معرفی بهترین پرینترهای خانگی

0 1,002

پرینتر یا چاپگر یکی از لوازم جانبی مهم و کاربردی کامپیوتر است که امروزه در اداره‌ها، دانشگاه‌ها و منازل بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌وسیله آن می‌توانید متن و تصویر را به‌صورت سیاه‌سفید یا رنگی پرینت کنید. انتخاب یک پرینتر خانگی اندکی سخت است؛ این پرینترها در اندازه‌ها و قابلیت‌های متفاوتی در بازار در دسترس هستند که شما بسته به بودجه و قابلیت‌هایی که به آن نیاز دارید می‌توانید یک مدل را انتخاب کنید. در این مطلب می‌خواهیم بهترین پرینترهای رنگی و سیاه‌وسفید خانگی را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید پرینتر خانگی

پرینترها به‌طور کلی به سه دسته خانگی و اداری، عمومی و  تخصصی و برحسب نوع تکنولوژی دسته بندی می‌شوند.  یک پرینتر خانگی، پرینتری عمومی با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های معمولی است که وظایفی مانند چاپ متن، گرافیک و عکس را  انجام می‌دهد.  این پرینترها دارای تکنولوژی لیزری یا جوهر افشان هستند که در عملکردشان با هم تفاوت دارند. چاپگرهای جوهر افشان عکس‌های باکیفیت‌تری را چاپ می‌کنند اما پرینترهای لیزری برای چاپ متن و اسناد مناسب‌ترند بنابراین این شما هستید که چاپگر لیزری یا جوهرافشان را انتخاب می‌کنید.

علاوه بر سرعت و کیفیت پرینتر موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود؛ مثلاً اگر پرینتر را برای چاپ اسناد می‌خواهید لازم نیست مدل‌های رنگی را انتخاب کنید؛ اما اگر برای چاپ عکس‌ از این پرینتر استفاده می‌کنید بررسی کنید که چاپگر شما رنگی باشد. برخی از این پرینترها، قابلیت‌های اضافی مانند فکس مستقل، کپی، اسکن اسناد دو طرفه و .. را در خود جای داده‌اند که بسته به قیمت آن‌ها متفاوت است. اندازه پرینتر را نیز باید در نظر بگیرید، اینکه آیا در خانه فضایی کافی برای نگهداری آن دارید؟ پرینترهای خانگی اغلب کوچک و جمع و جورتر هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. قابلیت اتصال در پرینترها نیز اهمیت دارد؛ برخی از طریق USB اسناد را منتقل و چاپ می‌کنند و برخی می‌توانند از طریق بلوتوث و وایفای و به‌صورت بی‌سیم به دستگاه متصل شده و اسناد را دریافت کنند؛ چاپگرهای بی‌سیم قیمت بالاتری دارند.

معرفی بهترین پرینترهای خانگی

۱. پرینتر چندکاره اچ پی مدل Officejet Pro 8600 Plus) Multifunction Inkjet Printer)

پرینتر اچ پی مدل Officejet Pro 8600 Plus یک پرینتر جوهر افشان است که برای چاپ عکس‌های باکیفیت بسیار مناسب می‌باشد.  این محصول چندکاره است و شما با خرید آن می‌توانید از ۴ قابلیت  اسکن، کپی، فکس و پرینت استفاده کنید. ابعاد این پرینتر ۴۹۴x460x300 میلی‌متر است و وزنی معادل با ۱۲.۵۶ کیلوگرم دارد. سینی دستگاه ظرفیت ۲۵۰ برگ را دارد و ظرفیت ADF این دستگاه ۵۰ برگ است. برای اتصال به این پرینتر می‌توانید از قابلیت پورت‌های USB 2.0 و Ethernet استفاده کنید و به‌راحتی از طریق شبکه‌های خانگی و اداری با سایر دستگاه‌های هماهنگ شوید. سرعت و کیفیت چاپ این دستگاه بسیار عالی است؛ رزولوشنی معادل ۴۸۰۰x1200dpi دارد و سرعت چاپ پرینت‌های سیاه‌وسفید ۲۰ برگ در دقیقه و سرعت چاپ رنگی آن ۱۶ برگ در دقیقه می‌باشد.

۲. پرینتر چندکاره لیزری رنگی اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M277dw) Multifunction Color Laser Printer)

این پرینتر لیزری شرکت اچ پی چندکاره، با طراحی مدرن و کیفیت ساخت بالایی ارائه شده است. مدل آن همانند مدل قبلی، قادر است علاوه بر پرینت گرفتن، اسکن، کپی و فکس را انجام می‌دهد. در قسمت جلویی پرینتر صفحه‌نمایش LCD  ۳اینچی وجود دارد که برنامه‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، رابط کاربری این پرینتر به‌صورت لمسی است که کار با آن را بسیار لذت بخش تر کرده است. شما می‌توانید از چند طریق به این پرینتر متصل شده و از قابلیت‌های آن استفاده کنید. علاوه بر اتصال به‌صورت سیمی اتصال از طریق USB،  وایرلس، سرویس‌های ابری و قابلیت «Direct Wireless» برای اتصال به گوشی‌های هوشمند نیز در این پرینتر قرار داده شده است. چاپ دو رو اتوماتیک، یکی دیگر از قابلیت‌های مفید این دستگاه به شمار می‌رود. سینی ورودی آن تا ۱۵۰ برگ کاغذ ظرفیت دارد و تعداد ۵۰ برگ قابلیت تغذیه‌ی اتوماتیک اسناد ADF در آن قرار داده شده است.

۳. پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW) brother HL-L2365DW Laser Printer)

پرینتر brother مدل HL-L2365DW  یکی از محصولات میان رده این شرکت است که به‌صورت تک رنگ و سیاه‌وسفید و با تکنولوژی لیزری ارائه شده است. ابعادی برابر با ۱۸۳×۳۶۰×۳۵۶ و وزنی معادل با ۷.۹ کیلوگرم دارد. این پرینتر یکی از سریع‌ترین پرینترهای لیزری سیاه‌وسفید است که در هرثانیه قادر به چاپ دو صفحه می‌باشد. کیفیت چاپ متن در این پرینتر خوب و متوسط است اما بهتر است برای مصارفی حرفه‌ای در شرکت‌ها استفاده نشود. این پرینتر با توجه به مدل و قیمتی که دارد کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از آن برای چاپ دور رو اتوماتیک نیز استفاده کنید. به‌منظور اتصال به این پرینتر قادر هستید از دو قابلیت Ethernet و USB بهره ببرید تا در مواقع لازم به‌صورت بی‌سیم و درون شبکه‌ای به سایر دستگاه‌ها وصل شده و عمل پرینت را انجام دهید. ظرفیت سینی تعبیه شده در این پرینتر ۲۵۰ برگ است که برای استفاده خانگی و تجاری بسیار مناسب است.

۴. پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805) Epson L805 Inkjet Printer)

پرینتر اپسون مدل L805 یک پرینتر جوهر افشان با ابعاد ۱۸۷×۲۸۹×۵۴۷ میلی‌متر و وزن ۶ کیلوگرم است که برای مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود. البته عرض این دستگاه بسیار زیاد است؛ بنابراین برای قرار گرفتن بر روی میز کار مناسب نیست و تمام سطح آن را می‌پوشاند. ظرفیت سینی این چاپگر ۱۲۰ برگ کاغذ و ۲۰ برگ فوتو پیپر می‌باشد و قابلیت چاپ دور رو اتوماتیک نیز در آن قرار گرفته است. سرعت این پرینتر در حد متوسط بوده و قادر است در هر دقیقه ۵ برگ چاپ کند. در این پرینتر می‌توانید از کاغذهایی با ابعاد مختلف مانند  A4 ،A5 ،A6 ،B5 ،C6 (Envelope) ،DL (Envelope) ،No 10 (Envelope) ،۱۰×۱۵، ۱۳×۱۸ و Legal استفاده کنید.  قابلیت چاپ بر روی سی دی و دی‌وی‌دی نیز در آن قرار داده شده است. برای ارتباط به این پرینتر قادر هستید از طریق USB فایل‌های خود را انتقال دهید. علاوه بر این قابلیت اتصال بی‌سیم به تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ نیز در این مدل قرار داده شده است که کار با آن را آسان‌تر می‌کند. البته برای این کار به یک مودم بی‌سیم نیاز دارید. در این پرینتر یک تانکر جوهر قرار داده شد است تا با هزینه کمتری جوهر موردنیاز برای چاپ  تأمین شود. سینی پرینترها بعد از اتمام رنگ نیاز به کارتریج جدید دارند؛ اما این پرینتر تنها به جوهری که به‌صورت بطری ارائه می‌شود نیاز دارد.

۵. پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010) Printer)

پرینتر مدل i-SENSYS MF3010 ساخت شرکت کانن به‌صورت لیزری است و ۳ عمل اصلی پرینت، اسکن و کپی را  انجام می‌دهد. برای مصرف خانگی بسیار مناسب است. اتصال در این پرینتر تنها از طریق USB صورت می‌گیرد و ظرفیت سینی آن ۱۵۰ برگ است. ابعاد پرینتر ۳۷۳x276x254 میلی‌متر بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند و وزن معادل با ۸.۲ کیلوگرم دارد.
این پرینتر چندکاره سیاه‌وسفید است و قابلیت چاپ رنگی ندارد. متأسفانه این پرینتر قابلیت چاپ دو رو و قابلیت تغذیه اتوماتیک ADF را در خود جای نداده است. درصورتی‌که به سمت پرینترهای لیزری می‌روید انتظار چاپ عکس با کیفیت بالا را نداشته باشید. این پرینتر نیز از این قاعده مستثنا نیست. سرعت این پرینتر ۱۸ برگ در دقیقه است که نسبت به قیمت و هم رده‌های خود سرعت مناسبی را ارائه می‌دهد. این پرینتر با استفاده از فناوری Quick First-Print می‌تواند اولین صفحه پرینت را در کمتر از ۸ ثانیه  چاپ کند.

۶. پرینتر چندکاره اچ پی مدل (LaserJet Pro MFP M127fn Laser Printer)

این مدل از پرینتر لیزری اچ پی از سری LaserJet است که در ابعاد ۳۱ × ۳۷ × ۴۲  سانتی‌متر و با وزن ۹ کیلوگرم ارائه شده و به‌صورت چاپ تک رنگ است. شما می‌توانید با استفاده از این پرینتر علاوه بر چاپ، عمل اسکن، فکس و کپی را نیز انجام دهید. سرعت این دستگاه مناسب است و در هر دقیقه ۲۱ صفحه چاپ می‌کند و اولین صفحه آن در مدت ۱۵ ثانیه چاپ شده و بیرون می‌آید. ظرف  سینی به کار رفته در آن ظرفیت ۱۵۰ برگ کاغذ را در خود جای داده است و ظرفیت ADF آن ۳۵ برگ است.
قابلیت اتصال به این پرینتر از طریق LAN و USB است و شما می‌توانید از این درگاه در پشت دستگاه استفاده کرده و فایل‌های خود را به پرینتر منتقل کنید. این پرینتر قابلیت چاپ از طریق تبلت ها، لپ‌تاپ و گوش‌های هوشمند را در خود جای داده است و در این راستا دارای تکنولوژی ePrint است.

۷. پرینتر لیزری برادر مدل HL-L8360CDW) Brother HL-L8350CDW Laser Printer)

این پرینتر لیزی قابلیت اسکن و پرینت اسناد و عکس را به‌صورت دو رو در خود جای داده است. ابعاد آن ۴۸۶ × ۴۱۰ × ۳۱۳ میلی‌متر و وزن آن ۲۱.۹ کیلوگرم می‌باشد. اندکی سنگین و بزرگ است؛ بنابراین در هنگام خرید به وزن و ابعاد آن دقت کنید. کیفیت چاپ متن، اشکال گرافیکی و تصاویر در این پرینتر خوب است؛ به‌صورتی که از آن در مصارف تجاری نیز استفاده می‌شود. البته همانطور که اشاره کردیم ازآنجایی‌که این پرینتر لیزری است کیفیت چاپ عکس‌ها در آن نسبت به پرینترهای جوهر افشان ضعیف‌تر است. قابلیت WiFi-Direct در این مدل باعث شده تا از طریق گوشی هوشمند و فضای ابری اسناد خود را پرینت کنید. شما می‌توانید  برای مصرف خانگی از ظرفیت سینی کم و برای مصرف تجاری از ظرفیت سینی بیشتری بهره ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد