برنامه‌های کاربردی برای کاهش وزن و تناسب اندام

0 784

امروزه به دلیل مشغله های کاری زیاد؛ رفتن به باشگاه های ورزشی بسیار سخت شده و افراد محدودی به ورزش و سلامتی بدنشان اهمیت می دهند. این مسئله باعث شده بسیاری از مردم به اضافه وزن دچار شوند. یک رژیم غذایی سالم و یک تمرین حتی کوچک می تواند شما را در راه رسیدن به وزن ایده آل کمک کند.

در این مطلب می خواهیم بهترین برنامه ی کاهش وزن در سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم. اکثر این برنامه ها رایگان هستند، و برخی قابلیت های پیشرفته خود را در ازای دریافت حق اشتراک در اختیار شما قرار می دهند. این برنامه به راحتی بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS نصب می شوند.
با استفاده از این برنامه ها، غذای سالم تری مصرف کرده و به وزن مناسب خود می¬رسید و در صورتی که استفاده از آنها را ادمه دهید می توانید به راحتی وزن خود را ثابت نگه دارید.

شما می توانید از این برنامه ها به عنوان یک مربی شخصی و متخصص تغذیه، به منظور کاهش وزن و تناسب اندام تان استفاده نمایید، کافی است که این برنامه ها را دانلود کرده و مطابق بااصول آنها پیش روید. با استفاده از این برنامه ها، کالری شماری، کاهش وزن، و تثبیت آن بسیار آسان به نظر می رسد. هر یک از این برنامه ها دارای متخصصان واقعی هستند که به صورت اصولی روی آن کار کرده اند و کاربرانی که با استفاده از آنها به نتیجه رسیده اند داستان زندگی خود را در مورد آنها بازگو کرده اند و شما می توانید از تجارب آنها استفاده کنید.

۱- Lose It! Weight Loss App

این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید و iOS نصب می شود. علاوه بر آن دارای یک وب سایت رسمی نیز می باشد، بنابراین شما می توانید اطلاعاتتان را بر روی کامپیوتر خود نیز مشاهده نمایید. از طریق این برنامه می توانید به افراد دیگر نیز درارتباط باشید تا اطلاعات غذایی آنها را نیز دریافت کرده و در کاهش وزن موفق تر شوید.
این برنامه از یک پایگاه داده غذایی تایید شده استفاده می کند تا شما به آسانی بتوانید کالری غذاهای خود را جست و جو کرده، و یا غذای های مورد استفاده تان را به آن اضافه کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. این برنامه با دستگاه های مانند RunKeeper و + Nikeهمگام سازی می شود و شما به راحتی می توانید تمام اطلاعات مربوط به تناسب اندام خود را بر روی آنها در اختیار داشته باشید.

۲- MyFitnessPal

” MyFitnessPal” یک برنامه محبوب در میان کاربران است که با استفاده از آن می توانید کالری های مواد غذایی خود را محاسبه کرده، تمرینات ورزش را انجام دهید و به منظور ایجاد انگیزه با دوستانتان در تماس باشید. این برنامه یک پایگاه داده غذایی شامل یک میلیون غذارا در بر می گیرد که به راحتی می توانید در آن جست و جو کرده و از طریق گوشی آیفون و یا اندروید خود مواد غذایی تان را به آن اضافه نمایید. این برنامه نسخه های BlackBerry و ویندوز را نیز ارائه داده است.
شما از طریق این برنامه رایگان به پروفایل شخصی خود دسترسی داشته و یک هدف رژیمی سالم و یک تمرین ورزشی خوب را دنبال می کنید. این برنامه قابلیت همگام سازی با FitBit، Withings، Runtastic، Endomondo، Jawbone UP، Pact و … را در خود جای داده است، همچنین می توانید این برنامه را به دستگاه Apple Watch متصل کنید.

۳- ۸fit

“۸fit” یک برنامه همه جانبه برای کاهش وزن، تعیین زمان مناسب برای ورزش و ارائه نکات غذایی برای شماست. این برنامه به طور کامل تمرینات سفارشی متناسب با اهداف و سطح آمادگی جسمانی شما ارائه می دهد، شما می توانید این تمرینات را بدون نیاز به تجهیزات خاص انجام دهید. این برنامه رایگان است اما به منظور استفاده از نسخه کامل آن باید اشتراک بسیار ناچیزی پرداخت نمایید.

۴- Sweatcoin

این برنامه به شما کمک می کند تا شکل استاندارد بدن خود را به دست آورید، Sweatcoin بیشتر بر انجام فعالیت های ورزشی در محل باز تاکید دارد، بنابراین اگر در خانه یا سالن ورزشی تمرین می کنید، Sweatcoin گزینه مناسبی نیست. برنامه مذکور بر روی سیستم عامل اندروید و iOS نصب می شود.

۵- Diet Hero

در صورتی که تمایل نداشته باشید میزان کالری غذا را محاسبه کنید، می توانید از روش جالب این برنامه استفاده کنید. کافی است به این برنامه بگویید که چه مواد غذایی در خانه دارید، برنامه به صورت دقیق به شما می گوید چه غذایی تهیه کرده و چه مقدار از آن غذا را میل نمایید. در صورتی که در خانه تنوع غذایی نداشته باشید برنامه به آن موارد بسنده می کند و با توجه به آن یک غذای سالم به شما پیشنهاد می دهد. اگر از غذای پیشنهادی راضی نبوید می توانید آن را تغییر دهید، برنامه سعی می کند غذاهای پروتئین دار و کربوهیدارتی را در وعده های شما قرار دهد.
در ابتدا ورود به برنامه، کاربر اطلاعاتی نظیر قد، وزن، جنس، و میزان اضافه وزن را وارد می کند، سپس برنامه با توجه به اطلاعات وارد شده، به شما می گوید چه چیزی بخورید و اندازه وعده های غذاییتان چقدر باشد. این برنامه تنها برای نسخه iOS ارائه شده و اشتراک به اندازه ۱٫۹۹ دلار در ماه دارد.

۶- Fooducate

یکی از موارد مهم برای از دست دادن وزن، استفاده از غذا مناسب است. با این برنامه اطلاعات بیشتری در مورد غذاهای سالم به دست آورید، در کشورهای اروپایی شما می توانید با اسکن بارکد غذا توسط این برنامه، از سالم بودن آن مطمئن شوید. این برنامه به راحتی بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS نصب می شوند.

۷- Nike+ Training Club

این برنامه حرکات ورزشی مناسب را به شما ارائه می دهد، ۱۰۰نوع تمرین ورزشی برای مبتدیان، کاربران متوسط و پیشرفته ارائه می شود. این برنامه قابلیت استفاده در لپ تاپ، و تلویزیون را در خود جای داده است.

۸- iPhone Health App

اپل این برنامه را به صورت رایگان در آیفون قرار داده است که از آن می توانید برای کنترل بر میزان وزن و فعالیت های خود استفاده نمایید. در صورتی که مدل آیفون شما ، از مدل ۵s به بالا باشد، می توانید به این اطلاعات به صورت خودکار و بدون نیاز به برنامه یا وسیله جانبی دیگر، استفاده نمایید. این برنامه قابلیت همگام سازی با Apple Watch و سایر وسایل جانبی را در خود جای داده است.

۹- Google Fit

Google Fit یک اپلیکیشن کاهش وزن و تناسب اندام رایگان است که از طریق حساب کاربری گوگل فعال می شود، از این طریق شما می توانید فعالیت های روزانه خود را از طریق گوشی اندروید خود پیگیری کنید، همچنین این برنامه با دستگاه هایی مانند ساعت هوشمند اندروید سازگار می باشد.
این برنامه می تواند میزان وزن، فعالیت های روزانه و سلامت قلب شما کمک می کند، شما با ۶۰ دقیقه فعالیت در روز و و اهداف پلکانی به سلامت جسمی ایده آل خواهید رسید. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران اندروید قرار دارد.

۱۰- Weight Watchers

Weight Watchers یک برنامه عالی برای از دست دادن وزن است، برای به دست آوردن نسخه کامل آن باید ماهانه ۱۹٫۹۵ دلار حق اشتراک می پردازند، این برنامه از SmartPoints به جای کالری استفاده می کند.

۱۱- ۷-Minute Workout

در صورتی که شما یک فرد پرمشغله هستید و زمان زیادی برای رفتن به باشگاه و انجام فعالیت های بدنی ندارید، می توانید از این برنامه کاربردی استفاده نمایید. با استفاده از این برنامه هر روز ۷ دقیقه فعالیت بدنی انجام می دهید. این تمرین ها می تواند به بهبود سلامت قلبی و عروقی شما کمک کند. این برنامه بر اساس تحقیقات علمی در مجله فیتنس و سلامتی توسط نیویورک تایمز نوشته شده و در بین ۸ کشور جزو ۵ برنامه فیتنس برتر انتخاب شده است.

۱۲- Fitbit

این برنامه میزان فعالیت شما را بیشتر کرده، وزن شما را مدیریت می کند و سیستم خواب شما را بهبود می بخشد. Fitbit به شما امکان می دهد غذا، فعالیت، وزن، آب و خواب خود را مدیریت کنید. شما می توانید از این برنامه بدون هیچ تجهیزات و وسایلی استفاده نمایید، اما در صورتی که از تجهیزات بدنسازی استفاده کنید نتایج بهتری به دست خواهد آمد.
این برنامه برای کاربران اندروید و بدون نیاز به اینترنت قابل اجرا می باشد. برای استفاده از آن به یک اکانت احتیاج دارید که به راحتی می توانید آن را ایجاد کنید، از طریق این برنامه میزان کالری سوزانده شده، میزان تمیرینات، وضعیت خواب، میزان وزن و اضافه وزن قابل تحلیل و بررسی می باشد و در قالب نمودار گزارش می شود.

۱۳- BetterMe Weight Loss Plan

این برنامه به صورت اختصاصی به منظور کاهش وزن زنان طراحی شده است، در ابتدا، نقاطی از بدن را مشخص می کنید که قصد کاهش چربی در آن مناطق را دارید، سپس این برنامه ترکیبی از یک فعالیت بدنی و برنامه غذایی را به شما پیشنهاد می دهد. این برنامه تمرین را به صورت خانگی در دوره ۲۸ روزه ارائه می دهد و شما از این طریق به فرم و وزن دلخواهتان می رسید. از جمله ویژگی های مهم این برنامه ارائه برنامه های تخصصی برای از بین بردن چربی ها در ناحیه پا، شکم، دست ها و گردن، ارائه تمرینات ویدئویی موثر به صورت ساده و قابل اجرا، برنامه غذایی ۲۸ روزه، ارائه فعالیت های بدنی ۱۵ دقیقه ای بدون نیاز به تجهیزات باشگاهی، نام برد. این برنامه به مدت سه روز رایگان می باشد و بعد از آن باید به میزان ۹٫۹۹ دلار در ماه حق اشتراک پرداخت نمایید، شما می توانید با هزینه بسیار کمتر از باشگاه، و در خانه به اندام مورد نظرتان برسید.

۱۴- Weight Loss Fitness App

شما از طریق این برنامه در طی ۶ هفته می توانید وزن خود را کاهش دهید، در واقع شما با مشخص کردن اهداف ورزشی خود در این برنامه می توانید در زمینه های مورد نظر فعالیت کرده و به اندام مورد نظرتان برسید. در طول مدت زمان برنامه می توانید بازخورد دریافت کرده و شدت تمرینات را زیادتر کنید، تمرینات به صورت ویذئو های ۶ دقیقه ای شروع می شوند و به مرور پیشرفته تر خواهند شد. حق اشتراک این برنامه ۳۹٫۹۹ دلار در سال و یا ۹٫۹۹ دلار در ماه می باشد.
حال زمان آن رسیده است که برنامه مناسب با شرایط و بودجه خود را انتخاب کنید و با استفاده از تجهیزات مورد نظر، زمانی را برای سلامتی تان اختصاص دهید. در این راستا می توانید از گجت های کاربردی در جهت رسیدن به وزن ایده آل خود کمک بگیرید که در مطالب بعدی به آنها می پردازیم.

 

بیشتر بخوانیم: ابزارهای کاربردی برای کاهش وزن و تناسب اندام

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد