شغل‌هایی که در سال‌های آینده تغییر خواهند کرد

0 641

آیا در حال تلاش برای کشف یک مسیر شغلی مناسب هستید که بر اساس توانایی هایتان باشد. آیا به دنبال شغلی هستید که در آن احساس امنیت کرده و خیالتان راحت باشد که تا چند سال در آن شغل می‌مانید و ارتقا می‌گیرید. باید به شما بگوییم که در انتخاب شغل خود نهایت دقت را داشته باشید. تغییرات تکنولوژیکی و فرهنگی باعث شغل‌های جدیدی شده است، در حالی که شغل‌های دیگر را ناپدید می‌کند. در این مطلب ۶ شغل بیان شده است که بهتر است از انتخاب آن‌ها اجتناب کنید زیرا تا ده سال دیگر منسوخ می‌شوند!

۱. صندوقدار خرده فروشی

دریافت و توزیع پول در مراکزی غیر از موسسات مالی بر عهده صندوقدار می‌باشد و معمولا شامل استفاده از اسکنرهای الکترونیکی، صندوق‌های فروشگاهی، یا تجهیزات مرتبط می‌باشد. اما با افزایش پرداخت‌های آنلاین و فرآیندهای خودکار در هنگام خرید، شغل صندوقداری در نهایت به عنوان یک شغل حرفه‌ای محو خواهد شد. فناوری به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده است و مشتریان نیاز به تعامل انسانی کمتری دارند. زیرا با فروشگاه‌های آنلاین افراد بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

۲. بازاریابی تلفنی

امروزه افراد کمتر از تلفن استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند از سایر شیوه‌های کارآمدتر مانند ایمیل یا پیام کوتاه برای برقراری ارتباط استفاده کنند. با گذشت زمان بازاریابی تلفنی به تدریج کاهش می‌یابد و بازاریابی ایمیل جای آن را می‌گیرد. به طوری که گمان می‌رود تا ده سال دیگر این شغل محو شود.

۳. آژانس مسافرتی

با افزایش اینترنت و توانایی رزرو کردن سفرهای ارزان، آژانس‌های مسافرتی به آرامی از سیستم خارج می‌شوند. در گذشته افراد برای پیدا کردن معاملات بهتر به شخص سوم احتیاج داشتند اما امروزه اینترنت این کار را برای ما آسان ساخته است.

۴. راننده تاکسی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش برنامه‌های کاربردی تماس با تاکسی کمتر شده است. رانندگان تاکسی باید این روند را دنبال کنند تا بتوانند کسب و کار خود را ادامه دهند.

صندوقدار

۵. انتشارات

ناشران مسئول چاپ و توزیع نشریات دیجیتال یا چاپی هستند و اقدامات بازاریابی را برای انتشارات انجام می‌دهند. در واقع ناشران به عنوان یک واسطه میان نویسنده و بازار مصرف کننده عمل می‌کنند. جای تعجب نیست که با گذشت زمان رسانه‌های چاپی از صنعت خارج شوند. امروزه افراد برای خواندن اخبار و سرگرمی بیشتر از همیشه سراغ رسانه‌های دیجیتال می‌روند. در نتیجه این صنایع به آرامی کاهش می‌یابند و شرکت‌های رسانه‌ای دیجیتال جدید تولید شوند.

۶. کارگران اداره پست

یک کارمند خدمات پستی، شخصی است که جمع آوری، مرتب کردن، گزارش‌نامه و همچنین فروش محصولات پستی را انجام می‌دهد. آن‌ها شامل موقعیت‌هایی مانند کارکنان، انتخاب کننده‌های پست، حمل‌کننده‌های پستی، پردازشگرها و اپراتورهای دستگاه پردازش می‌باشند.

کارکنان خدمات پستی معمولا موارد زیر را انجام می‌دهند:
نامه‌ها و بسته‌ها را جمع آوری می‌کنند
نامه‌ها و بسته‌های دریافتی را مرتب می‌کنند
به مشتریان تمبر و سایر محصولات پستی را می‌فروشند
امضای مشتری را برای نامه‌های ثبت شده، گواهینامه شده و بیمه شده دریافت می‌کنند
انواع مختلف تجهیزات پستی را اداره می‌کنند
از کامیون‌های پستی نامه‌ها را دریافت و توزیع می‌کنند

با افزایش فن آوری و ارتباطات، نیاز به کارهای پستی به سرعت در حال کاهش است. امروزه برخی شرکت‌های خصوصی کارهای اداره پست را انجام می‌دهند و این شغل دولتی شانس بسیار کمی برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای دارد.

اما شما باید محل کار خود را در جایی قرار دهید که امکان پیشرفت در آن بسیار زیاد است، در اینجا ۱۰ شغل بیان شده است که احتمالا در سال ۲۰۲۰ شکوفا می‌شوند:

۱. جمع آوری داده‌ها

دوران داده‌های بزرگ شروع شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشتاق جمع آوری اطلاعات درباره مشتریان، رقبا و حتی خودشان هستند. بنابراین شغل‌هایی که بتوانند این نیاز را تامین کنند بیشترین موفقیت و درآمد را کسب خواهند کرد.

۲. مشاوره و درمان

در حال حاضر بیشتر افراد به این نتیجه رسیده‌اند که سلامت روان هم مانند سلامت جسمی مهم است. BLS پیش بینی می‌کند که نیاز به مشاوره و درمان، تا سال ۲۰۲۰ به ۴۱ درصد می‌رسد. روش‌های درمان روانشناسی بسیار متنوع و گوناگون هستند. هر یک از این روش‌ها معمولاً توسط یک فرد یا گروه روانشناس یا فیلسوف پایه‌گذاری شده و در گذر زمان، به عنوان یک روش درمان روانشناسی مطرح شده است. متاسفانه امروزه میزان ابتلا به افسردگی، استرس، اضطراب و… افزایش یافته است و افراد بیشتر از گذشته به روانشناسان نیاز پیدا می‌کنند.

مهندسی کامپیوتر

۳. تحقیقات علمی

فناوری جدید به تولید پیشرفت‌ها در زمینه پزشکی، تولید، حمل و نقل و بسیاری از زمینه‌های دیگر ادامه خواهد داد، این یعنی تقاضا برای استخدام کارگران در زمینه زیست شناسی، شیمی، ریاضی و مهندسی افزایش خواهد یافت. بعضی از مناطق که وعده خاصی را نشان می‌دهند عبارتند از: بیوتکنولوژی و زیست پزشکی، فناوری نانو، رباتیک و چاپ سه بعدی است که اجازه می‌دهد محصولات فیزیکی از یک فایل داده دیجیتالی تولید شوند.

۴. مهندسی کامپیوتر

امروزه بسیاری از برنامه‌های توسعه نرم افزاری در خارج از کشور انجام می‌شود، اما به کارشناسان کامپیوتر سطح بالا نیاز دارند تا بتوانند سیستم را با هم هماهنگ کنند. به عنوان مثال، در امور مالی و سرمایه گذاری، انجام محاسبات با سرعت بالا یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و اکثر شرکت‌های بزرگ به شبکه‌هایی نیاز دارند که سریع‌تر، یکپارچه‌تر و ایمن‌تر باشند.

۵. دامپزشکان

امروزه حیوانات خانگی محبوب‌تر از همیشه هستند و بعضی از آن‌ها به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. BLS انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰، میزان مراجعه به دامپزشکان ۳۶ درصد افزایش یابد.

۶. علوم زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست

استفاده بهتر از منابع زمین بسیار ضروری است، زیرا رشد جمعیت تحت تأثیر زیر ساخت‌های موجود قرار می‌گیرد. با وجود برخی اختلافات سیاسی، انرژی سبز هنوز هم رونق دارد. در واقع توسعه‌دهندگان به روش‌های کارآمدتری برای تعدیل گرما و سرما نیاز دارند و به دنبال روش‌هایی هستند که از منابع زمین مراقبت کنند.

مدیریت

۷. برخی زمینه‌های بهداشتی و درمانی

با افزایش سن افراد به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند و این مستلزم داشتن نیروهای متخصص است. به همین دلیل تقاضا برای پرستاران، متخصصین اپتومتری، متخصصان گوش، دندانپزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و برخی متخصصین پزشکی دیگر بیشتر می‌شود.

۸. مدیریت

کار مدیریت آسان نیست و یک مدیر کارآمد و لایق به دانش پایۀ کسب و کار، توانایی نظارت بر عملیات و برخی دانش‌های فنی نیاز دارد. هر کسی که می‌تواند عملکرد شرکت را در صورت کاهش هزینه‌ها بهبود دهد، مدیر موفقی خواهد بود و درآمد آن افزایش خواهد یافت.

۹. امور مالی

مدیریت پول از لحاظ فنی بسیار پیچیده است و بخش جدایی‌ناپذیر اکثر شرکت‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌های غیر سرمایه‌گذاری مانند شرکت‌های خصوصی نیز به این افراد نیاز دارند. این بدان معنی است که نیاز به کارشناسان مالی روز به روز بیشتر می‌شود.

۱۰. کارآفرینی

این گزینه اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما نیاز به نوآورانی که خودشان کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند، روز به روز افزایش می‌یابد. پیش بینی‌ها انتظار می‌رود رشد جدی در کسب و کارهای سنتی مانند فروشندگان ماشین، سالن‌های زیبایی مو و ناخن، مراقبت از حیوانات خانگی، خدمات اداری و هر کسی که بتواند راه‌های بهتر و ارزان‌تر برای خدمت به مشتریان ارائه دهد، به شدت افزایش می‌یابد.

 

در بورسیکا بخوانید: هرآنچه باید از بیت‌کوین و شیوه کار آن بدانیم

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد