فواید ماساژ دادن پا

0 732

پس از یک روز طولانی که از ایستادن و راه رفتن خسته شده اید و گاهی پاهایتان ورم کرده است تنها کاری که خستگی را از بین می برد و باعث می شود راحت استراحت کنید ماساژ دادن پا است. مطمئنا، همه افراد از ماساژ پا لذت می برند، اما آیا واقعا ماساژ پا جز اینکه درد پا را از بین می برد مزایای دیگری هم دارد؟ بله، ماساژ پا فواید بسیاری برای بدن دارد:

۱- آرامش و کاهش استرس

هر گونه ماساژ می تواند آرامش بخش باشد و به شما کمک کند تا تنش را از بدن خود کم کنید. بسیاری از مردم گردن، شانه ها و پشت خود را به عنوان مکان اصلی ماساژ در نظر می گیرند، اما ماساژ پا می تواند به همان اندازه در کاهش نگرانی و استرس موثر باشد.

۲- خواب بهتر

یکی از مزایای باور نکردنی رفلکسولوژی این است که توانایی بدن را برای غلبه بر الگوهای بیخوابی افزایش می دهد. ماساژ پا قبل از رفتن به رختخواب کمک می کند تا آرام شوید و فشارهای روز را فراموش کنید.

۳- بهبود گردش خون

گاهی اوقات گردش خون به دلیل شیوه زندگی نادرست، عدم ورزش و کفش های نامناسب دچار اختلال می شود. آیا پاهایتان همیشه سرد است و بی حس می شود؟ این ها نشانه هایی از گردش خون ضعیف است که می تواند با ماساژ پا بهبود پیدا کند.

۴- کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری جدی است که می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته یا نارسایی کلیه را افزایش دهد. تغییرات شیوه زندگی از جمله خوردن غذاهای مناسب می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، از طرفی یک مطالعه کره ای نشان داده است که پس از ماساژ پا فشار خون و سطح تری گلیسیرید خون بهبود می یابد.

۵- پیشگیری از آسیب و بازیابی سریع‌تر

ماساژ پا می تواند به کاهش درد مفاصل و کاهش درد عضلانی کمک کند.

۶- کاهش سردرد و میگرن

اگر از سردردهای مکرر و میگرن رنج می برید، رفلکسولوژی را امتحان کنید. ماساژ پا در کاهش سر درد و میگرن نقش مهمی دارد.

۷- کاهش اضطراب

اختلالات اضطرابی شایع ترین بیماری روانی در ایالات متحده هستند که بر ۴۰ میلیون بزرگسال تاثیر می گذارند، درمان های طبیعی برای اضطراب می تواند بسیار مؤثر باشد. چند قطره روغن جوجوبا یا روغن بادام را روی پاهای خود بریزید و سپس ماساژ را شروع کنید، این کار می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

۸- تسکین درد طبیعی

ماساژ پا می تواند درد را در قسمت های دیگر بدن از بین ببرد، به ویژه هنگامی که با چند روغن ترکیب شده است.

۹- درمان عفونت‌های سینوسی مزمن

التهاب و گرفتگی سینوس ها می تواند از طریق ماساژ پا بهبود یابد.

۱۰- از بین رفتن تورم پاها

تورم پاها و ساق ها به علت احتباس مایعی است که ادما نامیده می شود. ورم پا اغلب به دلیل نشستن و یا راه رفتن طولانی مدت صورت می گیرد. تورم پاها در دوران بارداری رایج است. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی پرستاری نشان می دهد که تورم ناشی از بارداری بوسیله ماساژ پا کاهش می یابد.

۱۱- سلامت پوست و ناخن

استفاده منظم از روغن های طبیعی و اسانس های ضد میکروبی یک راه فوق العاده برای سلامتی پوست و ناخن است. استفاده از روغن نارگیل یا روغن بادام مانع ضخیم شدن پوست می شوند و همچنین می تواند از بروز پاشنه های خشک و دردناک جلوگیری کنند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد