چرا خرید یک بالش طبی منطقی بنظر می‌رسد؟

0 973

اکثر ما انسان‌ها بی‌خوابی را تجربه کرده‌ایم، بی‌خوابی ممکن است دلایل بسیار زیادی داشته باشد. گاهی اوقات از درد شدید ناحیه گردن، از خواب بیدار می‌شویم و یا در طول روز سردردهای شدیدی داریم که ما را کلافه می‌کند. شاید برخی از شما ضربان قلب تند و درد قفسه سینه را تجربه کنید و به همین دلیل از خواب بیدار شوید. همه این‌ها، نشانه‌هایی از شرایط نامناسب خواب و درنتیجه بی‌خوابی است؛ که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نوع بالشی است که از آن استفاده می‌کند.

بی‌خوابی می­تواند خلق‌وخو، مهارت‌های فکری و اشتها را تحت تأثیر قرار دهد و باعث چاقی، دیابت، فشارخون بالا و بیماری قلبی شود. پزشکان بر این باورند که خوابیدن بر روی بالش‌های طبی مزایای بسیار زیادی دارد. این بالش‌ها بر اساس نیاز انسان و ساختار بدن او طرحی شده‌اند و در آن مواد باکیفیتی به‌کاربرده شده است که کیفیت خواب شما را ارتقا می‌دهد. این بالش‌ها کاملاً با منحنی گردن و ستون فقرات شما هماهنگ است و سر و گردن را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

بنابراین ازآن‌جایی‌که ما ساعت‌های زیادی را در طول شبانه‌روز در خواب هستیم و از بالش استفاده می‌کنیم بهتر است با انتخاب بالش‌های مناسب و طبی، موقعیت بدن خود را در شرایط خوب و استاندارد قرار دهیم تا به‌مرور به گردن و ستون فقرات آسیب وارد نشود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد دلایل منطقی خرید بالش‌های طبی بیشتر حرف بزنیم.

افزایش کیفیت خواب با استفاده از بالش‌های طبی

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم درصورتی‌که شما در طول شب از بالش مناسب استفاده نکنید، مشکلاتی برای بدن شما ایجاد می‌شود که این مشکلات در تمام طول روز همراه شما می‌ماند و فعالیت‌های شما را مختل خواهد کرد و شما نمی‌توانید به کارهای روزمره خود برسید؛ بنابراین بالش‌های طبی علاوه بر این‌که کیفیت خواب شما را بیشتر می‌کنند، باعث می‌شوند در روز کارایی‌تان بیشتر شود، سرحال‌تر باشید و در بدن خود هیچ دردی احساس نکنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بالش‌های طبی بازار

 

شکل ظاهری بالش‌های طبی متناسب با بدن انسان طراحی‌شده است

این بالش‌ها پستی ‌و بلندی‌های گردن و سر انسان را در نظر گرفته و متناسب با آن طراحی می‌شوند. قسمتی از گردن که بر روی بالش قرارگرفته است به‌صورت قوس‌دار طراحی می‌شود و سپس در قسمت تکیه‌گاه بلندتر است و سپس در قسمت عقب و در لبه قسمت بالایی یک قوس ‌دارد. در این صورت بالش طبی دقیقاً با وضعیت فرد تطابق داشته و با بدن آن تنظیم شده است. در همین راستا مدل‌های دیگر نیز مطابق با نیازها و برای تسکین درد در وضعیت‌های مختلف طراحی‌ شده است. مثلاً بالش‌های طبی آرتروز گردن به شکل متفاوتی طراحی می‌شوند و به درمان آسیب‌های ناشی از ضربه، سردردهای تنشی، آرتروز و حتی کمردرد کمک می‌کنند.

بالش‌های طبی: نه زیاد نرم و نه خیلی سفت!

بالش‌های نرم می‌تواند عضلات گردن شما را تحت‌فشار قرار داده و جریان خون به سمت سر را کاهش دهند. وقتی سرتان را بر روی بالش بسیار نرم قرار می‌دهید حمایت کافی از سر انجام نمی‌شود و جریان هوایی که از طریق سیستم تنفسی منتقل می‌شود، بسیار کم خواهد شد. به همین دلیل صبح روز بعد احساس سرماخوردگی و سردرد دارید.

در مقابل استفاده از بالش‌های سفت و بلند باعث تغییر شکل و موقعیت ستون فقرات شما خواهد شد و در پشت خود احساس درد خواهید داشت. خوابیدن به مدت طولانی در این شرایط باعث می‌شود ماهیچه‌ها و تاندون در تمام طول شب این درد را تحمل کرده و کار کنند و شما در صبح روز بعد در نواحی گردن و پشت، ‌درد داشته باشید. علاوه بر این، درد ممکن است به گوش‌هایتان نیز منتقل شود.

در بالش‌های طبی، زمانی که سرتان را بر روی بالش قرار می‌دهید وزن و گرما سر باعث می‌شود بالش اندکی تغییر شکل دهد و سر و ستون فقرات و گردنتان در موقعیت مناسبی‌قرار گیرد، ازآنجایی‌که بالش‌های طبی خیلی سفت و یا نرم طراحی نمی‌شوند، می‌توانند از موقعیت گردن شما حفاظت کرده و خواب آرامی را برای شما به ارمغان بیاورند.

کاهش گردن درد و مشکلات ستون فقرات

استفاده از بالش‌های معمولی باعث می‌شود وضعیت گردن و ستون فقرات شما استاندارد نباشد و در این وضعیت نامناسب ساعت‌ها قرار بگیرید. ممکن است دست شما در زیر بالش فشرده شود و با فشاری که بر آن وارد می‌کنید در صبح احساس درد و بی‌حسی داشته باشید، بنابراین اگر بالش‌ها دلیل ایجاد این دردها نباشند، اما می‌توانند آن‌ها را تشدید کرده و روند بهبودی آن را کاهش دهند. وقتی بدن شما در حین خواب احساس ناراحتی دارد بی‌قرار می‌شود و تلاش می‌کند موقعیت مناسبی را پیدا کند؛ بنابراین با استفاده از بالش‌های طبی می‌توانید این بی‌قراری را کاهش داده و خواب راحتی داشته باشید.

کاهش مشکلات پوستی با استفاده از بالش‌های طبی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در هنگام استفاده از بالش‌های غیراستاندارد برای شما رخ دهد، ایجاد جوش‌های زیرپوستی است. شما در طول شب صورت خود را به بالش فشار می‌دهید. درصورتی‌که جنس پارچه مناسب نبوده و استاندارد نباشد می‌تواند مانع از تنفس پوست شما شود درنتیجه پوستتان به هوا دسترسی ندارد و چربی‌ها و روغن‌ها بر روی سطح آن تجمع کرده و گردوغبار ناشی از بالش‌های غیراستاندارد به آن نفوذ می‌کند و شما ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوید.

علاوه بر این‌زمانی که پوست خود را بر روی بالش قرار می‌دهید درصورتی‌که جنس پارچه آن استاندارد نباشد به‌مرور پوست شما را چروک کرده و روند پیری را تسریع می‌بخشد. استفاده از بالش‌های طبی به دلیل طراحی استاندارد و نرمی مناسب تا حد امکان این چروک‌ها را کاهش می‌دهند.

عدم حساسیت

علاوه بر این بالش‌های طبی از رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها جلوگیری کرده و مانع از جذب گردوغبار می‌شوند درنتیجه در هنگام استفاده آن در طول شب، دچار حساسیت و آلرژی نخواهید شد. درصورتی‌که در بالش‌های معمولی ممکن است به دلیلی استفاده از الیاف و پارچه‌های نامناسب این آلرژی‌ها در افراد به‌خصوص کودکان ایجاد شود.

کاهش مشکلاتی مانند خروپف و آپنه خواب

آپنه خواب یکی دیگر از مشکلاتی است که در صورت استفاده از بالش‌های نادرست ممکن است تشدید شود. آپنه درواقع حملات کوتاه قطع تنفس در طول خوب است که باعث می‌شود فرد بارها از خواب بیدار شود. این افراد بیشتر در معرض فشارخون بالا، سکته قلبی، نارسایی کلیه و سکته مغزی می‌باشند. در این راستا می‌توانید از بالش‌های طبی استفاده کنید این بالش‌ها به شما اجازه می‌دهند که به پهلو بخوابید و درنتیجه مجرای تنفسی شما باز می‌ماند.

بالش‌های طبی با توجه به فیزیک استاندارد و مواد ضد آلرژی که در آن به‌کاربرده شده است مانع از خروپف می‌شود و شما اطرافیانتان به‌راحتی می‌توانید یک خواب آرام را تجربه کنید.

کاهش پف چشم

وقتی موقعیت گردن و سر استاندارد باشد در این صورت چرخش مایعات در بدن به‌خوبی و به‌صورت نرمال انجام می‌شود. در غیر این صورت ممکن است حجم زیادی از این مایعات به سمت چشم برود و درنهایت باعث پف زیر چشم شود.

بالش‌های طبی، همراه همیشگی در دوران بارداری

شکل بدن زنان در دوران بارداری تغییر می‌کند بنابراین شما نمی‌توانید مانند روزهای عادی به خواب بروید در این راستا استفاده از بالش‌های طبی بارداری می‌توانند بر روی کیفیت خواب شما تأثیر گذاشته و خواب راحت‌تری داشته باشید. در این دوران با استفاده از بالش‌های بارداری می‌توانید از شر دردهای ناحیه گردن و کمر رهایی یابید. بالش‌هایی که بین زانوها قرار می‌گیرد و فاصله آن را تنظیم می‌کند می‌تواند فشار زیادی را از روی ستون فقرات شما بردارد و درنتیجه خواب راحت‌تری داشته باشید و صبح باانرژی بیشتری بیدار شوید. این بالش‌ها با قرار دادن بدن در شرایط استاندارد باعث می‌شوند جریان خونی بهتری در بدن مادر ایجاد شده و به‌سلامت جنین و مادر کمک می‌کند بنابراین با هزینه اندکی که بابت این بالش‌ها می‌پردازید می‌توانید سلامت مادر و جنین را ارتقا داده و کیفیت خواب او را بیشتر کنید.

 

در بورسیکا بخوانید : معرفی ۹ مدل از بهترین بالش‌های طبی دوران بارداری

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد