ویژگی‌های مهم برای خرید یک صفحه کلید جدید

0 919

صفحه کلید یا کیبورد متداول ترین وسیله برای ورود اطلاعات در کامپیوتر است که مدل های مختلفی دارد. امروزه اکثر افراد زمان زیادی راپشت میز کار می گذرانند و با کیبورد کار می کنند. در گذشته اساسا کیبوردها به منظور تایپ ساخته شده بودند، اما امروزه بیشتر کارها با کیبورد انجام می شود.

اگر به خرید یک صفحه کلید فکر می کنید قبل از اینکه صفحه کلید را به دستگاه نصب کنید باید به برخی از مهمترین ویژگی های آن توجه داشته باشید.

در ابتدا ممکن است فکر کنید هر صفحه کلید تا زمانی که کار می کند، صفحه کلید خوبی است. در صورتی که این تصور معمولا برای برخی از تنظیمات آن درست است و باید به موارد دیگر نیز توجه کنید، به خصوص اگر زمان زیادی از صفحه کلید استفاده می کنید.

صفحه کلید ارگونومی

این ویژگی بسیار مهم است. اگر قصد دارید ساعت ها روی این صفحه کلید تایپ کنید، بهتر است یکی از مدل های ارگونومیک آن را انتخاب کنید. از آنجایی که صفحه کلید ارگونومی صفحه کلیدها را به دو قسمت تقسیم می کند، شکل های مختلفی از آن را می توانید پیدا کنید. این صفحه کلیدها منحنی هایی دارند و حتی موتور هم دارند.

شاید در ابتدا تایپ کردن با این صفحه کلید عجیب و غریب و حتی ناراحت کننده باشد، اما شما می توانید دستان خود را طوری تنظیم کنید که در سراسر صفحه کلید حرکت کند. با این وجود، این صفحه کلید تایپ های طولانی مدت را برایتان لذت بخش تر می کند و پس از پایان کار مچ دست ها و انگشت هایتان از شما سپاسگزار خواهند بود. از آنجا که این صفحه کلید واقعا ارگونومیک ساخته شده است، زمانی که در دستانتان قرار می گیرند استرستان کاهش پیدا می کند.

صفحه کلید سیمی یا بی سیم

آیا صفحه کلید شما مانند موس بی سیم است یا به سیم متصل است؟ این اولویت یک اولویت شخصی است و هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند.

صفحه کلیدی که به سیم متصل است محدوده فاصله شما را محدود می کند، اما هرگز به باتری نیازی نخواهید نداشت و در مورد وقفه های اتصال آن نگران نخواهید بود. صفحه کلید بی سیم به شما اجازه می دهد در هر کجا که هستید تایپ کنید و هرگز سیم آن مزاحم کارتان نخواهد شد.

اکثر صفحه کلیدها از تکنولوژی USB یا بلوتوث برای اتصال بی سیم استفاده می کنند. بعضی دستگاه ها دارای فن آوری بلوتوث داخلی هستند، در این وضعیت باید گیرنده بلوتوث را انتخاب کنید و دستگاه را جفت کنید.

Logitech دارای یک صفحه کلید خورشیدی است، اما برای خرید آن باید پول زیادی پرداخت کنید. با این وجود، هرگز نیازی به خرید دوباره باتری نخواهید داشت.

صفحه کلیدهای میانبر و واسطه‌ای

اکثر صفحه کلیدها، دارای انواع کلیدهای گرم و رسانه ای هستند مگر اینکه یک صفحه کلید مسافرتی باشند. کلیدهای واسطه ای شامل وظایفی نظیر کنترل صدا و فیلم هستند. این ویژگی برای افرادی ارزشمند است که از صفحه کلید برای کنترل سیستم رسانه استفاده می کنند.

کلید های Hotkeys این امکان را می دهند که با فشار دادن ترکیبی از دکمه ها وظایف خاصی را انجام دهید، بسیاری از صفحه کلیدها این گزینه ها را با دکمه های تک لمسی جایگزین می کنند.

اندازه صفحه کلید

درست است که اکثر صفحه کلیدها از کلید های مشابه استفاده می کنند، اما برخی از صفحه کلیدها برای حمل و نقل ساخته شده اند، بنابراین زمان هایی که از صفحه کلید استفاده نمی کنید می توانید آن را به راحتی بسته بندی کنید.

در صفحه کلیدهای کوچکتر معمولا دکمه های اعداد حذف می شود و حتی ممکن است کلیدهای کوتاه یا فضایی میان دکمه ها وجود داشته باشد. اگر صفحه کلید برای یک تبلت باشد، این صفحه کلیدها مفید است.

در صفحه کلید بزرگتر کلیدهای میانبر و کلیدهای رسانه ای دست به دست هم می دهند. اگر یک صفحه کلید برای بازی کردن می خواهید صفحه کلید بزرگی انتخاب کنید که شامل صدا، دکمه های رسانه، پورتهای USB و غیره باشد.

 

بیشتر بخوانید: پاک کردن صفحه کلید پس از ریختن نوشیدنی
بیشتر بخوانید: TouchPad، صفحه کلید قابل تنظیم

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد