شش برنامه برای سفارشی کردن رفتار صفحه کلید مک

0 815

آیا می خواهید کلید عملکرد مک را به عقب برگردانید؟ آیا به نظر می رسد کلید Caps Lock بخشی از فضا را گرفته است؟ آیا می خواهید کلید شیفت راست را برای استفاده بهتر تغییر دهید؟

اگر به دنبال راهی برای سفارشی کردن رفتار صفحه کلید اصلی، اضافه کردن کلیدهای میانبر جدید، کلید زدن دوباره یا حرکت سریع بدون استفاده از ماوس هستید، می توانید این کارها را با چند برنامه (اغلب رایگان) انجام دهید.

۱. Karabiner-Elements
Karabiner-Elements به عنوان “keyremap4macbook” نیز شناخته می شود، Karabiner-Elements به طور خاص برای macOS Sierra و بالاتر از آن بازسازی شده است.
شما می توانید از تمام صفحه کلیدها استفاده کنید، چه مکبوک، چه صفحه کلید مجیک و چه از درگاه USB شخص ثالث. این تغییرات می تواند بسیار ساده باشد مانند تغییر رفتار یک کلید به رفتار کلید دیگر یا ایجاد تغییرات پیچیده بر اساس قوانین انتخابی. بسیاری از این قوانین از طریق دانلود در دسترس هستند و مجبور نیستید خودتان آنها را بسازید.
کلیدهای تابع خود را با غیر فعال کردن توابع خاص مانند روشنایی و کنترل صدا خلاق کنید. همچنین می توانید کلیدهای رسانه ای را به کلیه توابع مختلف اختصاص دهید و عملکردهای ویژه را به کلیدهای قدیمی مانند Caps Lock یا شیفت راست اعمال کنید.
این برنامه به شما اجازه می دهد تا پروفایل ها را تنظیم کنید، تغییرات را بر صفحه کلید پایه اعمال کنید و قوانینی را ایجاد کنید که بر تمام دستگاه های ورودی تاثیر می گذارد. زمانی که متوجه شوید این برنامه چه کارهای مفیدی انجام می دهد و عدم استفاده از آن میزان بهره وری را کاهش می دهد، به این برنامه نیاز پیدا می کنید.

۲. Thor
Thor یک ابزار سبک وزن ساده است که با یک میانبر اختصاصی برنامه ها را به یک برنامه مناسب تغییر می دهد. زیبایی برنامه در سادگی آن است: یک برنامه را انتخاب می کنید، روی گزینه Record Shortcut کلیک می کنید و ترکیبی از کلیدها را مشخص می کنید. هنگامی که این میانبر را فعال می کنید، Thor فورا نرم افزار را تغییر می دهد یا برنامه را انتخاب می کند.
همچنین می توانید روی کلید اصلاح کنندۀ انتخابی خود دو بار ضربه بزنید و به سرعت Thor را غیرفعال کنید. بدترین قسمت این است که تصمیم می گیرد کدام کلیدهای میانبر برای استفاده باشد. کلید Control می تواند بسیار مفید باشد، زیرا این کلید را نمی توان مانند برخی از اصلاح کننده های دیگر استفاده کرد. به علاوه، به یاد داشته باشید که کلیدهای میانبر مانند Control + S برای Safari یا Control + E برای Evernote آسان است.
برنامه های دیگری وجود دارند که می توانند کار Thor را انجام دهند، اما معمولاً آن ها بسیار پیچیده هستند و در اطراف سایر توابع ساخته شده اند. زمان سنج Thor را می توانید با حجم ۲.۸MB از فروشگاه App Mac دانلود کنید.

۳. Keyboard Maestro
صفحه کلید Maestro به راحتی یکی از قوی ترین برنامه ها در MacOS می باشد، این برنامه یک آرایه گیج کننده از سفارشی سازی برای افراد تهیه می کند.
مسلما بزرگترین نقطه فروش این برنامه این است که توانایی ایجاد تمام کلیدهای میانبر را دارد. به عنوان مثال، از یک میانبر صفحه کلید برای تایپ کردن بخشی از اطلاعات مانند نام یا آدرس ایمیل استفاده می کند. این برنامه همچنین به عنوان یک برنامه گسترش متن عمل می کند و این امکان را می دهد که یک عبارت مشتق مانند myname را با یک رشته طولانی مانند John Doe جایگزین کنید.
این مهمترین چیزی است که صفحه کلید Maestro می تواند انجام دهد. قیمت آن ۳۶ دلار است. برای پول خود می توانید موارد زیر را دریافت کنید:
یک مدیر کلیپ بورد کاملا برجسته
پشتیبانی اپل اسکریپت و XPath
مهارت انجام مکان نمای ویندوز و ماوس
پرتاب برنامه و iTunes از راه دور
ماکروهای مبتنی بر عمل، مانند توانایی باز کردن یا حذف فایل های خاص با یک عمل
مهارت لمس نوار در آخرین مک بوک پرو
کنترل MIDI، برای فعال کردن اقدامات با دستگاه های ورودی MIDI
صدها عمل و محرک دیگر
خوشبختانه می توانید Keyboard Maestro را دانلود کنید و قبل از خرید آن را برای خودتان امتحان کنید. اگر یک نرم افزار خودکار دارید و به دنبال راهکاری برای اسکریپتها، ماکروها و سایر رویدادهای دسکتاپ هستید، Keyboard Maestro برنامه نهایی است.

۴. Fluor
برنامه Fluor درست مانند Thor، یک برنامه ساده با یک هدف واحد است. در واقع رفتارِ کلیدهای عملکردی به برنامه فعلی فعال بستگی دارد. برنامه هایی که دارای صفحه کلیدهای میانبر زیاد هستند، بسیار مفید هستند. این کلیدها هنگام بازی کردن و هنگام استفاده از کلیدهای عملکردی کاربرد دارند.
این برنامه به سادگی کلیدهای عملکرد را تغییر می دهد، بنابراین برای دسترسی به کلیدهای خاص (رسانه ای)، کلید Fn را نگه دارید. همچنین می توانید مجموعه ای از قوانین را برای هر برنامه ایجاد کنید یا می توانید یک برنامه را فعال کنید. روی نماد Fluor در نوار منو کلیک کنید و رفتار مورد نظر را انتخاب کنید.

۵. Kawa
Kawa یکی دیگر از برنامه های اساسی با یک هدف است که امکان می دهد یک میانبر صفحه کلید را به یک ورودی زبان خاص متصل کنید. این ضرورت، توسط توسعه دهنده طراحی شده است که اغلب بین طرح بندی صفحه کلید تغییر یافته است.
macOS برای تغییر بین منابع ورودی از Command + Space shortcut استفاده می کند، اما اضافه کردن گزینه سوم این را پیچیده می کند. Kawa به شما امکان می دهد میانبرهای صفحه کلید خاص خود را ضبط کنید زیرا فوراً ورودی را به انتخاب شما تغییر می دهد.
برای نتایج بهتر، منوی نمایش ورودی را در نوار منو در قسمت تنظیمات سیستم> صفحه کلید> منابع ورودی فعال کنید تا بتوانید به سرعت زبان فعلی انتخاب شده را نگه دارید. متاسفانه برنامه نامعلوم است، بنابراین باید از محدودیت Gatekeeper برای دور زدن استفاده کنید.

۶. Shortcat
همانطور که می دانید برای حرکت باید انگشتان دست خود را از صفحه کلید پایین بیاورید. Shortcat با از بین بردن نیاز به دستیابی به ماوس و پد لمسی، این مشکل را حل می کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که Shortcut را با میانبر صفحه کلید فعال کنید و سپس نام عنصر را روی صفحه تایپ کنید.
Shortcat هر چیزی را مطابق با درخواست تایپ شده برجسته می کند. سپس با نگه داشتن کنترل و میانبر مربوطه می توانید روی عنصر سمت راست کلیک کنید (میانبر مربوطه روی صفحه نمایش داده می شود). همچنین می توانید میان عناصر و کلیک Tab قرار دهید و با استفاده از میانبر مربوطه دوبار کلیک کنید.
اگر مایل هستید نحوه استفاده از Shortcat را بدون مکان اشاره گر یاد بگیرید. این سیستم گسترده در برنامه های کاربردی مانند اسکایپ کار می کند، هر چند برای برنامه های شخص ثالث کار نمی کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد