راهنمای خرید مبلمان خانگی

0 1,182

مبلمان تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد زیرا بخش عمده ای از محیط منزل را به خود اختصاص می دهد. این راهنمای خرید کمتر به انتخاب پارچه تاکید دارد و بیشتر به یکی دیگر از جنبه های خرید مبل می پردازد، یعنی کیفیت مبل. برای خرید مبلِ با کیفیت حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

۱- چار چوب مبل نباید تکان بخورد و جیر جیر صدا دهد، بلکه چار چوب مبل باید محکم باشد و کاملا روی زمین نشسته باشد. چار چوب های شیبدار یا خاردار استحکام کمتری دارند، در حالی که یک چارچوب قوی به این معنی است که مبل مدت زمان بیشتری دوام می آورد.

۲- کادر و تمام گوشه ها باید به خوبی پوشیده شده باشند، دست خود را روی آنها بگذارید تا مطمئن شوید. اگر روکش مبل به اثاث یا لوازم داخلی نچسبیده باشد، این به معنی است که پارچه چار چوب استحکام کمتری دارد.

۳- مبل را از پشت و مرکز بچرخانید تا مطمئن شوید که توخالی نیست.

۴- اگر می خواهید یک مبل یا راحتی بخرید، باید تمام مکانیسم های آن رعایت شده باشند. معمولا مبلمان گرانتر از راحتی است و برای خرید آن باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. بهتر است این ویژگی ها را در فروشگاه بررسی کنید.

۵- اگر مبل دارای بخش های فلزی است، به دقت آن را بررسی کنید تا صاف و بدون لبه های تیز باشند. تمام قطعات متحرک روی مبل باید به طور کامل با پارچه پوشیده شده باشند تا از پاره شدن و آسیب زدن آن جلوگیری شود. مسلما شما هم دوست ندارید به خاطر یک وسیله معیوب خودتان یا وسیله هایتان آسیب ببیند.

۶- هنگامی که پشت مبل را چک می کنید، دقت کنید که هیچ ضربه یا لکه های سفتی در آن وجود نداشته باشد. کف دست خود را روی آن بگذارید، این به ویژه برای پشتی صندلی مهم است. این ضربه ها نه تنها استحکام روی صندلی را در مدت کوتاهی از بین می برند، بلکه باعث ناراحتی فرد می شوند.

۷- مبل ها باید راحت باشند و بتوانید از آن ها در تمام موقعیت های مختلف استفاده کنید. کرسی های مبل را با توجه به قدتان انتخاب کنید، اگر قدتان بلند است به کرسی های بلند نیاز دارد.

۸- دسته های مبل نباید حرکت کنند و یا تکان بخورند، بلکه باید محکم باشند و به خوبی با پارچه پوشیده شده باشند.

۹- اگر مبل دارای دکمه است بررسی کنید که آیا دکمه های آن محکم دوخته شده است. دکمه های شل و گشاد در طول زمان گم می شوند.

۱۰- همانند لباس های مناسب، الگوها و نوارهای مبل باید با درزها مطابقت داشته باشند. نوارها و خط هایی که با هم مطابقت دارند ویژگی های یک مبل خوب را تکمیل می کنند.

۱۱ – الگوها باید هم محور باشند و همه درزها و خط ها باید به صورت مستقیم اجرا شوند. درزها و خط های غیرمستقیم یا درزهایی که به طرف دیگری می چرخند، بدین معنی هستند که با دقت طراحی نشده اند.

۱۲- برای جلوگیری از آتش سوزی، حتما به برچسب UFAC نگاه کنید، این برچسب نشان می دهد که سازنده مبل، آن را بر طبق روش UFAC ساخته است. UFAC ادعا می کند به دلیل استاندرهایی که اعمال کرده است، تعداد آتش سوزی های خانگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد