معرفی گوشی‌های مناسب برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها

0 1,207

انتخاب گوشی مناسب برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بسیار سخت است . ما دوست داریم آن‌ها را با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا کنیم اما نمی‌دانیم چه نوع گوشی‌ای برای آن‌ها تهیه کنیم. در این راستا برخی گوشی‌های هوشمند و ساده‌ در بازار وجود دارند که بسته به نیاز آن‌ها، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. امروزه بسیاری از کاربران جوان از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند اما از آنجا که این گوشی‌ها دارای بدنه، اندازه، فونت و قابلیت‌های مناسبی هستند انتخاب خوبی برای سالمندان به حساب می‌آیند.

تمام گوشی‌های موجود در بازار برای سالمندان مناسب نیستند، زیرا آن‌ها از تمام امکانات آن استفاده نخواهند کرد و ممکن است برخی از ویژگی‌های این گوشی‌ها برای سالمندان مناسب نباشد، مثلا اندازه صفحه، جنس بدنه، اندازه فونت و …

اگر در سنین سالمندی قرار دارید و تا به حال ازگوشی‌های هوشمند استفاده نکرده اید، این گام می‌تواند برای شما خیلی بزرگ و جدید به نظر برسد. اگر گوشی کنونی شما تنها قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های متنی و صوتی را در خود جای داده است، استفاده از یک گوشی پیشرفته با قابلیت‌های زیاد ممکن است برای شما اندکی سخت باشد. البته گوشی‌های جدید امکانات بهتری در اختیار سالمندان قرار می‌دهد مثلا فونت گوشی را بزرگتر کرده اند و یا صدای آن را می‌توان زیادتر کرد.

استفاده از شبکه‌ها اجتماعی و ارسال متن و پیام می‌تواند روش خوبی برای برقرای ارتباط باشد. البته این روش‌ها هیچ وقت جایگزین خوبی برای رفت و آمد‌ها و تماس تلفنی نیست، اما شما می‌توانید با پدربزرگ و مادربزرگ خود هر ساعت از روز از طریق پیامک حرف بزنید و تماس ویدئویی برقرار کنید و برای یکدیگر عکس‌های زیبا و خاطره انگیزی بفرستید.

در این مطلب می‌خواهیم ۵ گوشی همراه مناسب سالمندان را به شما معرفی کنیم. سالمندان به راحتی می‌توانند با اتصال گوشی‌های هوشمند به وای‌فای از فضاهای مجازی بهره ببرند و اوقات فراغت خود را با آن‌ها پر کنند. گوشی‌های هوشمند تنها برای ارسال ایمیل نیست بلکه شما می‌توانید از طریق آن کتاب‌های الکترونیک بخوانید، به کتاب‌های صوتی گوش دهید، از مناظر مورد علاقه‌تان عکس بگیرد و با خانواده خود تماس صوتی و تصویری برقرار کرده و یا خرید آنلاین انجام دهید.

تمام این گوشی‌های مناسب سالمندان، دارای صفحه نمایش بزرگ هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات زیادی را مشاهده کنند، بنابراین اگر چشمانتان ضعیف است و یا در دید مشکل دارید به راحتی می‌‍‌توانید فونت را بزرگتر کرده و از گوشی خود به راحتی استفاده کنید. از طریق این صفحه نمایش‌های بزرگ می‌توانید از فونت‌های بزرگتری برای ارسال پیام‌های متنی استفاده کنید و از آن برای برقرای تماس‌های ویدئویی بهره ببرید.

در این گوشی‌ها از صفحات لمسی و صفحه کلید‌های فیزیکی استفاده شده است . هر فرد با توجه به تجربه خود در استفاده از این گوشی‌ها، با هریک از این مدل‌ها راحت‌تر است. از نظر ما سبک لمسی آن کاربر پسند‌تر می‌باشد، ممکن است فرد سالمند در ابتدا دچار مشکل بشود اما به مرور متوجه می‌شود که این نوع گوشی‌های لمسی کارایی بهتری دارند و استفاده از آن‌ها نیز راحت‌تر است. در بیشتر این گوشی‌های لمسی، کنترل‌های صوتی به منظور اعمال دستورات به صورت صوتی نیز تعبیه شده است که در این صورت شما می‌توانید بدون لمس گوشی و تنها از طریق حرف زدن از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نظرتان استفاده نمایید.

Moto E Plus (4th Generation) – 16 GB – Unlocked

این گوشی برای افرادی که برای اولین بار یک گوشی هوشمند می‌خرند، بسیار مناسب است . این گوشی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و سیستم عامل آن اندورید ۷.۱، وارد بازار شده است. اندازه صفحه نمایش آن مانند آیفون ۸ پلاس است. که برای خواندن متن‌ها ودیدن ویدئو‌ها چشم را آزار نمی‌دهد. این گوشی از نظر امنیتی بسیار بالاست و مجهز به سنسور اثر انگشت می‌باشد. در این گوشی از یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی گوالکام اسنپ دراگون ۴۲۷ و رم ۲ گیگابایتی استفاده شده است و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت است. شما به عنوان یک سالمند می‌توانید تعداد زیادی عکس و فیلم از نوه‌هایتان را در آن ذخیره نمایید. در صورتی که باکمبود فضا مواجه شدید می‌توانید از طریق یک کارت میکرو اس دی ۱۲۸ گیگابایتی این فضا را ارتقا دهیم. همانطور که در مورد عکس‌ها صحبت کردیم کیفیت دوربین در این گوشی قابل قبول است، به لطف دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی می‌توانید عکس‌های زیبا و باکیفیت ثبت کنید. یکی از ویژگی‌های مورد علاقه این گوشی برای سالمندان باتری قوی ۵۰۰۰ میلی آمپر در ساعتی آن می‌باشد که با هر بار شارژ تا دو روز قابل استفاده است.

Jitterbug Smart

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی لمسی می‌باشد که یک انتخاب فوق‌العاده برای سالمندان محسوب می‌شود. صفحه نمایش آن با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰که زاویه دید مناسبی ارائه می‌دهد. فونت‌ها و آیکون‌های آن بزرگ است و در آن از منوی لیستی استفاده شده است. این گوشی از خدمات ۵ استار بهره می‌برد و با فشار یک دکمه می توانید به خدمات پزشکی متصل شوید. بلندگوهای به کار رفته در آن نیز مناسب برای افراد کم شنوا می‌باشد.

ASUS ZenFone

این گوشی با بهره‌گیری از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی ۵.۵ اینچی است و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ را در خود جای داده است. سیستم عامل اندروید نسخه ۷.۱.۱ بر روی آن نصب است. دوربین‌های ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی آن متناسب برای عکاسی می‌باشد و شما با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید. پردازنده ۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۶۵، ۳گیگابایت رم، از ویژگی‌های این گوشی دوست داشتنی می‌باشد.

Blu Joy

این مدل یک گوشی کلاسیک با صفحه کلید فیزیکی است. صفحه نمایش آن تا حدودی کوچک و به اندازه ی ۲.۴ اینچی است. در مقابل دارای صفحه کلید بزرگ می‌باشد که به راحتی می‌توانید اعداد و حروف‌ها را در آن پیدا کنید. با استفاده از دکمه میانبر می‌توانید در مواقع ضروری استفاده کرده و با برقرای تماس‌های اضطراری به پلیس و اروژانس دسترسی داشته باشید. چراغ قوه موجود در آن می‌تواند در شرایط خاص به شما کمک کند.

Samsung Galaxy J3 Pro

در این گوشی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f1.9 استفاده شده است که در ثبت عکس‌های باکیفیت به شما کمک می‌کند صفحه نمایش به کار رفته در آن سایز ۵ اینچی است که باعث می‌شود بیش از اندازه بزرگ نباشد و در دست به خوبی جای شود، رزلوشن ‎۷۲۰ x 1280، رم ۲ گیابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت از ویژگی‌های این گوشی به حساب می‌آید. باتری به کار رفته آن با کیفیت بوده و دارای قدرتی معادل با ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت می‌باشد.

Apple 6 32GB

اگر از کاربران سابق آیفون هستید پیشنهاد می‌کنیم یک گوشی آیفون را برای پدربزرگ و یا مادربزرگ خود تهیه کنید تا بتوانید به سوالات آن‌ها پاسخ داده و دستورالعمل‌ها را به آن‌ها آموزش دهید. در این میان آیفون ۶ یک انتخاب مناسب به نظر می‌رسد. آیفون ۶ درای رابط بصری خوب و یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی است که رزلوشن ۷۵۰x1334 پیکسل دارد. دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی در آن استفاده شده است، که به وسیله آن می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت ثبت و ضبط نمایید.
از منظر ظاهری این گوشی بسیار زیبا است، بدنه‌ای آن از شیشه سخت شده با یون درست شده که بر روی آن پوشش اولفوبیک قرار داده‌اند تا در اثر تماس با دست ایجاد لکه نکند و بازتاب نور را کاهش دهد. پردازنده‌ی دو هسته‌ای Typhoon با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز مبتنی بر ARM v8، رم ۱ گیگابایتی از ویژگی‌های این گوشی کاربر‌پسند است. باتری آن دارای قدرت قابل قبول و در حدود ۱۸۱۰ میلی‌آمپر ساعت می‌باشد.

Snapfon

بدنه آن از جنس لاستیک محکم و راحت است که در دست احساس خوبی به وجود می‌آورد، این گوشی دارای یک صفحه کلید بزرگ، برای استفاده آسان از اعداد و حروف‌ می‌باشد، صفحه نمایش آن ۱.۸ اینچی است و و با اینکه رنگ در آن به کار رفته است اعداد را سیاه و سفید نشان می‌دهد باتری آن دارای ظرفیت ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. بر روی آن یک دکمه به منظور برقراری تماس‌های ضروری تعبیه شده است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد