوراسیون معتقدند که نور مات فضای اتاق را روشن تر می کند. رنگ ‌های مات نور را در جهات متفاوت پخش کرده و کل محیط را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

۴- آویزان کردن آیینه: آیینه نور را در اتاق منعکس می کند پس آیینه‌های متعدد بر دیوارها بیاویزید. بدین ترتیب انعکاس نور را در چندین سطح متفاوت خواهید داشت و روشنایی اتاق بسیار افزایش می ‌یابد. یک آیینه بزرگ دقیقاً روبه‌روی پنجره نصب کنید. شما می توانید در یک فضای باریک و تاریک برای منعکس کردن نور، آیینه نصب کنید.

۵- انتخاب درست پرده: بعضی افراد عادت دارند که پرده‌های ضخیم و تیره به پنجره ها نصب می کنند تا فضای داخل از بیرون دیده نشود. امروزه پرده‌های متفاوتی وجود دارد که رنگ‌هایی شاد و روشن دارند و در عین حال مانع از دیده شدن فضای داخل اتاق می‌شوند.

۶- استفاده از سطوح براق: با اینکه گفته شد در انتخاب رنگ دیوار از رنگ‌های مات استفاده کنید، لازم است بدانید که سطوح براقی مثل شیشه یا پایه فلزی به چرخش نور در محیط کمک می‌کند.

۷- انتخاب جای صحیح چراغ ‌ها: به نحوه چینش انواع وسایل روشنایی در منزل دقت کنید. سعی کنید لامپ ها را در وسط اتاق نصب کنید تا نور را در فضا پخش کند و تمام فضا را پوشش دهد. نور غیرمستقیم، یعنی نوری که به سقف تابانده می شود، می‌تواند تأثیر مشابه نور را داشته باشد و با روشن نگاه داشتن سقف، کل محیط را روشن نشان دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد