راهنمای خرید ماشین لباسشویی

0 1,109

داشتن یک ماشین لباسشویی و یک خشک کن می تواند بسیار مفید باشد و تفاوت زیادی در سبک زندگی ما ایجاد کند. دیگر نیازی نسیت که لباس ها را با دست بشوییم و آن را بروی طناب آویزان کنیم تا بعد از ساعت ها خشک شود. دیگر نیازی نیست هزینه های زیادی بپردازیم و هربار لباس هایمان را به خشک شویی ببریم. البته بعضی از لباس ها با توجه به جنس خود باید به صورت تخصصی شسته شوند، اما بسیاری از لباس های روزمره را می توانیم در خانه و با ماشین لباسشویی بشوییم. در این راستا گزینه ها بسیاری در بازار وجود دارد در این مطلب به زبان ساده عواملی را ذکر می کنیم که باید در هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کنید.

بررسی اجمالی:

شست شو لباس ها یک کار روتین اما بسیار سخت و طاقت فرسا است. داشتن یک لباسشویی- خشک کن می تواند این بار را از دوش همه ما بردارد. اگر شما این وسیله را تهیه کنید، دیگر شستشو لباس و خشک کردن آن کار عذاب آوری نخواهد بود. قبل از اینکه وارد فروشگاه شوید و اولین لباسشویی- خشک کن را بخرید، در ابتدا در نظر بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مفید تر است و آنها را طبق اهمیت آنها الویت بندی کنید.

درب از بالا یا درب از جلو:

برای استفاده از ماشین های که درب از بالا دارند، نیازی نیست که خم شوید، قیمت آنها نیز ارزان تر است اما چون آب بیشتری مصرف می کنند از لحاظ مصرف انرژی کارامد نیستند. در اکثر موارد ظرفیت ماشین های درب جلو بیشتر است و لباس ها را بهتر می شویند، اما فرایند شست و شو نیز در آنها طولانی تر است.

از آنجا که ماشین های درب از جلو در میزان آب و برق صرفه جویی می کنند در طولانی مدت هزینه کمتری به شما تحمیل می کنند. همچنین این ماشین ها آسیب کمتری به بافت لباس وارد می کند. در ماشین های درب از جلو بعد از به پایان رسیدن عمل شست وشو و انتقال لباس ها به خشک کن، درب ماشین لباسشوی را اندکی باز بگذارید تا رطوبت آن از بین برود و مانع از کپک زدن آن شود.

اندازه:

بسته به اینکه چند نفر از این دستگاه استفاده می کنند می تواند در مورد اندازه آن تصمیم گیری کنید. خانواده دو نفره باید از دستگاه کوچکتری استفاده کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود. ظرفیت خشک کن نیز باید دو برابر لباسشویی باشد، تا لباس ها بتواندد آزادانه در آن حرکت کنند و سریع تر خشک شوند.

بودجه:

یکی از فاکتورهای مهم در خرید لباسشویی- خشک کن است، زیرا این خرید نوع سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. لباسشویی –خشک کن های درب از بالا ارزان تر هستند، اما همانطور که گفتیم از آنجا که انرژی بیشتری مصرف می کند ممکن است در بلند مدت هزینه های بیشتری به بار بیاورند، بنابرین اگر تنها دلیل انتخاب شما ارزانتر بودن آنها است، اصلا معقولانه نیست و باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. همچنین اگر به ظرفیت های بزرگتری احتیاج دارید ناچار باید هزینه بیشتری متحمل شوید. اگر قابلیت ها و تکنولوژی های جدید مانند قابلیت اتصال به وایفای، شست شو با بخار، شست و شو با تاخیر و صفحه نمایش لمسی در آنها به کار گرفته شده باشد هزینه آنها بالاتر می رود.

امکانات:

امروزه این دستگاه ها در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود، که شما می توانی آنها را متناسب با نوع دکورتان انتخاب کنید. همچنین همه این دستگاه ها برنامه های از پیش تعین شده ای دارند که شما میتوانید متناسب با نوع نیاز و جنس لباستان آنها را اعمال کنید. شما می توانید چرخه شستشوی، سرعت چرخش، درجه حرارت، زمان، نوع آبکشی و خشک کردن آن را تعیین کنید. حسگر رطوبت یک ویژگی خوب در خشک کن هاست. این حسگرها میزان رطوبت لباس را اندازه می گیرد و طبق دستورالعملی که ما برای میزان خشک شدن آنها به دستگاه می دهیم، عمل کرده و لباس ها را به همان میزان خشک می کنند. این کار باعث صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از خشک شدن بیش از اندازه لباس ها می شود.

واژه‌های کاربردی:

ظرفیت: میزان لباسی که ماشین می تواند در خود نگه دارد که معمولا فوت مکعب است، بهتر از ظرفیت خشک کن دو برابر لباسشویی باشد.

Agitator (همزن): ماشین لباسشویی های درب از بالا که دارای یک همزن نیز درون خود هستند نسبت به ماشین لباسشویی های بدون همزن ارزانتر و البته سریعتر نیز هستند.

Humidity Sensor (سنسور رطوبت): همانطور که قبلا گفتیم، این آیکون میزان رطوبت لباس ها را اندازه گیری می کند که باعث صرفه جویی در انرژی و افزایش طول عمر لباس ها می شود.

پایه: پلت فرم نصب شده در قسمت زیرین لباسشویی – خشک کن ها که ار تفاع آنها را بالاتر می برد. این کار باعث می شود به میزان کمتری خم شوید، و دسترسی شما به آن آسان تر شود.

ماشین لباسشویی های قابل حمل: که برای حجم کم لباس ها مناسب است و به راحتی قابل حمل هستند. بعضی از آنها نیاز به جریان برق دارند و برخی از مدل ها به صورت دستی کار می کنند.

Top Loading: لباس شویی – خشک کن با درب از بالا

Front Loading: لباس شویی – خشک کن با درب از جلو

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: در چه موقعی باید یک لباس‌شویی جدید بخریم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد