بررسی گوشی (Nova 3e) نوا ۳ ایی هوآوی

0 1,261

به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸، سال گوشی‌های با صفحه‌نمایش “notch” است، زیرا تولیدکنندگان بیشتر برندها سعی کرده‌اند با این بریدگی صفحه اندازه صفحه‌نمایش خود را بزرگ‌تر کنند. هوآوی نیز از این قاعده مستثنا نیست و درگوشی جدید میان رده خود به نام Nova 3e نیز از این قابلیت استفاده کرده است. با ما همراه باشید تا باقابلیت‌های گوشی نوا ۳ ایی (Nova 3e) آشنا شوید.

  1. طراحی ظاهری

نوا ۳ ایی

  • ظاهر گوشی شبیه گوشی‌های بالا رده است.
  • بر روی صفحه‌نمایش از بریدگی صفحه یا همان notch استفاده شده است.

همان‌طور که اشاره شد ظاهر این گوشی به‌هیچ‌وجه مانند گوشی‌های میان رده نیست. در آن از بدنه شیشه‌ای همراه با فریم فلزی استفاده شده و ظاهر آن را همانند گوشی‌های بالا رده و پرچم‌دار کرده است. جنس فلز و شیشه، ضخامت کم (۷.۴ میلی‌متر) و طراحی ارگونومیک باعث شده که در دست حس خوبی ایجاد کرده و کاربر را خسته نکند.

اطراف نمایشگر را حاشیه باریکی در برگرفته است، درواقع نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۰.۵ درصد است که عدد قابل‌توجهی است. هوآوی در این مدل گوشی خود از ناچ استفاده کرده است، بر روی صفحه بریدگی یا ناچ قرار دارد و هواوی سایر امکانات را  مانند دوربین سلفی، سنسور و نور اعلانات و اسپیکر را در آن جاسازی کرده تا صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به نظر برسد. البته امکانات جای داده شده در ناچ گوشی نوا ۳ ایی، نصف اپل است، بنابراین جای تعجبی ندارد که اندازه این بریدگی کوچک‌تر از بریدگی گوشی آیفون ایکس باشد.

نوا ۳ ایی

در سمت راست دکمه کنترل حجم صدا و پاور قرار داده شده است. در لبه پایینی آن پورت یو اس بی سی و جک ۳.۵ میلی‌متر صدا و اسپیکر وجود دارد و در سمت چپ نیز خشاب سیم‌کارت و میکروفن دوم جاسازی‌شده است. از این گوشی می‌توانید به‌صورت دو سیم کارته که یکی از آن‌ها نانو سیم‌کارت است و به همراه یک کارت حافظه استفاده کنید که قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را در خود جای داده است. در پشت بدنه گوشی دوربین دوگانه، فلاش LED و سنسور اثر انگشت قرار دارد، حسگر اثر انگشت سرعت خوبی داشته و در جای مناسبی قرار گرفته است. البته دوربین‌های آن اندکی بیرون‌زدگی دارد که طراحی آن را ناخوشایند کرده است، اما به طور کلی از نظر ظاهری بسیار زیبا است.

این گوشی در سه رنگ آبی و مشکی و صورتی عرضه شده است، نسخه آبی‌رنگ آن خاص و به همراه افکت‌های زیباتری می‌باشد. بدنه آن کاملاً شفاف است و نور را بازتاب می‌دهد، اما جای اثر انگشت روی آن می‌ماند و ممکن است همیشه کثیف به نظر برسد، ازنظر اندازه این گوشی شبیه به Galaxy S9 سامسونگ است، در دست بسیار راحت است و از Note 8 و Pixel XL سبک‌تر است، وزن آن سبک و به‌اندازه ۱۴۹ گرم است. خبر بد در مورد این گوشی این است که هیچ‌گونه گواهینامه‌ای برای قابلیت ضد آب و ضد گردوغبار دریافت نکرده است.

  1. صفحه‌نمایش

نوا ۳ ایی

گوشی نوا ۳ ایی از یک صفحه‌نمایش LCD، ۵.۸۴ اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ است که با توجه به هم‌رده‌های خود، تصاویر باکیفیت، با رنگ و کنتراست خوبی ارائه می‌دهد. نسبت نمایشگر ۱۹ به ۹ است و همان‌طور که اشاره کردیم حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش باریک و صفحه از نوع Full View Display می‌باشد.

این صفحه‌نمایش دارای بریدگی است و به علت بزرگ‌تر کردن صفحه‌نمایش از این قابلیت استفاده شده است. اما در تنظیمات نمی‌توانید این بریدگی را بردارید و نوار سیاه رنگ را به آن اضافه کنید. در بازی‌ها درصورتی‌که گوشی را به حالت افقی بگیرید به‌صورت اتوماتیک آن بخش از گوشی مشکی شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شما در مواقع ضروری به‌راحتی می‌توانید رزولوشن تصویر را تغییر دهید و رزولوشن فول اچ‌دی و اچ‌دی را انتخاب کرده و یا تنظیمات را بر روی رزولوشن خودکار قرار دهید.

کیفیت رنگ و روشنایی و کنتراست در این نمایشگر با توجه به میان رده بودن آن قابل‌قبول است، به‌طور مثال روشنایی و کنتراست آن از استانداردهای بازار پایین‌تر است اما برای یک گوشی میان رده مناسب می‌باشد.

  1. عملکرد

نوا ۳ ایی

  • پردازنده Kirin 659 هوآووی
  • قدرت آن برای یک گوشی میان رده مناسب است.

این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای کورین ۶۵۹  Huawei استفاده می‌کند، که به‌صورت دو کلاستر چهارهسته‌ای کم‌مصرف و قدرتمند به ترتیب با فرکانس‌های ۱.۷ و ۲.۳۶ گیگاهرتز می‌باشد. در آن ۴ گیگابایت رم در نظر گرفته‌شده و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت است که باعث شده سرعت خوبی در اختیار شما قرار دهد، البته حدود ۵۴ گیگابایت از این حافظه در دسترس است. شما می‌توانید از طریق کارت حافظه خارجی، این حافظه را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید. با این حال سرعت اجرای برنامه‌ها، مانند باز کردن دوربین و یا جواب دادن به پیام‌ها با اندکی تأخیر همراه است. این گوشی بازی‌هایی با گرافیک متوسط و سبک را به‌خوبی اجرا می‌کند اما دربازی‌های سنگین به مشکل برمی‌خورید.

نوا ۳e علاوه بر سنسور اثر انگشت، از سیستم تشخیص چهره سریعی استفاده می‌کند که به‌سرعت عمل می‌کند. قابلیت Face unlock از تصاویر دوربین سلفی و الگوریتم‌های خود برای شناسایی فرد استفاده می‌کند. البته چون حالت نرم‌افزاری دارد ازنظر امنیتی از اثر انگشت پایین‌تر است، این قابلیت به‌صورت تک‌مرحله‌ای و دو مرحله عمل می‌کند و در حالت دو مرحله‌ای کاربر با نگاه کردن به گوشی اعلان‌ها را می‌بیند و سپس یا سوآیپ کردن آن می‌تواند قفل گوشی را باز کند.

گوشی نوا ۳ ایی یک گوشی اندرویدی ۸.۰ با رابط کاربری۸.۰ EMUI است. هوآوی ادعا می‌کند که EMUI می‌تواند رفتار را تشخیص داده و از طریق هوش مصنوعی عمل کند و  باعث بهینه‌سازی سرعت و عملکرد گوشی می‌شود. یکی از قابلیت‌های به‌کاررفته در آن App Twin است که کاربر می‌تواند در برنامه‌های مانند فیس‌بوک و واتساپ هم زمان از دو حساب کاربری خود استفاده کند. نسخه بلوتوث به‌کاررفته در آن ۴.۲ است که در رده متوسط بازار قرار دارد.

  1. صدا

این گوشی تنها از یک اسپیکر در لبه پایینی استفاده می‌کند که در مقایسه با گوشی‌های دو اسپیکره کیفیت صدای کمتری دارد .

به‌طورکلی و در هنگام گوش کردن به موزیک و ویدئوها با صدای کم، کیفیت صدای این گوشی قابل‌قبول است و در هنگام تماس تلفنی و مکالمه مشکلی به وجود نمی‌آید. اما برای مشاهده ویدئو و موزیک با صدای بلند اندکی بی‌کیفیت می‌باشد. خبر خوش این است که شما می‌توانید با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از هدفون‌های سیمی خود استفاده کرده و به آهنگ‌ها با صدای بلند گوش دهید، هدفون این گوشی از نوع ایرباد  است و صدای را به‌خوبی منتقل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A6 پلاس

 

  1. دوربین

نوا ۳ ایی

  • عملکرد متوسط
  • ویژگی نرم‌افزاری بیوتی مود در آن می‌تواند عکس‌های زیباتری خلق کند

تا این لحظه نوا ۳ ایی یک نسخه ثانویه از P20 است اما با نقد دوربین، اوضاع متفاوت می‌شود. در مدل نوا ۳ ایی خبری از دوربین Leica نیست، و تنها در پرچم‌دارهای هوآوی استفاده می‌شود.

نوا ۳ ایی دارای یک دوربین دوگانه است که به‌صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که در کنار دوربین دو مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 آن عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند، دوربین دوم برای شخیص بهتر عمق برای تصاویر پرتره‌ با افکت بوکه است. برنامه پیش فرض در دوربین بسیار شبیه برنامه دوربین Huawei P20 Pro است، در هر دو دوربین اصلی و سلفی از برنامه ویرایش و زیبایی صورت استفاده می‌شود، اما در نتیجه کاملاً با هم متفاوت هستند،  ثبت عکس‌ها در روز و روشنایی خوب است، اما وقتی روشنایی کم می‌شود کیفیت عکس‌ها نیز بیش‌ازاندازه افت می‌کند.

دوربین سلفی آن ۱۶MP با دیافراگم  f/2.0 است که باقابلیت بیوتی مود می‌تواند تصاویر زیباتری از شما ثبت کرده و پوست شما را صاف‌تر کند.

  1. باتری

نوا ۳ ایی

  • عمر باتری معمولی
  • قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع

برخلاف دوربین که جای کار دارد، عمر باتری خوب است، با توجه به میزان استفاده شما از گوشی، شما می‌توانید از ۲۴ ساعت تا یک روز و نیم از گوشی استفاده کنید. این گوشی باریک است و تولیدکننده نمی‌تواند از باتری بزرگ‌تری در آن استفاده کند باتری به‌کاررفته در آن ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، که در کنار پردازنده هوآوی عمر باتری مناسبی را ارائه می‌دهد. شارژر ارائه‌شده توسط Huawei با تکنولوژی QuickCharge 18 واتی (۹ وات و ۲ آمپر) ارائه‌شده است  که در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند تا ۴۳ درصد باتری را شارژ کند.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی پاوربانک‌های محبوب سال ۲۰۱۸
طراحی این گوشی خیره‌کننده است، اگر دوست دارید یک گوشی میان رده با قیمت مناسب و ظاهر
جذاب و شبیه گوشی‌های پرچم دار استفاده کنید نوا ۳ ایی مدل مناسبی است.

 

سیستم‌عامل اندروید ۸
پردازنده کایرین ۶۵۹
رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲/۶۴ گیگابایت
کارت اس دی بله
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع
صفحه‌نمایش ۵.۸۴ اینچی LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ ، نسبت صفحه‌نمایش۱۹:۵
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل  f/2.0 ،
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل f/2.2

۲ مگاپیکسل f/2.2

جک ۳.۵ میلی دارد
اثر انگشت پشت
سیم‌کارت دو سیم‌کارت
تشخیص چهره بله
وزن ۱۴۵ گرم
ابعاد ۱۴۸.۶ در ۷۱.۲ در ۷.۴ میلی‌متر

 

منبع:
www.finder.com.au
بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: با کوچکترین گوشی هوشمند دنیا آشنا شوید
در بورسیکا بخوانید: بررسی تخصصی گوشی جدید شیائومی A2
در بورسیکا بخوانید: نرم افزارهای پزشکی کاربردی مناسب برای تلفن همراه

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد