وسیله‌ای که کلاه ایمنی را هوشمند می‌کند

0 692

بسیار ی از دوچرخه سوارها از وسایلی مانند هدفون و هدست های بی سیم در هنگام دوچرخه سواری استفاده می کنند تا بتوانند به تماس های تلفنی خود پاسخ داده و یا موزیک گوش کنند. البته این وسایل خطرات ایمنی را برای آنها به همراه دارد، مثل نشنیدن صدای بوق ماشین ها و حوادث جاده ای. همچنین وقتی مدت زمان طولانی این وسایل را در گوش خود قرار می دهید، بعد از مدتی خسته شده و احساس ناراحتی داریم. برای حل این مشکل متخصصان کره جنوبی یک راه حل هوشمندانه ای کشف کردند. دستگاهی که به وسیله آن خودتان را از بند سیم های هدفون رها می کند، دیگری نیازی نیست که هدفون را در گوش خود قرار دهید. این وسیله تمام قابلیت های یک هدفون را در خود جای داده و علاوه بر آن خطرات ناشی از حواس پرتی و نشیدن بوق ماشین ها را نیز از بین برده است.

” Ahead” یک دستگاه صوتی بی سیم است که بسیار سبک، قابل حمل، بادوام و زیبا است که می تواند بر سطح کلاه یا هر سطح صافی متصل شود و در حین حرکت ثابت بماند. وزن دستگاه در حدود ۶۳ گرم می باشد و بسیار سبک است و هنگامی که آن را بر روی کلاه خود قرار می دهید تغییر قابل ملموسی در وزن کلاه احساس نمی کنید. با استفاده از این دستگاه در حین دوچرخه و یا کارهای دیگر، علاوه بر شنیدن صداهای محیطی و هشیاری کامل می توانید به موزیک های مورد علاقه تان گوش دهید و یا تماس صوتی برقرار کنید و مسیریابی و مکان یابی کنید. برای این کار باید برنامه ” Ahead”بر روی موبایل خود نصب کنید و از طریق بلوتوث دستگاه را با گوشی هوشمند خود جفت کرده و از قابلیت های این دستگاه استفاده کنید.

” Ahead” از یک نوسان گر برای انتقال صدا از طریق ارتعاش استفاده می کنند و از این طریق صدا را به گوش شما منتقل می کند. شما می توانید اعلان ها را بشنوید، به تماس هاس صوتی خود پاسخ دهید و همچنین مواظب محیط اطراف بوده و هوشیار رانندگی کنید، بدون اینکه مجبور باشید هدفون و هدست را بر روی گوش خود قرار دهید.

این دستگاه قابلیت سازگاری با دستیار صوتی Siriیا Bixby را نیز دارد و شما می توانید از این طریق با آنها در ارتباط باشید و مستقیما دستورات صوتی خود را ابلاغ کنید. برنامه این وسیله بر روی دستگاه اندروید و ios قابل نصب می باشد، از این طریق می توانید از قابلیت های بیشتر این دستگاه استفاده کنید، مثلا می توانید دکمه های آن را سفارشی کرده و از برنامه مسیریاب آن استفاده کنید. ” Ahead” بدون برنامه اختصاصی، قابلیت اتصال با گوشی را دارد اما در این صورت برخی از قابلیت های آن محدود می شود.

هیچ چیز بدتر از صداهای محیطی مزاحم در حال برقرای یک تماس تلفنی نیست. دو میکروفن زاویه دار باریک تعبیه شده در این دستگاه، باعث می شود صدای شما به صورت واضح منتقل شود. همچنین با استفاده از تکنولوژی BEAMFORMING صداهای مزاحم محیطی و وزش باد تا ۶۰کیلومتر بر ساعت را حذف کرده و این امکان را فراهم می کند در محیط های باز و پرسر و صدا از آن استفاده کنیم.

این یک دستگاه قابل حمل و نقل است بنابراین ممکن است در استفاده از آن دچار مشکلاتی شود، مثلا از دستتان بیافتد و یا ناگهان زیر بارش باران قرار گیرد، بنابراین برای این دستگاه خاصیت ضد آب و ضد باکتری است و گواهینامه IP45 اخذ کرده است. همچنین ضد ضربه می باشد در صورتی که این وسیله زیر لاستیک یک ماشین در حال حرکت قرار بگیرد، هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود.

این دستگاه با تمام کلاه ها سازگار است و در حالت های مختلفی طراحی شده که کار با آن را برای شما آسان تر می کند. حتی شما می توانید آن را در دفتر کار خود قرار داده و به یک اسپیکر شخصی تبدیل کنید علاوه بر دوچرخه سواران، کارگران ساختمانی نیز می توانند از این کلاه استفاده کنند، آن را بر روی کلاه خود قرار داده و بدون دخالت دست تماس های ضروری برقرار کنند. همچنین بسیاری از ورزشکاران نیز می تواند از این وسیله بهره برده و در طول بازی با مربیان خود در ارتباط باشند.

این دستگاه از یک باتری قابل شارژ تشکیل شده است که در حالت استندبای (آماده به کار) ۳ روز و در حالت مکالمه تا ۸ ساعت شارژ دارد. بعد از آن می توانید دستگاه را از طریق کابل میکرو USB شارژ کنید، مدت زمان شارژ این دستگاه ۱٫۵ ساعت طول می کشد. ” Ahead” وسیله ای است که هم به امنیت شما در حال دوچرخه سواری و اعمال دیگری مانند ورزش و … اهمیت می دهد و هم شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بدون دخالت دست از قابلیت های گوشی همراه خود، در حال حرکت استفاده کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد