اکنون زمان بروزرسانی تخت‌خواب‌ها است

0 707

هرکدام از ما تخت خوابی داریم که عاشق دراز کشیدن روی آن هستیم. تخت‌هایی که نسبت به تغییرات وسایل اطرافمان، تاکنون به همان شکل سنتی خود باقی مانده‌اند. اما به نظر شما وقت آن نرسیده که تخت خواب‌ها نیز سوار بر موج تکنولوژی شوند؟ تخت‌ خواب‌هایی که بفهمند!

با لونا آشنا شوید

خواب تأثیر بسزایی بر بدن دارد. خوب خوابیدن در شب می‌تواند روز شما را توأم با سر زندگی و شادابی کند؛ حالا تصور کنید که تخت خواب شما هوشمندانه بفهمد که چطور شما را به آرامی به خواب ببرد، بهترین دما را متناسب به خوی شما در طول شب فراهم نماید یا در نهایت صبح به آرامی شما را بیدار کند، به شکلی که حتی بد خواب نشوید. لونا پروژه‌ای است که هدف آن هوشمند‌سازی تخت خواب‌ها است. در واقع لونا یک پوشش نازک ولی هوشمند برای تشک‌های شما است.

جذب سرمایه

طبق برآورد دست اندرکاران این پروژه، لونا برای شروع به کار نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی صد هزار دلاری داشت، ولی این ایده آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفت که این رقم به بالای یک میلیون دلار نیز رسید. لونا قرار است قابلیت‌های باورنکردنی را به تخت‌خواب‌های ما بیاورد. بد نیست مروری بر این ویژگی‌ها داشته باشیم.

خصوصیات لونا

لونا روند خوابیدن شما، دوره‌های خواب، ضربان قلب و تعداد تنفس‌های شما را ثبت، ضبط ،تحلیل و پردازش می‌کند. روکش تخت خواب لونا در طول شب دوره‌های مختلف خواب شما را رصد می‌کند و با خصلت‌های مربوط به خوابِ شما آشنا می‌شود. بر اساس این اطلاعات، دمای تخت را میزان می‌کند تا خواب خوش‌تری را تجربه کنید. قبل از این که به تخت بیایید دمایش را به صورتی تنظیم می‌کند تا شما را درست در زمانی که می‌خواهید بخوابید، به خواب ببرد. ساعت زنگ زننده لونا نیز با تغییرات دما شما را به آرامی از خواب بیدار می‌کند و هیچ‌وقت با وجود لونا بعد از بیدار شدن شاهد سردردها و بی‌حصولگی‌های ناشی از بدخوابی و بد بیدار شدن نخواهید بود.

لونا می‌تواند با بقیه وسایل هوشمند خانه مانند گرماپا و یا حتی قهوه‌ساز شما ارتباط برقرار کند. لازم نیست که قبل از خواب نگران قفل نبودن درِ خانه، خاموش نبودن لامپ‌ها و یا تلویزیون باشید چرا که لونا این موارد را هم بررسی می‌کند. لونا درست قبل از بیدار شدن شما از خواب از طریق ارتباط بی‌سیم به قهوه‌ساز می‌گوید که قهوه را دم کند، بنابراین هر روز صبح می‌توانید با بوی خوشِ قهوه‌ی تازه بیدار شوید. لونا از طریق اتصال و دریافت اطلاعات از گوشی هوشمند، وضعیت سلامتی و میزان ورزش روزانه شما را بررسی می‌کند تا مطابق بر آن برنامه‌ی بهتری را برای خواب طرح‌ریزی کند. لونا از بهترین طراح‌ها استفاده کرده تا شما وجود یک دستگاه را در تخت خواب خود احساس نکنید.

برای مشاهده ویدئوی معرفی لونا اینجا را کلیک کنید

از وب سایت رسمی این پروژه دیدن فرمائید: پوشش تخت‌خواب لونا

با وجود ایده‌ی کارا و دوست داشتنی‌ای که پشت این پروژه است، دیر یا زود پای لونا به بازار باز خواهد شد. نظر شما در خصوص این پوشش تخت‌خواب چیست؟ آیا علاقه‌ای به تهیه آن دارید؟ دیدگاه‌های خود را با ما از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد