راهنمای کامل خرید کیف لپ تاپ

0 598

در گذشته های دور، هنگامی که شما یک لپ تاپ می خریدید، اکثر سازندگان این وسیله ، یک کیف متناسب با آن نیز در اختیار شما قرار می دادند، اما امروزه این کار بسیار نادر است و تقریبا اکثر برندهای تولید لپ تاپ، در زمینه تولید کیف لپ تاپ فعالیتی ندارند. تعداد معدودی از این شرکت ها تصمیم گرفته اند که کیف های لپ تاپ مناسب با برند خود، تولید کرده و آن را به صورت جداگانه به کاربران ارائه دهند و شما مجبور هستید به صورت جداگانه یک کیف متناسب با مدل لپ تان را بخرید و برای آن هزینه کنید.

در واقع این مطلب به صورت دو بخشی به شما ارائه می شود، در بخش اول آن قصد داریم، راهنمای کامل خرید کیف لپ تاپ را در اختیار شما قرار دهیم و در بخش دوم آن نیز، تعدادی از بهترین کیف های لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی می کنیم:

هر کیف لپ تاپ دارای یک محفظه اختصاصی برای لپ تاپ شماست، و اغلب این کیف ها، قابلیت حمل لپ تاپ ، با هر نوع سایز صفحه ای را دارند، در برخی موارد شما می توانید یک لپ تا ۱۶ اینچی یا ۲۱ اینچی را در یک کیف جای دهید، اما برای بازدهی و محافظت بیشتر بهتر است کیفی متناسب با ابعاد لپ تاپ خود تهیه نمایید تا به صورت استاندارد آن را در بر گیرد. در صورتی که کیف لپ تاپ شما نسبت به سایز لپ تاپ خیلی بزرگتر باشد ممکن است به صورت استاندارد و محکم آن را در بر نگیرد و بر اثر ضربه جا به جا شده و به آن آسیب برساند.

میزان محافظت در کیف های لپ تاپ متفاوت است، برخی از این کیف ها با ارائه یک محفظه به صورت دولایه در اطراف لپ تاپ، آن را در بر گرفته و به صورت بسیار قابل اطمینان از آن محافظت می کنند و برخی تنها یک لایه پوششی روی آن قرار می دهند. برای بررسی میزان محافظت و مقاومت هر کیف لپ تاپ، مشخصات کیف لپ تاپ را مطالعه کنید و یک جنس با کیفیت خریداری کنید.

یک کیف خوب علاوه بر محفظه نگهداری لپ تاپ، باید فضای کافی برای نگهداری سایر وسایل جانبی لپ تاپ مانند شارژر، باتری و همچنین وسایل شخصی دیگر نیز بطری آب، کلید، اسناد و مدارک و سایر وسایل را نیز داشته باشد، اغلب کیف ها نوعی ظرفیت اسمی دارند که این ظرفیت در واقع کل فضای مفید کیف را نشان می دهد البته این نکته را در نظر بگیرید هر چه محفظه بزرگتر باشد، مقدار وسایلی که در آن قرار می دهید بیشتر است و این ممکن است وزن کیف را بالا برده و در حمل و نقل آن دچار مشکل شوید.

وجود جیب های متعدد در کیف لپ تاپ یک قابلیت خوب و کاربردی به حساب می آید که شما از طریق آن می توانید وسایل مختلف خود را سازماندهی کنید. در حالی که یک کیف لپ تاپ که تنها یک جیب بزرگ دارد، وسایل شخصیی شما را بی نظم کرده و در هنگامی که به وسیله خاصی احتیاج دارید مجبورید که تمام محفظه آن را زیر و رو کنید.

برخی از این کیف ها از طراحی های جالبی برخوردار اند، مثلا دارای یک محفظه مناسب برای گوشی هوشمند هستند که در قسمت بالایی آن یک سوراخ قرار داده شده است که از طریق آن می تواندی سیم هدفون خود را هدایت کرده و بدون اینکه گوشی خود را در دست بگیرید، به وسیله هدفون آهنگ گوش دهید، برخی دیگر دارای محفظه های مخصوص برای نگهداری سیمکارت، رم ها و فلش مموری هستند، همچنین می توانید قرص ها و مدارک خود را درجیب های مخصوص قرار داده تا در صورت لزوم راحت به آن دسترسی داشته باشید.

در طراحی این کیف ها در قسمت جلویی کیف چند جیب زیپ دار قرار داده شده است و دیگر شما مجبور نیستید برای دسترسی به سایر جیب ها، محفظه اصلی کیف لپ تاپ را باز کنید، و این کار از نظر ایمنی بسیار بهتر است.

برخی از این کیف ها به صورت کیف های لپ تاپی کوچک،کلاسوری، پیک، لوله ای (غلتان)، و برخی به صورت کوله پشتی هستیند و این شما هستید که با توجه به نوع نیاز تان آن را انتخاب می کنید.

اگر قصد دارید کیف لپ تا تان حالت کوله پشتی داشته باشد بهتر است از کیفی استفاده نمایید که بندها و تسمه های آن کاملا محکم بوده و یک بند قفسه سینه برای ثبات بیشتر، داشته باشد. برخی از کیف ها دارای کمر بند کمری به منظور فشار کمتر بر روی شانه ها، هستند که ثبات کیف را بیشتر می کند. بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند تا از کیف های کوله پشتی برای این منظور استفاده کنند، تا در صورت لزوم بتواند بقیه وسایل و تجهیزات خود را در آن جای دهند، همچنین حمل و نقل و میزان امنیت این کیف ها بیشتر از سایر موارد است. در انتخاب این مدل کیف ها سعی کنید به کیفیت ساخت بدنه و زیپ ها، بند هایی آن توجه بسیار داشته باشید زیرا در صورت بی کیفت بودن بند ها ممکن است به شانه تان فشار زیادی وارد شود. تعداد جیب ها و محفظه ها ی موجود، یک مورد مهم در انتخاب یک کوله پشتی می باشد.

علاوه بر کوله پشتی ، برخی تمایل دارند از کیف های دستی استفاده کنند. این کیف ها سبک تر هستند و اندازه آنها کوچکتر و جمع و جور تر است، در انتخاب این کیف ها سعی کنید مدلی انتخاب کنید که دارای بند شانه ای باشد تا بتواند در صورت لزوم آن را بر روی شانه خود قرار دهید.
کاور های لپ تاپ یا کیف های کلاسوری تنها برای قرار گیری لپ تاپ در آن ها تعبیه شده اند و فضای اضافی برای نگهداری سایر وسایل و تجهیزات در آن وجود ندارد.

ضد آب بودن این کیف ها، یک مسئله مهم و قابل توجه است، در صورتی که کیف لپ تاپ شما ضد آب نباشد ممکن است در صورت بارش باران و برف، آب به درون کیف نفوذ کرده و به لپ تاپ و سایر وسایل آسیب بزند، بنابراین بهتر است به این نکته حیاتی توجه کنید و یک کیف با کیفیت و ضد آب تهیه کنید، برخی از سازندگان نیز از یک پوشش ضد اب جداگانه در کیف های خود استفاده می کنند که در صورت بروز باران می توانید روکش مربوطه را بر روی کیف بکشید و از خیس شدن وسایل تان جلوگیری کنید.

مورد دیگر که می توان به آن اشاره کرد قابلیت شست و شو می باشد، بهتر است از کیفی استفاده کنید که به راحتی قابل شست و شو است و جنس و کیفیت آن در اثر شستن و تمیز کردن خراب نشود.

تمام این کیف ها در اندازه و شکل های مختلف با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند، کیف هایی که توسط برند های معروف تولید می شوند گران تر هستند و این کیف ها تنها پول برند خود را دریافت می کنند و ممکن است با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید کیفیت متوسطی داشته باشند.
با توجه به موارد ذکر شده می توانید یک کیف متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید در قسمت بعدی می خواهیم در مورد بهترین کیف های لپ تاپ سال ۲۰۱۸ با شما صحبت کنیم.

 

بیشتر بخوانید: بهترین کیف‌های لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۸

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد