بهترین هارد SSD برای لپ‌تاپ

0 1,907

اگر لپ‌تاپ شما هنوز هم دارای یک هارد درایو چرخشی است؛ بهتر است آن را به یک هارد درایو حالت جامد SSD ارتقا دهید. این هاردها ارزان هستند و به راحتی نصب می‌شوند. بنابراین بهانه‌ای برای نادیده گرفتن آن‌ها وجود ندارد. امروزه به دلیل توجه به‌سرعت انتقال اطلاعات از هاردهای حالت جامد استفاده می‌کنند؛ زیرا این هاردها با سرعت بیشتری داده‌ها را انتقال می‌دهند و از آنجا که حرکت مکانیکی ندارند؛ مقاومت و طول عمر آن‌ها بالاتر از هاردهای معمولی است.

البته خرید یک هارد درایو حالت جامد (SSD) برای لپ‌تاپ کمی پیچیده است؛ امروزه برندهای متعددی در بازار وجود دارند که این هارد درایوها را عرضه می‌کنند و همین انتخاب را کمی مشکل کرده است. در این میان سعی کردیم در یک لیست، شما را با بهترین هاردهای SSD آشنا کنیم؛ از نظر ما در میان این هاردهای SSD، هارد سامسونگ ۸۶۰ EVO و ۹۶۰ بهترین و سریع‌ترین هارد sdd برای لپ‌تاپ هستند.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ

۱. هارد سامسونگ مدل  Evo۹۶۰) Samsung 960 Evo Internal SSD Drive) پانصد گیگابایت

هارد ۹۶۰ Evo یک هارد خوب و کاربردی برای لپ‌تاپ است که با ظرفیت‌های متنوعی در بازار وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این هارد حالت جامد عملکرد سیستم کامپیوتری خود را ارتقا ببخشید. استفاده از رابط NVMe در کنار کنترلر بهینه و تکنولوژی انحصاری TurboWrite باعث شده تا این هارد به نمونه‌ای خوب و موفق در زمینه افزایش سطح کارایی لپ‌تاپ و کامپیوترها تبدیل شود. رابط NVMe در مقایسه با رابط رایج SATA عملکردی بهتری داشته و باعث سرعت بیشتر می‌شود. این درایو دارای ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه قدرت خواندن ترتیبی و ۱۹۰۰ مگابایت بر ثانیه قدرت نوشتن ترتیبی است که در کنار فناوری TurboWrite این سرعت‌ها بیشتر از قبل خواهند شد. در این هارد از سیستم هوشمند جمع‌آوری اطلاعات زائد (Garbage Collection) و کدگذاری ۲۵۶بیتی AES و پروتکل‌های امنیتی TCG/Opal استفاده شده است. شما این هارد را می‌توانید در ظرفیت‌های متفاوت و بسته به نیازتان تهیه کنید.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۲. هارد SSD سامسونگ مدل۸۶۰ EVO) Samsung 860 Evo Internal SSD Drive)

• (۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت)
• ظرفیت: ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ،۲، ۴ ترابایتی
هارد سامسونگ ۸۶۰ EVO بعد از استقبال و محبوبیت هارد ۸۵۰ EVO، با قابلیت‌های خوبی وارد بازار شد. اگر چه هنوز هم هارد ۸۵۰ EVO استفاده می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد؛ بااین‌حال هارد حال جامد جدید سامسونگ قابلیت‌های بهتر و عملکردهای جزئی دیگری را به کاربران می‌دهد که آن را به انتخاب اول برای یک لپ‌تاپ تبدیل کرده است. این هارد در ظرفیت‌های متنوعی ارائه شده و شما بسته به نیازتان می‌توانید یکی از مدل‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ،۲، ۴ ترابایتی را انتخاب نمایید. این هارد درایو جدید سامسونگ سرعت بسیار بالایی دارد و از حافظه‌های V-NAND استفاده می‌کند، حداکثر سرعت خواندن ترتیبی آن۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن آن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه است. رابط کاربری آن SATAIII بوده و میانگین عمر آن بیش از ۶۰۰ ترابایت نوشتن است. این هارد درایو داخلی ضد شوک است و با بیشتر نسخه‌های ویندوز سازگار می‌باشد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ

۳. هارد SSD وسترن دیجیتال مدل WD Blue) Western Digital WD Blue SSD)

• ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
• ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت
با توجه به برتری سامسونگ در زمینه هارد حالت جامد بسیاری از کاربران به علت عملکرد خوب و قیمت مناسب از هارد WD Blue وسترن دیجیتال استفاده می‌کنند؛ این هارد همان‌طور که از نام آن مشخص است در سری آبی هاردهای وسترن دیجیتال قرار دارد و برای مصارف روزانه مناسب است و بر روی آن نمی‌توان بازی‌ های سنگین و کارهای پردازشی و گرافیکی حجیم انجام داد. این هارد فاقد سخت‌افزار رمزگذاری است. مدل‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی و یک ترابایتی آن قیمت خوبی دارند؛ اما قیمت مدل ۲ ترابایتی بالا است. این هارد حال جامد با سرعت ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را می‌خواند و با سرعت ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را روی خود ذخیره می‌کند. رابط کاربری تعبیه شده در این هارد از نوع SATA3.0 است؛ این محصول ضد شوک بوده و طول عمر بالایی دارد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۴. هارد SSD سن دیسک مدل Ultra 3D) SanDisk Ultra 3D SSD)

• ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
• ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت
شرکت سن دیسک آمریکا در زمینه تولید مموری کارت‌ها، هاردها و ابزارهای ذخیره اطلاعات فعالیت می‌کند که از سال ۲۰۱۵ زیر مجموعه شرکت وسترن دیجیتال شده است. SSD فوق‌العاده NAND تری دی، یکی از هارد درایوهای مناسب برای لپ‌تاپ است که بسیار مشابه با Western Digital WD Blue می‌باشد. این هارد SSD به دلیل استفاده از فناوری ۳D NAND مصرف انرژی کمتری داشته؛ بنابراین در طولانی مدت باعث طول عمر خود و لپ‌تاپ می‌شود. علاوه بر این بر روی آن از نرم افزار SANDISK SSD DASHBOARD استفاده شده تا در هنگام راه اندازی درایو جدید به دستگاه کمک کند. رابط به کار رفته در این هارد از نوع SATA 3.0 است و سرعت خواندن آن معادل با ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی معادل با ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه دارد. بدنه آن ضد شوک، ضد ضربه و ضد لرزش طراحی شده تا طول عمر بالاتری داشته باشد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۵. هارد SSD سامسونگ مدل ۸۵۰ EVO) Samsung 850 EVO SSD)

• ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
• ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت
در ابتدای مقاله دو مدل خوب و پیشرفته از هارد حالت جامد سامسونگ به نام ۹۶۰وEVO 860 را به شما معرفی کردیم که سرعت بالا و قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حال در صورتی که بودجه کافی ندارید می‌توانید از مدل دیگر یعنی ۸۵۰ EVO استفاده کنید. این هارد سامسونگ از حافظه‌های فلش V-NAND استفاده می‌کند تا سرعت و کارایی آن بالاتر برود؛ علاوه بر این فناوری دیگری به نام حالت سریع (RAPID Mode) سرعت هارد درایو را بیشتر از قبل کرده و عملکرد لپ‌تاپ را ارتقا می‌بخشد. این هارد درایو دارای سرعت خواندن ترتیبی ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه است؛ هارد SSD سامسونگ مدل ۸۵۰ EVO از سیستم رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES استفاده می‌کند و از اطلاعات شما محافظت کرده و امنیت آن را بالا می‌برد. شما می‌توانید از این هارد درایو در ظرفیت‌های مختلف و برای لپ‌تاپ خود استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۶. هارد SSD کروشیال مدل MX500) Crucial MX500 SSD)

• ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
• ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت
هارد درایو کروشیال مدل MX500 در ظرفیت‌های مختلف در دسترس می‌باشد و نمونه‌ای مناسب برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها است. هارد درایو کروشیال از رابط SATA 3.0 استفاده می‌کند؛ سرعت خواندن اطلاعات در این هارد به صورت ترتیبی معادل با ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی در آن ۵۱۰ مگابایت بر ثانیه است. این هارد درایو به گونه‌ای طراحی شده که ضد ضربه، ضد شوک و ضد لرزش است و با سیستم عامل‌های iOS ،Windows XP ،Windows 7 ،Windows 10 سازگار می‌باشد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۷. هارد SSD کینگستون مدل A400) Kingston A400 SSD)

• ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۴۸۰ گیگابایت
• ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت، ۲۴۰گیگابایت، ۴۸۰ گیگابایت، ۶۹۰ گیگابایت
این هارد حالت جامد در لیست ما قرار گرفته و یکی از بهترین‌های این لیست است؛ با این حال ظرفیت‌هایی که ارائه می‌دهد نسبت به مدل‌ها دیگر ظرفیت کمتری دارد. سرعت خواندن اطلاعات هارد A400 به ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن به ۳۲۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این هارد درایو کینگستون نیز از رابط SATA III استفاده می‌کند و سرعت خوبی ارائه می‌دهد. کینگستون این هارد را ضد لرزش و ضد شوک طراحی کرده تا مقاومت بالا و طول عمر بیشتری داشته باشد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۸. هارد SSD وسترن دیجیتال مدل WD Green) Western Digital WD Green)

این هارد با کیفیت شرکت وسترن دیجیتال در سری سبز رنگ وجود دارد. سری سبز هارد وسترن دیجیتال یک مدل بهینه و کم مصرف است و برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا استفاده می‌شود. اگر حجم زیادی از اسناد، موزیک‌ها، فیلم و … دارید؛ می‌توانید از این هارد استفاده کنید؛ البته سرعت پردازش آن نسبت به رنگ‌های دیگر وسترن دیجیتال اندکی پایین‌تر است. رابط SATA3 به کار گرفته شده در این هارد باعث شده تا اطلاعات با سرعت بیشتری چیزی معادل با ۶ گیگابایت بر ثانیه منتقل شوند. سرعت خواندن ترتیبی این هارد ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن چیزی در حدود ۴۳۰ مگابایت بر ثانیه است. این هارد را می‌توانید در ظرفیت‌های متنوع مانند ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت تهیه کنید؛ ضد شوک است و طول عمر بالایی دارد.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۹. هارد ssd ای دیتا مدل XPG GAMMIX S11 Pro (ADATA XPG GAMMIX S11 Pro NVMe)1 ترابایتی

این هارد یک نمونه خوب و سریع برای استفاده در لپ‌تاپ و انجام بازی‌های سنگین است. در آن از رابط فوق‌العاده سریع سخت‌افزاری PCIe Gen3x4 استفاده شده و سرعت خواندن ترتیبی معادل با ۳۵۰۰ و سرعت نوشتن ترتیبی معادل با ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه دارد. سرعت بالای این هارد مدیون حافظه Cache SLC، حافظه Cache DRAM، پشتیبانی از E2E Data و تکنولوژی اصلاح خطای LDPC، می‌باشد . مقاومت در برابر شوک باعث شده تا طول عمر این هارد بالاتر برود و شما سال‌های سال از آن در سیستم کامپیوتری خود استفاده کنید.

هارد SSD  برای لپ‌تاپ
۱۰. هارد کورس ایر مدل Force Series MP510) Force Series MP510 Corsair)

این هارد درایو کورس ایر یکی از هاردهای حالت جامد مناسب برای لپ‌تاپ است. این هارد درایو با سرعت بالا می‌تواند قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار دهد. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌باشد. این هارد ضد ضربه و ضد شوک است و مقاومت بالایی دارد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد