بهترین لپ‌تاپ‌های لینوکس در سال ۲۰۱۹

0 1,611

لینوکس سیستم عاملی است که بسیاری از مصرف کنندگان، تجار و توسعه دهندگان روی آن قسم می‌خورند. سیستم عامل آزاد لینوکس یک سیستم عامل آزاد است. لینوکس محصول کشور خاصی نیست و تعداد زیادی از مردم در سرتاسر جهان در حال توسعه آن هستند. ممکن است سیستم عامل‌های بزرگ دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نکنند، اما هنوز هم این سیستم عامل بسیار قدرتمند است. سیستم عامل برخی لپ‌تاپ‌ها به طور پیش فرض لینوکس است، اما تعداد گزینه‌های آن محدود هستند. واقعیت این است که شما در محیط لینوکس به یک دسکتاپ مشخص و از پیش تعریف شده محدود نیستید. تقریبا حدود بیش از ده نوع دسکتاپ برای لینوکس موجود است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Unity ،KDE ،Debian و دسکتاپ مادر لینوکس یعنی Gnome اشاره کرد. در مطلب زیر به بهترین لپ‌تاپ‌های لینوکس اشاره می کنیم، با ما همراه باشید:

۱. بهترین در مجموع: Dell XPS 13 Developer Edition

Dell-XPS

در حال حاضر لپ‌تاپ Dell XPS 13 به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها در خارج از کشور شناخته شده است و با سیستم عامل لینوکس کار می‌کند. این لپ‌تاپ می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که به دنبال یک لپ‌تاپ شیک، قدرتمند، سبک وزن با سیستم عامل لینوکس هستند.

لپ‌تاپ Dell XPS 13 Developer Edition با پردازنده نسل هشتم اینتل Core i5 همراه است و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD دارد. در نتیجه برای ساخت اوبونتو ۱۸.۰۴ که با آن همراه است، به اندازه کافی قدرتمند است. با این حال، این لپ‌تاپ می‌تواند سفارشی باشد و پردازنده اینتل Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داشته باشد. صفحه نمایش آن ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی می‌باشد، اما می‌توانید آن را به صفحه نمایش ۴K ارتقا دهید. این لپ‌تاپ سبک است و وزن آن ۲.۶۷ پوند می‌باشد.

۲. بهترین بودجه: Pinebook 64

Pinebook 64

این لپ‌تاپ قطعا قدرتمند ترین لپ‌تاپ نیست اما به دلیل قیمت خوبش می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که سعی دارند کمی لینوکس را امتحان کنند.

این لپ‌تاپ با یک پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex A53 همراه است و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه فلش دارد. همچنین دارای دو پورت USB 2.0، یک اسلات کارت MicroSD، یک پورت ویدئو دیجیتال و یک جک هدفون است. صفحه نمایش آن در مدل پایه ۱۱.۶ اینچ است که وضوح تصویر آن ۷۶۸*۱۳۶۶ می‌باشد (که می‌توان آن را به ۱۴ اینچ ارتقا داد). این لپ‌تاپ بسیار نازک و سبک وزن است، به طوری که ضخامت آن ۰.۴۷ اینچ و وزن آن ۲.۳۰ پوند یا ۲.۷۸ پوند است که اندازه آن به مدل انتخابی شما بستگی دارد.

۳. بهترین برای قدرت: System76 Serval WS

System76

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ لینوکس داشته باشید و در عین حال قدرت زیادی داشته باشد لپ‌تاپ System76 Serval WS می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. بر خلاف بسیاری از گزینه‌های دیگر، این لپ‌تاپ از طبقه دسکتاپ دارای پردازنده‌های اینتل Core i7 و i9 است که بسیار قدرتمندتر از تراشه‌های I7 طبقه لپ‌تاپ هستند و احتمالا در رایانه‌های دیگر هم پیدا می‌شوند. تنها این نیست، بلکه لپ‌تاپ Serval WS دارای کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 10 است که باعث می‌شود این لپ‌تاپ برای پردازش‌های گرافیکی بهتر باشد.

مدل لپ‌تاپ پایه دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p است. این لپ‌تاپ با پردازنده اینتل Core i7-8700 همراه است و هشت گیگابایت رم و ۲۵۰ گیگابایت حافظه SSD دارد. با این حال، این لپ‌تاپ می‌تواند به نمایشگر مات ۱۷.۳ اینچ ۴K، گرافیک GTX 1080، پردازنده اینتل Core i9-9900K، رم ۶۴ گیگابایتی و یک هارد دیسک ۲ ترابایتی ارتقا یابد. به طور پیش فرض، این لپ‌تاپ همراه با System76’s Pop! _OS لینوکس ساخته شده است، اما شما می‌توانید به جای آن یک شیپ با اوبونتو ۱۸.۰۴ را انتخاب کنید. تنها نکته واقعی این لپ‌تاپ این است که نسبتا گران است و کمی بزرگ است، مثلا نسخه ۱۵ اینچی آن ۷.۵ پوند وزن دارد و یا نسخه ۱۷ اینچی آن ۹.۲ پوند وزن دارد. با این حال، اگر گزینه مورد نظر شما قدرت است، می‌توانید از وزن سنگین آن چشم پوشی کنید.

۴. بهترین برای امنیت: Purism Librem 13

Librem 13

امنیت یکی از نگرانی‌های اساسی در دنیای فناوری است که به دلیل نرم‌افزارهای مخرب روز به روز این نگرانی‌ها افزایش می‌یابد. در حالی که بیشتر نرم افزارهای مخرب برای ویندوزهستند اما لینوکس همچنان می‌تواند یکی از هدف‌های هکرها باشد. با این وجود، لپ‌تاپ Purism Librem 13 به بازار آمد تا بتواند افراد را از این نگرانی‌ها نجات دهد. این لپ‌تاپ به طور خاص برای محافظت از فایل‌ها طراحی شده است و دارای دو کلید کشتن سخت افزار است که میکروفون / دوربین و بی سیم / بلوتوث را خاموش می‌کند. نسخه Purism از لینوکس دارای PureOS است که بر امنیت تأکید دارد.

لپ‌تاپ Librem 13 با یک پردازنده اینتل Core i7 همراه است و ۱۶ گیگابایت رم و تا ۴ ترابایت حافظه دارد (هر چند مدل پایه دارای ۱۲۰ گیگابایت رم است). صفحه نمایش لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچ می‌باشد و دارای دو پورت یو اس بی ۳.۰، یک پورت HDMI و یک اسلات کارت SD می‌باشد. این لپ‌تاپ بسیار نازک و سبک است و ۰.۷ اینچ ضخامت دارد. وزن این لپ‌تاپ ۲.۲ پوند است که باعث می‌شود یک گزینه عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند یک وسیله قابل حمل داشته باشند.

۵. بهترین برای سفارشی سازی: ZaReason UltraLap 6440

ZaReason

ZaReason به خاطر تجهیزات سرور لینوکس شناخته شده است، اما بیشتر محصولات پر مصرف مانند ZaReason UltraLap 6440 را نیز تولید می‌کند. این لپ‌تاپ برای کسانی مناسب است که می‌خواهند برخی از قابلیت‌های لپ‌تاپ خود را سفارشی سازی کنند. این لپ‌تاپ توانایی انتخاب گزینه‌های سخت افزاری را ارائه می‌دهد که می‌خواهید از قبل بر روی دستگاه لینوکس‌تان نصب شود. این خبر برای افرادی خوب است که لزوما اوبونتو را نمی‌خواهند، لازم به ذکر است اوبونتو نسخه محبوب‌تر لینوکس است.

مدل پایه این لپ‌تاپ شامل یک پردازنده اینتل Core i5 است و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۰ گیگابایت حافظه SSD دارد. اما این لپ‌تاپ را می‌توان سفارشی کرد تا شامل یک پردازنده اینتل Core i7 همراه با ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت دیسک سخت باشد. شما حتی می‌توانید یک هارد دیسک دیگر به کامپیوتر اضافه کنید، بدین معنی که می‌توانید در مجموع ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. این لپ‌تاپ دارای یک پورت USB-C، دو پورت USB 2.0 و یک کارت خوان SD می‌باشد. لپ‌تاپ دقیقا “سبک وزن نیست،” اما خیلی هم سنگین نیست، ضخامت آن ۰.۸۷ اینچ و وزن آن ۳.۶ پوند است.

۶. بهترین مک بوک برای لینوکس: ۲۰۱۸ MacBook Air

Apple MacBook

فقط به این دلیل که لینوکس از قبل بر روی لپ‌تاپ نصب نشده است، به این معنی نیست که شما نمی‌توانید خودتان روی آن لینوکس نصب کنید. MacBooks ها به خاطر طراحی فوق العاده و سخت افزار قوی‌شان بسیار محبوب هستند. در مورد چگونگی نصب لینوکس بر روی MacBook راهنمایی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن ها کمک بگیرید. اگر به این مورد علاقه مند هستید، ما MacBook Air جدید ۲۰۱۸ را پیشنهاد می‌کنیم که دارای طراحی زیبا و سخت افزار نسبتا قدرتمندی است.

مدل اصلی MacBook Air جدید با پردازنده اینتل Core i5 همراه است و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد که می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱.۵ ترابایت فضای ذخیره سازی ارتقا داده شود. اپل، پورت‌های مدرنی برای لپ‌تاپ در نظر گرفته است، شما همراه با آن دو پورت USB-C و یک جک هدفون دریافت خواهید کرد. همانطور که از MacBook Air انتظار می رود، نسخه ۲۰۱۸ بسیار زیبا و سبک وزن است و ضخامت آن ۰.۶۱ اینچ و وزن آن ۲.۷۵ پوند است.

۷. بهترین لپ‌تاپ ویندوز برای لینوکس: Lenovo ThinkPad E570

Lenovo

حتما نباید لپ‌تاپی بخرید که از قبل بر روی آن لینوکس نصب شده است، بلکه به جای آن می‌توانید یک لپ‌تاپ ویندوز بخرید و روی آن لینوکس نصب کنید. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ ویندوز خریداری کنید و بعد روی آن لینوکس نصب کنید، توصیه می‌کنیم لپ‌تاپ ThinkPad E570 Lenovo را خریداری کنید. چرا؟ زیرا این لپ‌تاپ به خوبی با لینوکس کار می‌کند، به علاوه آنها مانند یک مخزن ساخته شده‌اند.

لپ‌تاپ Lenovo ThinkPad E570 با یک پردازنده اینتل Core i5 همراه است و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی حالت جامد دارد که برای اجرای لینوکس به اندازه کافی بزرگ است. صفحه نمایش این دستگاه ۱۵.۷ اینچ است که به اندازه کافی بزرگ است. ضخامت این لپ‌تاپ کمی بیشتر از یک اینچ و وزن آن کمی بیشتر از پنج پوند است.

۸. بهترین Chromebook برای لینوکس: Chromebook Pro سامسونگ

Samsung Chromebook

سیستم عامل گوگل کروم به خوبی با لینوکس کار می‌کند و در این امر شناخته شده است. بنابراین لازم است یک Chromebook نسبتا ارزان برای سیستم عامل Chrome خریداری شود. سامسونگ Chromebook Pro بیش از اندازه قدرتمند است تا بتواند لینوکس را اجرا کند. همچنین نسبتا براق و شیک است و برای افرادی خوب است که ظاهر لپ‌تاپ برایشان اهمیت دارد. اگر می‌توانید لینوکس را روی لپ‌تاپ نصب کنید، این کار را انجام دهید در غیر این صورت این کار را به افراد متخصص بسپارید.

سامسونگ Chromebook Pro با یک پردازنده اینتل Core M3 همراه است و ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه فلش دارد. این لپ‌تاپ نسبتا باریک است و ضخامت آن ۰.۵ اینچ و وزن آن ۲.۳۸ پوند است که این لپ‌تاپ را زیبا و قابل حمل می‌کند. این لپ‌تاپ نیز بیش از حد گران نیست و می‌توانید آن را خریداری کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد