عواملی که در هنگام خرید هود باید در نظر بگیریم

0 1,057

هود یکی از وسایل مهم آشپزخانه به حساب می آید که هم عملکرد خوبی در جذب دود و ذرات ناشی از طبخ غذا دارد و هم با طرح ها خود زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشد. هودها با توجه به طراحی آشپزخانه و موارد مصرفی انتخاب می شوند. هر مصرف کننده ای با توجه به نیاز خود و شرایط و طراحی آشپزخانه، هود مورد نظر خود را انتخاب می کند. در این مطلب مواردی ذکر می کنیم که باید در هنگام خرید هود مدنظر داشته باشم:

هزینه

هودها با توجه به ظاهر و امکانات خود، هزینه های متفاوتی دارند. هرچقدر امکانات هود پیشرفته تر و طراحی آن شیک تر باشد و صدای کمتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است. هودهای زیر کابینتی، مقرون به صرفه تر هستند. بخشی از هزینه هود، به پروسه نصب و راه اندزی آن اختصاص می یابد، مثلا هودهای دارای خروجی هوا، باید کانال مناسبی داشته باشند تا گرد و غبار و بوهای نامطبوع را از آشپزخانه خارج کند و نصب این کانال ها هزینه راه اندازی آن را بیشتر می کند.

اندازه

اندازه هودها باید متناسب با اجاق گاز باشد، پس بهتر است هودی انتخاب کنید که اندازه اجاق گازتان باشد تا تمام ذرات دود و مواد غذایی را خارج کند. همچنین اندازه آن باید با فضای آشپزخانه متناسب باشد.

قدرت

اگر در آشپزی از روغن بسیار زیادی استفاده می کنید و یا هر روز غذاهای جدیدی طبخ می کنید و تمام وقت خود را در آشپزخانه هستید، بهتر است از هودهای قوی تری استفاده کنید، از هودهایی استفاده کنید که CFM (اندازه محفظه ای که هوا را خارج می کند) بالاتری دارند.

زیبایی

بعضی از هودهای معمولی، از لحاظ زیباشناسی مناسب آشپزخانه های مدرن و شیک نیستند. بسیاری از هودهای جزیره ای، شومینه ای و دیواری زیبایی دارند که زیبایی آشپزخانه را چند برابر می کنند. اگر از محل استقرار هود خود راضی نیستید و هودی می خواهید که فابل دید نباشد از مدل های مخفی و یا آسانسوری استفاده کنید. اما اگر می خواهید هود زیبا و در معرض دید داشته باشید هود های شومینه ای، شیب دار و جزیره ای انتخاب های خوبی هستند.

صدا

اغلب هود ها صدای بلند دارند، یکی از رایج ترین شکایات مردم در مورد هود ها، در مورد صدای بلند و آزار دهنده آنها است. بعضی از مدل ها صدای کمتری دارند، ولی در کل مدل بی صدایی تابحال به بازار نیامده است.

نوع تهویه

برخی از هودها دارای کانال های هستند که هوا را خارج می کنند و تعدادی از آنها هوا را به دورن خود می کشند و آن را تصفیه می کنند و دوباره بازمی گردانند. هودهای دارای کانال هوا کارامد تر هستند و مَکِش بیشتری دارند، اما نصب آنها سخت تر است و هزینه بیشتری را در بر می گیرد. در برخی از آپارتمان ها نمی توان از هودهای با کانال هوا استفاده کرد و مجبوریم از هودهای تصفیه ای استفاده کنیم. در صورتی که از هود تصفیه ای استفاده می کنید باید فیلتر آن را به صورت مرتب تمیز کنید.

 

در بورسیکا بخوانید: مزیت‌های هود آشپزخانه و انواع آن

 

سرعت فن

هودها سرعت فن متفاوتی دارند و بسته به نوع آشپزی، این امکان را به شما می دهند که درجه آن را کم زیاد کنید. هودهایی که چنین قابلیتی دارند بهتر و کارامد تر هستند. تعداد ۵ تا ۶ درجه برای این کار کافی است، در واقع با کم و زیاد کردن آن میزان مکش آن تغییر می کند، ولی صدای آن زیادتر می شود.

سهولت نصب

هودهای دارای کانال مجرا هوا، نصب پیچیده تری دارند و باید افراد متخصص آن را انجام دهند. اما برخی از مدلها بسیار ساده نصب می شوند و شما به راحتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید. گاهی اوقات پرداخت هزینه بیشتر برای نصب، ارزش آن را دارد که هود بهتری انتخاب کنید.

برخی از ویژگی‌های دیگر

چراغ ها: اکثر هود ها در محدوده خود دارای چراغ هایی هستند، بنابراین به نوع این چراغ ها و تعداد آنها توجه کنید.

سنسورهاس حرارتی: سنسورهای حرارتی زمانی روشن می شوند که هود به میزان زیاد گرم شود.

خاموش شدن اوتوماتیک: برخی از هودها با ثبت زمان معین در ساعت مشخص خاموش می شوند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد