ربات Suvie، ربات آشپز با قابلیت یک فر و یخچال

0 1,027

به تازگی تیم کاری خانم Robin Liss و آقای Kevin Incovia که متشکل از تعداد زیادی افراد خبره در زمینه آشپزی، طراحی محصول، مهندسی و ایمنی هستند یک ربات شگفت انگیز را طراحی کرده اند، ربات سر آشپز سوئی. این دستگاه به نوعی هم یک آشپز چند منظوره و هم یک یخچال هوشمند است که از طریق وایفای عمل می کند که به آسانی انواع پروتئین ها، سبزیجات تازه، نشاسته و انواع سس ها را آماده می کند.

همه ما برای سالم بودن، به غذاهای تازه احتیاج داریم اما در دنیای مدرن و پر مشغله امروزی، کمتر کسی می تواند به تنهایی به این مهم دست پیدا کند و اکثرا کمبود وقت را بهانه می کنیم و غذاهای حاضری و یا مانده روزهای قبلمان را مصرف می کنیم. این دستگاه نوعی تحول عظیم در صنعت آشپزی است، این ربات فرایند آماده سازی و پخت را برای سرو غذای ۲ تا ۴ بزرگسال انجام می دهد.

 

در بورسیکا بخوانید: یخچال‌های هوشمند، عضو جدید خانه‌های غیر هوشمند

 

شما صبح زود از خواب بلند می شوید و مواد غذایی تان را در این ربات قرار می دهید، که دارای چهار قسمت گوشت (پروتئین)، سبزیجات، سس و نشاسته است، به صورت خودکار ربات دمای درون خود را کاهش می دهد تا این مواد غذایی سالم باقی بمانند، در قسمت کناری دستگاه ظرفی برای آب وجود دارد که باید پر شود، از این اب به صورت خودکار برای پخت گوشت، بخار لازم برای پخت سبزیجات، آماده شدن پاستا، جوشیدن نشاسته، گرم کردن سس ها و همچنین خنک نگه داشتن گوشت و سبزیجات استفاده می شود، همچنین در قسمت بالای ربات، المنت های وجود دارد که باعث گریل شدن گوشت می شود، البته این قسمت از فرایند پخت و پز باید در حضور شما و هنگامی که در خانه هستید انجام شود و تنها چند دقیقه زمان می برد.

شما می توانیم مواد غذایی مخصوص با بسته بندی مهر موم شده سوئی را به سرعت و دم در خانه تان تحویل بگیرید و با استفاده از بارکد موجود بر روی این بسته بندی ها، سوئی زمان مناسب برای طبخ هر نوع ماده را درک می کند و دما و زمان را متناسب با آن تنظیم می کند و دیگر نیازی نیست که به صورت دستی این عملیات را انجام دهید، البته لازم به ذکر است که کیسه ها و بسته بندی های که مواد غذایی مخصوص سوئی در آن قرار دارند و شناسایی دستگاه از طریق آن صورت می گیرد، بسیار ایمن و قابل بازیافت می باشد.

با استفاده از این ربات، شما ۶ ساعت در هفته زمانتان را صرفه جویی می کنید و این مقدار را می توانید با دوستان و خانواده بگذرانید و یا به کارهای عقب مانده خود برسید. جنس ظروف آن از استیل ضد زنگ است که به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می شود. غذاهایی که در سویی طبخ می شود منابع پروتئین و سبزیجاتی خوبی برای ما فراهم می کند، که حدود ۶-۵ اونس پروتئین، ۳-۴ اونس سبزیجات برای هر نفر، مقادیر نشاسته متفاوت و در حدود ۵۰ تا ۷۵ گرم برای هر نفر طبخ می شود، مقدار سس نیست نیز به اندازه ظرف بستگی دارد. شما می توانید به صورت دستی و یا از طریق برنامه سوئی زمان شروع پخت و پز را در هر زمان و هر مکانی که هستید، تعیین کنید.

اگر شما از مواد غذایی بسته بندی شده سوئی استفاده می کنید، می توانید این غذاهارا در منطقه مشخص شده بروری دستگاه قرار دهید تا سوئی با استفاده از تکنولوژی NFCاین نوع غذاها را تشخص دهد، در واقع ربات به صورت خودکار این موارد را شناسایی کرده و سریع برنامه موبایل شما را با مواد غذایی جدید که درونش است آپدیت می کند، و با توجه به زمانی که برای شروع پخت و پز به آن می دهید، تمام برنامه ها و زمان بندی را تطبیق می دهد. اما اگر بخواهید از مواد غذایی دیگری استفاده کنید باید برنامه مناسب با آن را وارد کنید، مثلا اگر برای پخت غذای مورد نظر یک ساعت زمان لازم دارد و اکنون سه ساعت تا زمان تحویل غذا مانده است، سوئی در این دو ساعت اولیه دمای محیطی خود را کاهش می دهد تا مواد غذایی درون آن آسیب نببیند و بعد از دوساعت فرایند پخت و پز را آغاز می کند. همچنین اگر دیرتر از زمان موعود به خانه رسیدید می توانید از طریق موبایل این دستور را به ربات دهید که غذای شما را گرم کند. به طور کلی مراحلی که باید طی کنید به شرح زیر است:
۱- قرار دادن آیتم های غذایی در ۴ منطقه مشخص شده:
پروتئین، سبزیجات، پاستا و سس را در ظروف مخصوصی که تعبیه شده است قرار دهید و ظرف آب کنار دستگاه را پر کنید.

۲- تعیین زمان بندی از طریق دستگاه یا به وسیله گوشی همراه:
این زمان بندی را می توانید از روی صفحه LCD سوئی و یا از طریق گوشی همراهتان اعمال کنید.

۳- سرد نگه داشتن غذا تا زمان مقرر:
این سیستم خنک کننده از یک کمپرسور یخچال کوچک و پمپ آب برای گردش آب سرد در اطراف پروتیئن و گوشت استفاده می کند، البته به صورت مستقیم با این مواد در تماس نیست و باعث تازگی مواد درون دستگاه می شود.

۴- زمان طبخ:
حالا زمان پخت فرا رسیده است، الگوریتم سوئی به صورت اتوماتیک فرایند خنک سازی را قطع کرده، و پروسه پخت و پز را آغاز می کنند. هنگامی که پروتئین در حال پختن است، سبزیجات با بخار حاصل آبپز می شوند، و رنگ روشن و زیبایی به خود می گیرند، از آنجایی که بخار بسیار داغ است و سبزیجات حساس هستند به صورت خودکار دمای ناحیه سبزیجات کنترل می شود. هنگامی که در ظرف مخصوص قصد پختن برنج یا پاستا را دارید عملکرد بسیار جالبی از دستگاه را خواهید دید، دستگاه ابتدا اب را جوش می آورد و هنگامی که پاستا یا برنج شما مغز پخت شد، آب را از ظرف مورد نظر تخلیه می کند و یک پاستا خوشمزه را به شما تحویل می دهد، مغز پخت و بدون هیچ چسبندگی. ظرفی که مخصوص نگهداری و آماده سازی سس است، گرمای کمتری دارد، بنابراین نگران سوختن سس هایتان نباشید.
شاید شما متعجب شوید که چگونه ۴ نوع ماده غذایی که هرکدام دارای زمان و دمای پخت مختص خود هستند، در یک دستگاه و در یک زمان طبخ می شوند. کافی است یک بار با ربات سوئی آن را تجربه کنید و متوجه شوید که حاصل کار سال ها دانشمندان ما چگونه به ثمر می رسد و هیچ چیز غیر ممکن نیست. تیم آشپزی و مهندیسن و طراحان به صورت بسیار نزدیکی باهم در تعامل هستند و تمام نکات را با دانش خود بررسی می کنند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد