چند نکته مهم برای سبد پیک نیک

0 2,197

پیک‌نیک یک گشت و گذار گروهی است که می‌تواند با اعضای خانواده یا جمعی از دوستان صورت بگیرد. پیک نیک عمدتاً در مناطق سرسبز و زیبا مانند پارک، دریاچه، جنگل یا هرجای خوش منظره و خوش هوای دیگر برپا می‌شود.

تدارک یک پیک نیک و خوردن غذا در خارج از منزل لذت خاصی دارد، خصوصا اگر در کنار دوستان و عزیزانتان باشد. آیا شما هم با سبدهای پیک نیک خود سفر می کنید و از ناهار خود در زیر سایه درخت لذت می‌برید.

زمانی که تدارک یک پیک نیک را می‌بینید، خوردن غذا در خارج از خانه می‌تواند پیچیده یا آسان باشد. در صورتی که برای تهیه غذا زمان زیادی ندارید، می‌توانید یک غذای آماده بخرید یا به یک رستوران بروید. با این وجود، اگر در بیرون از منزل غذا سرو می‌کنید، ممکن است برایتان گران باشد.

در مقاله امروز، می‌خواهیم چند ایده برای سبد پیک نیک پیشنهاد دهیم که ممکن است برایتان مفید باشد. این ایده‌ها عبارتند از:

۱. سبد پیک نیک مناسبی را انتخاب کنید

اولین نکته‌ای که می‌خواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم، انتخاب سبد پیک نیک است. امروزه سبدهای پیک نیک مختلفی در بازار وجود دارند که متناسب با شیوه زندگی و نیازهای افراد می‌باشند. آیا به دنبال یک سبد پیک نیک ۲ یا ۴ نفره هستید؟ برای رفتن به پیک نیک از دوچرخه، ماشین یا موتور استفاده می‌کنید یا اینکه ترجیج می‌دهید پیاده‌روی کنید؟ آیا می‌خواهید یک شب در آن‌جا بمانید یا یک اینکه پارک نزدیک است و تنها برای ناهار یا شام می‌روید؟ هنگام خرید سبد پیک نیک جواب همه این سوالات را در نظر بگیرید.

شما باید سبد مناسبی را برای پیک نیک طراحی کنید. این سبد با ظروف، دستمال، چاقو، نمک، فلفل و غیره کامل می‌شود. در صورتی که مجبور هستید کمی پیاده روی کنید، سبد کوله پشتی برایتان مناسب می‌باشد. با این حال، به دلیل اینکه وزن و فضای آن محدود می‌باشد، بهتر است در انتخاب وسایل خود دقت کنید و تنها وسایل ضروری و سبک را انتخاب کنید.

انتخاب سبد پیک نیک بسیار مهم است، بنابراین در خرید آن نهایت دقت را داشته باشید!

۲. غذاهای خود را خنک نگه دارید

هنگامی که می‌خواهید مواد غذایی خود را بسته بندی کنید، باید بهترین روش‌های نگهداری از غذا را بدانید. سعی کنید غذاهایی که زودتر مصرف می‌شود را روی سبد و بقیه غذاها را در پایین سبد قرار دهید.

استفاده از بسته‌های فریزر بسیار مفید است، همچنین می‌توانید برای نگهداری غذاهای سرد از یک بطری یخ استفاده کنید. در این صورت هم مواد غذایی خراب نمی‌شوند، هم برای ناهار یا شام خود آب خنک خواهید داشت.

علاوه بر این، لوله‌های مختلفی وجود دارند که برای بطری‌ها و قوطی‌ها طراحی شده‌اند تا آن‌ها را خنک و سرد نگه دارند. برای اینکه غذاهای خود را خنک نگه دارید، می‌توانید این لوله‌ها را در سبد خود قرار دهید. البته باید در انتخاب ظروف دقت کنید و ظروفی را انتخاب کنید که به راحتی در این لوله‌ها قرار بگیرند.

نگه داشتن غذاهای خنک برای پیک نیک بسیار مهم است، بنابراین به دنبال روش‌ها و وسایلی باشید که این نیاز را تامین کنند.

سبد پیک نیک

۳. وسایل اضافی داشته باشید

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است در محل مورد نظر آبی وجود نداشته باشد. بنابراین در صورت رها کردن قاشق در چمن، ممکن است به جای شستن آن بخواهید یک قاشق تازه بردارید. پس بهتر است در سبد پیک نیک خود چند ظرف اضافی داشته باشید. همچنین چند کیسه فریزر همراه خود داشته باشید تا ظروف کثیف را داخل آن بگذارید و زمانی که پیک نیک تمام شد آن‌ها را بشویید.

این گزینه نیز یکی دیگر از موارد مهم می‌باشد که بهتر است هنگام رفتن به پیک نیک به آن توجه کنید.

۴. منوهای مختلف را در نظر بگیرید

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته افراد از سه منوی زیر برای پیک نیک استفاده می‌کنند:
اول: غذاهای راحت با سالاد سیب زمینی و مرغ سرخ شدۀ سرد
دوم: نان و پنیر
سوم: ساندویچ

این سه غذای مختصر یکی از بهترین ایده‌ها برای سبد پیک نیک است، البته نباید حتما این غذاها را انتخاب کنید. اما قبل از رفتن به پیک نیک، سعی کنید منوی خود را با برنامه‌ریزی انتخاب کنید.

۵. چک لیست تهیه کنید

اطمینان حاصل کنید که همه چیز آماده می‌باشد. سبد پیک نیک با توجه به نیازهای شما، همراهان و حتی محیط زیست بسته‌بندی شده است. اگر فکر می‌کنید چیزی را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بررسی کنید. بنابراین بهتر است یک چک لیست از کارها و وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید و اسم هر وسیله را پس از قرار دادن در سبد پیک نیک تیک بزنید.

در جمع آوری وسایل پیک نیک نباید عجله کرد، بنابراین باید تمام وسایل خود را از قبل آماده کنید. میوه‌ها باید شسته و برش داده شوند و اقلام غیرضروری باید حذف شوند. سبد پیک نیک خود را به ترتیب زیر تقسیم کنید:

در پایین: ظروف، بطری، یخ و سالاد ماکارونی
در وسط: میوه، پنیر و دسر
در بالا: سالاد سبز، نان و…

یک سبد پیک نیک استاندارد دارای وسایل زیر است:
لوازم آشپزخانه
لیوان
درب بازکن
اسپری حشره کش
دستمال توالت
چاقو
باند و دستمال ضدعفونی کننده
گیره برای بستن کیسه
سطل زباله و کیسه‌های بازیافت
پتو یا پد تشک
سیستم حرارتی و کولر
یخ یا بسته یخ
فلاسک چای
صندلی چمن

سبد پیک نیک

۶. غذاهای مناسبی را انتخاب کنید

آماده سازی برخی غذاها بسیار راحت است مانند: ساندویچ، تخم مرغ پخته شده، میوه‌های بریده شده، نان، کرفس، هویج، چیپس، بال مرغ، کوکی‌ها و غیره.

نان: نان آلی کامل یا نان ساندویچ سفید.
پنیر: یک پنیر نیمه نرم بخرید تا پنیر شما خیلی نرم شود.
میوه‌ها: میوه هایی که خوردن آن‌ها آسان باشد. انگور، تمشک، توت فرنگی، گیلاس و… بهترین گزینه برای پیک نیک هستند.
یک نوشیدنی خنک هم مناسب ذائقه خود انتخاب کنید.

انتخاب غذاها و نوشیدنی برای یک پیک نیک بسیار مهم است، بنابراین برای داشتن پیک نیک لذت بخش باید لیست غذا را از قبل آماده کنید.

۷. نوشیدنی‌ها را ذخیره کنید

آیا آب یخ را در سبد پیک نیک خود قرار داده‌اید؟ شما باید بطری آب اضافی یا نوشیدنی‌های دیگر را نیز در سبد پیک نیک خود قرار دهید. اگر به چای علاقه زیادی دارید، می‌توانید یک فلاکس کوچک در سبد خود قرار دهید.

۸. ساندویچ خود را از قبل آماده کنید

یکی دیگر از بهترین ایده‌هایی که می‌خواهم در این مطلب به نمایش بگذارم و می‌خواهم آن را به یاد داشته باشید و از آن پیروی کنید این است که قبل از رفتن به پیک نیک ساندویچ‌های خود را آماده کنید.

برای ساندویچ خود، گوشت، پنیر، ادویه جات و… را به صورت جداگانه بسته بندی کنید تا از مسائل مربوط به ساندویچ مضر در امان بمانید. بسته به آنچه که شما سرو می‌کنید، ممکن است سس گوجه فرنگی، خردل، سس مایونز، زعفران، سس گرم، روغن و همچنین ادویه سرکه را دوست داشته باشید، اما فقط مقدار کمی از آن را حمل کنید. به جای آوردن یک بطری کامل، سعی کنید بسته بندی کوچک‌تر و راحت‌تری را با خود ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: با بهترین محل‌های گردشگری در آفریقای جنوبی آشنا شوید
بیشتر بخوانید: تعطیلات کریسمس فرصتی استثنائی برای مسافرت‌های خارجی

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد