معرفی ۹ روش برای ارسال فایل های با حجم بالا

0 3,387

ارسال فایل های حجیم، مشکل رایجی در میان کاربران است. بارها این اتفاق افتاده است که قصد داشته ایم فایلی را از طریق جیمیل ارسال کنیم و ناگهان با یک خطا رو به رو شدیم. همانطور که می دانید جیمیل تنها به اندازه ۲۵ مگابایت به شما فضا می دهد تا در هر پیغام از آن استفاده کرده و فایل های خود را ارسال کنید. این فضا بسیار کم است و ما هنگام ارسال فایل های حجیم مجبور می شویم آنها را تقسیم بندی کرده و ارسال نماییم.

البته علاوه بر جیمیل، می توانید از روش های دیگری برای ارسال این فایل ها استفاده نمایید که سعی کردیم در این مطلب به صورت حاشیه به این روش ها اشاره کرده و شرح دهیم. در واقع می خواهیم ۱۰ روش برجسته و کاربردی ارسال فایل های حجیم، را به شما معرفی کنیم که بیشتر این روش ها به صورت رایگان عمل می کنند:

۱. استفاده از VPN
بله درست شندیده اید! شاید این سوال برایتان پیش آمده است که ربط وی پی ان و ارسال فایل های حجیم در چیست؟؟برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، از طریق مدیریت ترافیک پهنای باند، برای تعدیل پهنای باند آپلود استفاده می کنند (به جای دانلود). در واقع بسیاری از این IPSها قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات بزرگ و حجیم را منع کرده اند و شما قادر به این کار نخواهید بود. بنابراین شما با استفاده از یک وی پی ان می تواننید از روش p2p و بدون استفاده از ISP خود از یک ترافیک رمزگذاری شده استفاده کرده و فایل های خود را منتقل کنید.

۲. استفاده از گوگل درایو
اگرچه جیمیل قابلیت ارسال فایل های حجیم را محدود کرده است و شما قادر هستید در هر پیغام تنها ۲۵ مگابایت اطلاعات را منتقل کنید، اما در صورتی که اندازه فایل شما بزرگ تر باشد، گوگل این امکان را به شما می دهد تا آن را در گوگل درایو خود نگه دارید و یک لینک برای به اشتراک گذاری آن در اختیار شما قرار می دهد. در این شرایط کاربران گوگل می توانند اطلاعاتی با حجم ۱۰ گیگابایت را به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این سرویس برای حجم های بیشتر از ۱۰ گیگابایت، باید حق اشتراک پرداخت نمایید که به ازای ۱۰۰ گیگابایت مبلغ ۱.۵۹ پوند در هر ماه در نظر گرفته شده است و با افزایش حجم، مبلغ بالاتر می رود.

۳. FTP
اگر چه استفاده از FTP(پروتکل انتقال فایل) نسبت به روش های مانند گوگل درایو و دراپباکس قدیمی تر است اما هنوز هم به عنوان یک راه حل قابل اطمینان برای آپلود و دانلود فایل ها استفاده می شود. اگر مالک سایت و سرور مجازی هستید می توانید از این روش برای آپلود کردن فایل روی سرور و هاست خود استفاده نمایید. ارسال فایل از طریق کامپیوتر به کمک نرم‌افزارهای تبدیل کامپیوتر به سرور FTP هم امکان‌پذیر است ولیکن برای این کار باید ابتدا باISP یا شرکت تأمین اینترنت خود مشورت کنید و بررسی کنید که آیا شرایط لازم برقرار است. بسیاری از شرکت هایی مانند DriveHQ فضای ذخیره سازی رایگان (۱ گیگابایت) را ارائه می دهند و هزینه آنها در مقابل با سرویس های ذخیره سازی ابری بسیار کم تر است.

۴. MediaFire
یکی دیگر از روش ها ارسال فایل های حجیم، استفاده از سایت های مخصوص است. یکی از این سایت ها MediaFire نام دارد. شما می توانید در این سایت ثبت نام کرده و ۱۰گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان هدیه بگیرید. همچنین می توانید با دعوت کردن دوستان برای استفاده از این سرویس تا ۴۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی هدیه بگیرید. روش کار به این گونه است که فایل های خود را مستقیما از رایانه و یا وب خود بر روی این سرویس آپلود کرده و لینک آن را به اشتراک می گذارید تا افراد مورد نظرتان این فایل ها را در سایت MediaFire دانلود کنند.
اشتراک ماهیانه این سرویس از ۳.۷۵ دلار در ماه آغاز می شود و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد.

۵. Hightail
این سرویس بیشتر مناسب کاربران تجاری است. پس از ثبت نام در این سایت می توانید فضای ویژه ای را برای آپلود فایل ها و پروژه های خود در اختیار داشته باشید و بعد ها آن را با افراد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید شما حتی می توانید برای این فایل ها یادداشت بگذارید و با افراد پروژه تان روی آن کار کنید. نسخه رایگان آن، تنها قابلیت به اشتراک گذاری فایل ها تا حجم ۲۵۲۰ را به شما می دهد و برای به دست آوردن فضای بیشتر باید حق اشتراک بپردازید. اشتراک نرم افزر ۱۲ دلار در ماه است که در این صورت به شما فضای کاری نامحدود و پشتیبانی از فایل ها تا حجم ۲۵ گیگابایت را می دهد.

۶. WeTransfer
شما نیز می توانید از این سرویس برای به اشتراک گذاری فایل های بزرگ استفاده کنید، تنها با چند کلیک ، وب سایت مورد نظر فایل ها شما را ارسال خواهد کرد و به مدت ۷ روز برای دانلود در دسترس خواهد بود. اشتراک این سرویس ۱۲ دلار در ماه و یا ۱۲۰ دلار در سال می باشد.
این سرویس قابلیت رمزگذاری برای فایل ها را در اختیار دارد ، همچنین می توانید زمینه و ایمیل های خود را سفارشی سازی کنید.

۷. Adobe Send & Track
شما می توانید از این سرویس بر روی لپ تاپ و یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید و فایل ها ی حجیم را برای گیرندگان متعددی ارسال نمایید. این سرویس رایگان نیست، اما هیچ محدودیتی در تعداد افراد گیرنده و حجم فایل ها در نظر نمی گیرد. شما با پرداخت ۲۰ دلار در سال می توانید از قابلیت های آن استفاده نمایید.
این سرویس محدودیت هایی نیز دارد مثلا فایل هایی ۷-zip را نمی توان از طریق این سرویس ارسال کرد یکی از ویژگی های جالب سایت این است که شما به راحتی می توانید فایل های خود را ردیابی کنید و متوجه شوید کسی آنها را باز کرده است یا خیر؟؟

۸. Send Anywhere
شما با استفاده از این سرویس اشتراک گذاری می توانید فایل ها تا حجم ۱ ترابایت را رایگان ارسال کرده و به اشتراک بگذارید . شما می توانید این سرویس را، از طریق سایت www.send-anywhere.com دنبال کنید. و یا از افزونه مرورگر و یا برنامه اندروید یا iOS آن استفاده نمایید. در صورت تمایل نیز می توانید، نسخه های این برنامه بر روی ویندوز و یا مک نصب کنید و از قابلیت های آن استفاده نمایید. شما از طریق مرورگر و به راحتی می توانید تا ۴ گیگابایت فایل را به اشتراک بگذارید اما این مقدار برای نسخه دسکتاپ تا ۱ گیگابایت می باشد.

۹. Dropbox
شما به آسانی می توانید در این سرویس ذخیره سازی ابری ثبت نام کنید و لینک فایل های خود را با افراد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. فردی که اطلاعات را دریافت می کند ضرورت نباید از دراکباس استفاده کند بلکه به آسانی می تواند آن را از طریق وب سایت آن دانلود کند. در حالت عادی این سرویس ذخیره سازی تا حجم ۲ گیابایت به شما فضای رایگان هدیه می دهد اما شما با دعوت دوستانتان به این سرویس می توانید این میزان فضای ذخیره سازی را ارتقا دهید و در ازای معرفی هر کاربر جدید، ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف ۱۶ گیگابایت) دریافت نمایید. برنامه سازگار با این سرویس طراحی شده است و شایان بذکر است امکان نصب این اپلیکیشن روی اندروید و iOS نیز وجود دارد.
این برنامه کاربرد های مختلفی دارد. کاربرد دراپ باکس گستره وسیعی را در بر گرفته و شامل پشتیبان‌گیری از فایل‌های حیاتی تا اشتراک‌گذاری سایر فایل‌ها می باشد. شما می توانید برای بارگیری ها رمز عبور درنظر بگیرید. مهم‌ترین و اصلی ترین مزیت دراپ باکس این است که با ویرایش یک فایل و یا حذف آن بلافاصله فایل شما در دستگاه‌های دیگر شما بروزرسانی می‌شود و اگر فایل جدیدی اضافه کنید سریعا در دیگر دستگاه‌های شما کپی می‌گردد البته دقت کنید که دستگاه‌های دیگر نیز باید به اینترنت وصل باشند، البته در غیر اینصورت، زمانی که به اینترنت وصل شوید کار بروزرسانی از روی سرورهای دراپ باکس آغاز خواهد شد و زمان آن بستگی به سرعت اینترنت شما دارد.

۱۰. فشرده سازی فایل ها
یکی از بهترین و ساده ترین روش برای ارسال فایل های حجیم، فشرده سازی اطلاعات آنها از طریق برنامه هایی مانند ۷-زیپ می باشد. در این راستا شما می توانید تعداد زیادی از فایل های خود را به صورت یک جا فشرده سازی کرده و حجم آنها را کمتر کنید. شما می توانید برنامه ۷-zipرا برای ویندوز، مک و لینوکس خود دانلود کرده و از آن استفاده نمایید اکثر سیستم عامل ها بدون نیاز به برنامه خاص می تواند این فایل های زیپ را باز کرده و اجرا می کنند. همچنین به منظور امنیت بیشتر می توانید از یک رمز حفاظت شده استفاده نمایید و آن را با خیال راحت به اشتراک بگذارید. البته این روش برای فایل های بسیار حجیم مناسب نمی باشد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد