معرفی قابلیت های جدید دستیار صوتی گوگل در سال ۲۰۱۸

0 1,068

گوگل هوم (Google Home) نام، اسپیکر اختصاصی و هوشمند گوگل است، که گوگل آن را طراحی و وارد به بازار کرده است. اسپیکر هوشمند گوگل، از طریق دستیار صوتی گوگل قابلیت انجام کارهای جالبی را دارد. در واقع این اسپیکر  با فرمان های صوتی کار می کند و دستیار صوتی گوگل بر روی آن  از طریق وایفای به اینترنت متصل شده و وظایف منحصر به فرد خود را انجام می دهد.

در این مطلب می خواهیم به قابلیت هایی از گوگل هوم بردازیم که از طریق دستیار صوتی گوگل، در سال ۲۰۱۸، سعی در بهبود و ارتقای آنها را دارد. گوگل هوم و دستیار صوتی گوگل در رویداد توسعه دهندگان IO گوگل حرف های زیادی برای گفتن داشت. یکی از ویژگی هایی که به آن اشاره شده، استفاده از ۶ صدای صوتی در  آن می باشد که یکی از این صدا ها متعلق به موزیسین معروف John Legend می باشد. در ابتدا با این ویژگی ها به صورت مختصر آشنا شوید و سپس هر یک از آنها  را تشریح می دهیم.

ویژگی های جدید دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)

– اضافه کردن ۶ صدای صوتی جدید

– برقرای تماس تلفنی برای شما

– Pretty Please

– امور سفارشی و کارهای روزانه

– مکالمات بیشتر

– سفارش غذا و تحویل

– پشتیبانی از دستگاه های بیشتر

دستیار صوتی گوگل با ۶ صدای جدید
گوگل با اضافه کردن این ۶ صدای صوتی جدید به دستیار صوتی خود، با مجموع ۸ صدای صوتی آماده خدمت رسانی به کاربران می باشد. شما می توانید با این ۸ صدای صوتی صحبت کرده و روزانه ارتباط برقرار کنید و یک مکالمه خوب و مساعد با آن داشته باشید. تا به امروز تنها دو صدای(یک زن و یک مرد) برای صحبت با این دستیار صوتی وجود داشت. اما از امروز می توانید از این ۸ صدای صوتی بهره ببرید که یکی از آنها متعلق به صدای خواننده آمریکایی جان لجند John Legend است.

برقراری تماس تلفنی برای شما
دستیار صوتی گوگل، قابلیت برقراری تماس تلفنی را در خود جای داده است و به راحتی می تواند به تنهایی یک قرار ملاقات تنظیم کند. هوش مصنوعی گوگل هر روز دقیق تر می شود و امروز از آن می توانید برای برقراری تماس مورد نظرتان استفاده نمایید. دستیار صوتی گوگل می تواند به جای شما با آرایشگرتان تماس برقرار کرده و برایتان وقت شام رزرو کند.  رزور شام بسیار قابل توجه  و جالب است، زیرا دستیار صوتی باید لهجه فرد را درک کرده و به آن پاسخ مناسب دهد، گوگل در کنفراس خود، ویدئویی مبنی بر این قابلیت پخش کرد و تاکید نمود که طی برقراری تماس، آرایشگر متوجه نشده است که با دستیار صوتی گوگل حرف می زند.

ویژگی Pretty Please (آموزش رفتار مودبانه به کودکان)
با وجود دستیار های صوتی مانند گوگل، الکسا و سیری نگرانی کاربران نسبت به کودک و نوع رفتار و تربیت آنها بیشتر شد. کاربران نگران کودکان بودند که مبادا با تعاملات آنها با این فناوری ها،  رفتار های بی ادبانه ای در آن ها بروز داده شود و کودکان به سمت رفتار های رئیس گرایانه تمایل پیدا کنند. به همین دلیل گوگل اعلام کرده است با ایجاد این قابلیت جدید سعی دارد که رفتار مودبانه در کودکان را ارتقا ببخشد و به تربیت آنها کمک کند. در این راستا سعی می کنند از طریق مکالمات مودبانه تر این گونه رفتار را در کودکان نهادینه نماید در صورتی که کودک در هنگام سخن  گفتن با دستیار صوتی گوگل از کلمات مانند “لطفا” استفاد کنند گوگل از این لحنِ صحبت او، تشکر کرده و از او قدر دانی می کند.
این ویژگی به کودکان یاد می‌دهد تا هنگام تعامل با گوگل اسیستنت از لحن مودبانه استفاده کنند.  در خلال اجرای نمونه‌ی نمایشی این قابلیت، گوگل اسیستنت در حال تعامل با کودکان قرار گرفت و در واکنش به رفتار مودبانه آنها از عباراتی مانند «ممنون به خاطر گفتن لطفا»، «ممنون برای چنین درخواست مودبانه‌ای» یا «تو خیلی مودب هستی» استفاده کرد و از  طریق ایجاد انگیزه در آنها، رفتار مودبانه را ترویج می دهد.

کارهای روزانه
یکی دیگر از قابلیت های کاربردی دستیار صوتی گوگل انجام چند کار به صورت پشت هم است که در واقع شما می توانید برای آن یک سری وظایف روزانه  معرفی کنید. مثلا زمانی که وارد خانه می شوید و به دستیار صوتی خود می گوید” من خانه هستم”. در این حالت دستیار صوتی شما  چراغ ها را روشن می کند، دما اتاق را تنظیم می نمایند، تلویزیون را روشن کرده و یک موزیک پخش می کند و بسیاری از کارهای دیگر که خودتان برای آن تعریف و مشخص می کنید.

مکالمات بیشتر
اگر شما  نیز، از به کار بردن مداوم عبارت “اوکی گوگل” یا ” سلام گوگل” برای برقرای ارتباط با این دستیار صوتی، خسته و کلافه اید، می تواند از قابلیت جدید آن استفاده نمایید. گوگل به تازگی از قابلیت جدیدی برای برقراری یک مکالمه آسان تر استفاده کرده است. دستیار صوتی گوگل ۸ ثانیه بعد از آخرین پاسخ ، هوشیار باقی می ماند و می تواند مکالمات شما را ادامه دهد. به این ترتیب مجبور نیستید در ابتدا هر سوال خود، عبارت “اوکی گوگل” را به کار ببرید. در این شرایط، دستیار صوتی زمانی که با او حرف می زنید، را تشخیص خواهد داد.

سفارش غذا با دستیار صوتی گوگل
دستیار صوتی گوگل تمام علایق غذایی، رستوران ها و آنچه را که دوست دارید را به خاطر می سپارد و از این طریق در هنگام سفارش غذا به شما کمک می کند. در حال حاضر  گوگل  قادر  است تعدادی از این غذا ها را سفارش دهد. البته تعداد این غذاها محدود است اما تعداد آنها هر روز بیشتر از قبل می شود.
این طراحی جدید بصری،  قابلیت همگام سازی با گوگل مپ را در خود جای داده است تا قابلیت‌های بیشتری را به این دستیار صوتی اضافه کند. ویژگی‌های بصری گوگل اسیستنت به کاربران اجازه می‌دهد تا از رستوران‌ها غذا سفارش دهند، فعالیت روزانه‌ی خود را پیگیری کنند و زمان رسیدن به مقصدها را به سایر کاربران گوگل اسیستنت به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از دستگاه های بیشتر
در حال حاضر این دستیار صوتی با بسیاری از چراغ ها و آلارم های هوشمند، ترموستات، یخچال و فریزر و …. همگام سازی شده است و شما می توانید از این طریق از آنها استفاده نمایید و اما در آینده تعداد این دستگاه ها بیشتر و بیشتر خواهد شد و شما می توانید تمام وسایل هوشمند خود را از طریق گوگل اسیستنت کنترل کنید.
علاوه بر دستگاه های هوشمند گذشته،  در حال حاضر ۷ دستگاه هوشمند جدید به این دستیار صوتی مجهز شده است. وسایلی مانند تصفیه کننده هوا، دستگاه قهوه ساز، پنکه ها،  کتری، فرها، sprinklers اسپری کن ها.  شما می توانید هر صبح زود تنها با یک پیام صوتی قهوه خود را آماده تحویل بگیرید.
این دستیار صوتی هر روز هوشمندانه تر، دقیق تر، دوستانه تر، مانند یک معلم، درس های جدید و آموزنده ای را به ما یاد می دهد و زندگی را برای ما آسان تر می کند، تمام این وسایل هوشمند در جهت کمک به بشر به وجود آمده اند و گوگل توانسته به خوبی این رسالت را انجام دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد