چگونه اتاق خوابتان را رویایی کنید؟

0 839

اتاق خواب باید یک پناهگاه امن برای رفع خستگی و آرامش باشد. بهتر است در دکوراسیون اتاق خواب رنگ ها، احساسات و مجموعه ای از علایق خود را به کار ببرید. در هنگام تزئین اتاق خواب، قوانین اصلی را یاد بگیرید، در مطلب زیر این قوانین بیان شده است:

رنگ های ظریف انتخاب کنید
به یاد داشته باشید تئوری رنگ ها اهمیت فراوانی دارند، به جای رنگ های اصلی رنگ هایی را انتخاب کنید که باعث آرامش شما می شوند. شما می توانید از رنگ های مورد علاقه خود در اتاق خواب استفاده کنید. برای القای احساس آرامش از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌هایی ملایم مانند آبی روشن، کرم و بژ گزینه‌های مناسبی برای اتاق خواب هستند.

سقف را نادیده نگیرید
سقف، دیوار پنجم اتاق خواب است. هنگامی که به رختخواب می روید، ممکن است سطح خالی اتاق را بینید. یک الگوی ظریف یا یک رنگ ملایم روی سقف کمک می کند تا فضای اتاق را پر از آسایش و صمیمیت کنید. اضافه کردن عناصر معماری به شکل پرتوها، قالب سازی و یا استفاده از رنگ تزئینی به شما کمک می کند تا سقف را زیباتر کنید. همچنین می توانید مدال نقره ای و لوستر کریستال یا سایه های ظریف را به دیوار پنجم اتاق آویزان کنید.

اتاق خواب را ساده نگه دارید
اتاق خواب باید دنج و ساده باشد. برای سهولت حرکت، حداقل باید یک متر بین دیوار و تخت فاصله باشد. اتاق خواب را تنها با وسایل ضروری و کاربردی پر کنید. داشتن یک تخت، یک میز کنار تخت یا یک صندلی ضروری است. هر چیز دیگری باعث می شود فضای اتاق بیهوده پر شود، قفسه را در کنج اتاق قرار دهید.

لوازم جانبی کمتری انتخاب کنید.
یک قطعه زیبا از آثار هنری را انتخاب کنید، عکس های خانوادگی را روی میز بگذارید و گل ها و شمع ها را اضافه کنید. استفاده از وسایل شیک و زیبا را فراموش نکنید. وسایلی کوچک مانند چراغ مطالعه فضای اتاق را جذاب ‌تر می کند. گذاشتن چند مجله روی میز یا یک لیوان آب کنار تخت نیز ظاهری آراسته به اتاق می‌دهد. گل‌های طبیعی اتاق خواب را دلنشین‌ تر می‌کنند. چند شاخه گل محبوبتان را در کنجی از اتاق قرار دهید تا علاوه بر زیبایی آن، از بوی خوش آن نیز بهره ببرید.
شمع‌های معطر نیز جلوه خاصی به اتاق می‌دهند. در انتخاب شمع و جا شمعی دقت کنید و آن ها را با سایر وسایل، هماهنگ انتخاب کنید.

روتختی و روبالشی ‌های زیبا انتخاب کنید.
به جنس و کیفیت پارچه دقت کنید. می‌توانید مقداری اسپری خوشبو‌کننده مخصوص الیاف پارچه‌ای به ملحفه بزنید، سپس آن را اتو بکشید تا رایحۀ آن برای مدت طولانی روی پارچه بماند. همچنین می‌توانید یک پارچه روی تشک بکشید سپس روی آن پتویی نرم بیندازید و در آخر روتختی مورد علاقه‌تان را روی تخت بکشید. می‌توانید لبه آن را برگردانده و با پتوی تخت ترکیب رنگی زیبایی ایجاد کنید. از گذاشتن کوسن روی تخت غافل نشوید.

 

در بورسیکا بخوانید: با لونا، تخت‌خواب هوشمند آشنا شوید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد