بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی مخصوص اندروید و iOS

0 1,313

در گذشته مجبور بودیم برای پیش‌بینی هوا روزنامه بخوانیم و  یا در ساعت مشخصی منتظر اخبار هواشناسی باشیم، اما آن روزهای سخت تمام شده است، گوشی هوشمندی که در جیب شما است، می‌تواند مانند یک مرکز هواشناسی قابل‌حمل عمل کند. کافی است برنامه هواشناسی متناسب با سیستم‌عامل گوشی‌تان را بر روی آن نصب کرده و  شهری که در آن مستقر هستید را انتخاب کنید. ویجت‌ها استفاده از برنامه‌های هواشناسی را آسان‌تر می‌کند و دیگر نیازی به باز کردن برنامه هواشناسی ندارید، اطلاعات به‌صورت شفاف بر روی صفحه گوشی قابل‌مشاهده است و در صورت اتصال به اینترنت شما در هر لحظه میزان دما و سایر اطلاعات را بر روی گوشی خود مشاهده می‌کنید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد برنامه‌های هواشناسی گوشی‌های همراه حرف بزنیم و چند برنامه کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید و ios را نیز به شما پیشنهاد دهیم. برای دانلود کردن هر یک کافیست سیستم‌عامل گوشی خود را لمس کنید تا به صفحه دانلود متصل شوید.

۱. برنامه هواشناسی Weather Timeline

برنامه هواشناسی

برنامه Weather Timeline یکی از بهترین برنامه‌های آب‌وهوا به همراه ویجت است، شما بدون باز کردن نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات هواشناسی موردنظرتان را بر روی گوشی همراه خود مشاهده کنید؛ علاوه بر این، این برنامه از گجت های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین به‌راحتی می‌توانید از آن بر روی ساعت‌های هوشمند، دستبند و عینک‌های هوشمند استفاده کنید. طراحی این برنامه بسیار زیبا است ، رنگ‌های به‌کاررفته در آن باعث شده تا استفاده از آن لذت‌بخش باشد. این برنامه می‌تواند آب‌وهوا را در مدت ۲۴ ساعت،  ۴۸ ساعت و یک هفته آینده پیش‌بینی کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این برنامه قرار داده شده است،  جدول زمانی دقیق و هوشمند برنامه است که در صورت نزدیک شدن توده‌های بارشی به شما نوتیفیکیشن ارسال شده و از این طریق به شما هشدار می‌دهد تا اقدامات لازم را انجام دهید.

۲. برنامه هواشناسی ۱Weather

برنامه هواشناسی

این برنامه از زمان‌ها پیش بوده و هم اکنون نیز در میان کاربران اندروید بسیار محبوب است.  با استفاده از آن می‌توانید تا هفت روز آینده را از نظر آب‌وهوایی پیش‌بینی کنید. پس زمینه برنامه با توجه به نوع آب‌وهوا و تغییرات جوی، تغییر می‌کند و از این بابت رابط کاربری جذابی ایجاد کرده است. شما حتی می‌توانید طلوع و غروب خورشید را به‌صورت متحرک مشاهده نمایید. ویجت‌های زیبا و کاربردی، ذخیره‌سازی چند مکان متفاوت برای نشان دادن آب‌وهوا، قابلیت بروز رسانی جوی منطقه‌ای که کاربر در آن قرار دارد، از دیگر ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شود. درنهایت شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل و اس ام اس نتایج هواشناسی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۳. برنامه هواشناسی AccuWeather

برنامه هواشناسی

برنامه AccuWeather یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌ها در زمینه آب‌وهوا است. ویژگی MinuteCast در این برنامه باعث شده تا میزان بارش باران را به‌صورت دقیقه و به دقیقه مشاهده کنید، اینکه باران دقیقاً در چه زمانی شروع به بارش می‌کند و در چه ساعتی قطع خواهد شد.

در این برنامه شما می‌توانید وضعیت آب‌وهوایی شهرهای دنیا را تا ۱۵ روز آینده مشاهده کنید. شما می‌توانید از روی گوگل مپ، مکان موردنظر را انتخاب کرده و با دقت بالا، هوای آن منطقه را مشاهده نمایید. نشان دادن وضعیت آب‌وهوایی در قالب نمودار باعث می‌شود تا بتوانید تغییرات دمایی را در چند روز به‌صورت بصری مشاهده کنید. علاوه بر این، ویجت زیبای این برنامه بر روی هوم اسکرین شما قابل‌نمایش است و دیگر نیازی به باز کردن برنامه نیست. در این برنامه می‌توانید آب‌وهوای منطقه خاص را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

۴. برنامه هواشناسی NOAA

برنامه هواشناسی

این برنامه، یک برنامه هواشناسی جامع برای گوشی اندروید است. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات آب‌وهوایی دقیقی به دست آورید، به‌طور مثال برنامه نوآ درجه حرارت هوا، رطوبت و جهت و وزش باد، سرعت آن و موارد دیگر را به‌صورت جزئی به شما نشان می‌دهد و در همین راستا نمودارهایی ارائه خواهد داد که درک اطلاعات را برای شما آسان‌تر می‌کند، شما می‌توانید آب‌وهوا را به‌صورت ساعتی، روزانه و هفتگی مشاهده نمایید. رادار هوشمند به‌کاررفته در این برنامه توده‌های هوا سرد و گرم را نشان داده و به شما هشدار می‌دهد. شما می‌توانید علاوه بر منطقه‌ای که ساکن هستید اطلاعات آب‌وهوایی در مورد مناطق دیگر را نیز  در دست داشته باشید.  این برنامه نیز دارای نسخه پولی و رایگان است که برخی امکانات در نسخه پولی آن قرار داده شده است.

 

در بورسیکا بخوانید: اپلیکیشن‌های بدنسازی و ورزش برای افراد مبتدی

 

۵. برنامه هواشناسی WeatherBug

برنامه هواشناسی

برنامه WeatherBug یک برنامه هواشناسی قدیمی است اما هنوز هم یک انتخاب خوب و عالی برای کاربران اندروید می‌باشد. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و در آن از تم‌ها و پس زمینه‌های متعددی استفاده شده است. این برنامه ادعا می‌کند به‌وسیله بزرگ‌ترین ایستگاه آب‌وهوایی جهانی  طراحی شده است. در این برنامه هواشناسی، برخی ویژگی‌هایی وجود دارد که ممکن است در سایر برنامه‌ها مشاهده نکنید، ویژگی‌هایی مانند دمای هوا، اشعه فرابنفش و وزش باد و سرعت آن. این برنامه دارای هشدار برای وقوع رعدوبرق ,بارش و طوفان‌های خطرناک است و در هنگام وقوع به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

شما می‌توانید وضعیت آب‌وهوایی را از ۲۴ ساعت تا ۱۰ روز آینده پیش‌بینی کنید و نتایج پیش‌بینی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۶. برنامه هواشناسی فارسی HavaShenas

برنامه هواشناسی

علاوه بر نرم‌افزارهای خارجی، نرم‌افزارهای داخلی نیز در زمینه هواشناسی فعالیت داشته و توانسته‌اند برنامه‌های خوب و کاربردی‌ای را ارائه دهند. یکی از این نرم‌افزارهای هواشناسی فارسی، “هواشناس” نام  دارد. این برنامه از چند منبع برای به دست آوردن آب‌وهوا استفاده کرده و با میانگین گرفتن داده‌ها، خروجی قابل‌اعتمادی را به نمایش در می‌آورد. این نرم‌افزار از بیشتر شهرها و روستاهای ایران پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید آب‌وهوای این مناطق را  به‌صورت ساعتی مشاهده کنید و اطلاعات آب‌وهوایی هفت روز آینده را  به همراه  شانس باراش باران به‌صورت درصد ببینید.

از ویژگی‌های این برنامه نمایش اطلاعات بدون نیاز به اینترنت است. شما بدون آنکه گوشی خود را به شبکه اینترنتی متصل کنید، می‌توانید هشدارهایی قبل از باش باران و برف دریافت نمایید. به‌صورت پیامک اطلاعات کامل از آب‌وهوا روز بعد به شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید آن را مطالعه کنید. گزارش رطوبت هوا، سرعت باد، احتمال بارش برف و باران، میزان آلودگی هوا و قابلیت به اشتراک‌گذاری این اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی از ویژگی‌های کاربردی این برنامه ایرانی است.

۷. برنامه هواشناسی Dark Sky

برنامه هواشناسی

  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان و نسخه پولی

برنامه Dark Sky در ابتدا برای سیستم‌عامل IOS طراحی شد و سالیان سال تنها کاربران آیفون می‌توانستند از آن استفاده کنند. اما امروزه نسخه اندروید آن نیز به بازار آمده است و به‌راحتی می‌توانید در گوگل پلی آن را دانلود کنید. شهرت این برنامه به دلیل پیش‌بینی‌های دقیقه‌ای آن است. شما  دقیقه به دقیقه می‌دانید که باران کی شروع شده و به پایان می‌رسد، علاوه بر این می‌توانید آب‌وهوای منطقه موردنظرتان را  در یک ساعت، یک روز و یا یک هفته بعد مشاهده نمایید. این برنامه قادر است آب‌وهوای محلی را به‌صورت نوتیفیکیشن به شما اطلاع‌رسانی کند. برنامه دارک اسکای دارای دو نسخه پولی و رایگان است و در نسخه رایگان آن تنها به آب‌وهوای ۲۴ ساعت تا یک هفته دسترسی خواهید داشت.

۸. برنامه هواشناسی Carrot Weather

برنامه هواشناسی

  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios
  • رایگان و نسخه پولی

ویژگی اصلی که این برنامه هواشناسی را از سایر برنامه متمایز کرده است، وجود یک ربات و قابلیت هوشمند در آن است که می‌تواند به‌صورت صوتی آب‌وهوا را به شما گزارش دهد. محیط کاربری این برنامه بسیار زیبا  است و  شما می‌توانید تمام امکانات  موجود در آن را بنا به نیازتان سفارشی‌سازی کنید. این برنامه قابلیت سازگاری با اپل واچ را در خود جای داده است. برنامه Carrot Weather  بسیار هوشمند است و امکان ارسال نوتیفیکیشن در آن قرار داده شده است. پس زمینه این برنامه متناسب با نوع آب‌وهوایی که آن را مشاهده می‌کنید تغییر می‌کند، اطلاعات آب‌وهوایی به‌صورت ساعتی و روزانه و هفتگی در دسترس است و شما می‌توانید آن را در قالب نمودارها مشاهده کنید.

۹. برنامه هواشناسی Hello Weather

برنامه هواشناسی

  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios
  • نسخه رایگان و پولی

این برنامه با رابط کاربری زیبا و در رنگ‌های متنوعی ارائه شده است و شما می‌توانید تم آن را تغییر دهید. در این برنامه یک ویجت قرار داده شده است تا بدون باز کردن برنامه بتوانید اطلاعات آن را در هوم اسکرین گوشی مشاهده کنید. اطلاعات هواشناسی به‌صورت ساعتی، روزانه و هفتگی در دسترس است.

این برنامه به‌صورت رایگان است، اما در صورت پرداخت سالانه ۵ دلار، می‌توانید از ویژگی‌های دیگر آن نیز استفاده کنید. ویژگی‌هایی مانند رادار، شانس ریزش باران در زمان واقعی و توانایی تغییر آیکون برنامه و …

۱۰. برنامه هواشناسی Weather Line

برنامه هواشناسی

  • سازگار با سیستم‌ عامل ios
  • نسخه پولی ۳ دلار:

برنامه Weather Line یکی دیگر از برنامه‌های هواشناسی خوب برای آیفون است. در این برنامه از ویجت‌های زیبایی استفاده شده است و شما می‌توانید بدون باز کردن برنامه و از قسمت هوم اسکرین دما و نوع آب‌وهوا را مشاهده کنید. این برنامه آب‌وهوای منطقه موردنظر را به‌صورت ساعتی، روزانه و ماهانه در اختیار شما قرار می‌دهد. همان‌طور که از نام برنامه مشخص است داده‌ها به‌صورت نمودارهای خطی به نمایش درمی‌آیند به‌این‌ترتیب شما می‌توانید دما و میزان رطوبت روزهای متعددی را باهم مقایسه کنید.

 

منبع:

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد