بهترین برند تب سنج دیجیتال

0 1,993

تب می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، عفونت گوش و یا آنفولانزا باشد؛ بنابراین درصورتی‌که کودک یا نوزادتان دچار تب شده است باید به سرعت به آن رسیدگی کرده تا درجه حرارت بدنش پایین بیاید. یکی از وسایل کاربردی خانگی برای اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، تب سنج است. در این مطلب با بهترین برند تب سنج دیجیتال آشنا می‌شوید؛ محصولات زیر به صورت صعودی مرتب شده‌اند و هرچه به انتهای لیست نزدیک‌تر می‌شوید؛ تب سنج‌ها بهتر، کاربردی‌تر و هوشمندترند؛ بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

۱. تب سنج دیجیتال iProven مدل DT-R1221

تب سنج دیجیتال iProven DT-R1221 ارزان قیمت و همه کاره است؛ طراحی سری آن به گونه‌ای است که شما می‌توانید در کمتر از ده ثانیه از طریق دهان، مقعد و یا زیر بغل دمای بدن را مشاهده کرده و تخمین بزنید. این تب سنج درجه حرارت بدن را با دو مقیاس درجه سانتی‌گراد و درجه فارنهایت نشان می‌دهد؛ بعد از تعیین و تثبیت دمای بدن، با صدای یک بوق به کاربر اطلاع داده و فرایند اندازه‌گیری دمای بدن به پایان می‌رسد؛ اما صدای بوق آن بسیار کم است. بر روی دستگاه نشانگری قرار دارد که به محض اندازه‌گیری دمای بدن از طریق نشانگر به شما اطلاع می‌دهد که دمای بدن نرمال است یا خیر. در برخی موارد درصورتی‌که تب سنج به درستی در محل موردنظر قرار نگیرد در خوانش اعداد تناقض دارد. این دستگاه ضد آب است و شما به راحتی می‌توانید سری آن را در زیر آب قرار داده و ضد عفونی کنید؛ در نهایت از درپوش شیشه‌ای برای مراقبت از دستگاه استفاده نمایید. برای استفاده از این تب سنج در ابتدا سری آن را در دهان قرار دهید؛ دکمه روشن را فشار دهید، ده ثانیه صبر کنید؛ به محض شنیدن صدای بوق، تب سنج را از دهان خارج کرده و دمای بدن و شاخص تب را بررسی نمایید. در نهایت با آب، صابون و الکل آن را تمیز کرده و خشک کنید.

۲. تب سنج دیجیتالی Vicks ComfortFlex

این تب سنج دارای سری لاستیکی، منعطف و نرمی است؛ بنابراین برای اندازه‌گیری دمای بدن نوزادان و افراد مسن بسیار مناسب می‌باشد؛ زیرا این افراد دهان حساس‌تری دارند و نمی‌توانند از هر نوع تب سنج استفاده کنند. قیمت آن ارزان است و شما می‌توانید یک نمونه از آن را خریداری کرده و در ماشین یا محل کارتان نگه‌داری کنید. این تب سنج ضد آب است و به راحتی با آب و صابون شسته می‌شود. با قرار دادن این تب سنج در دهان در مدت ۸ ثانیه، دمای بدن را اندازه‌گیری کرده و در دو مقیاس سانتی‌گراد و فارنهایت به شما نمایش می‌دهد. درصورتی‌که دمای بدن شما در محدوده مجاز باشد؛ رنگ صفحه نمایش سبز می‌شود؛ درصورتی‌که در آستانه دمای خطرناک باشید؛ صفحه نمایش به رنگ زرد است و زمانی که دمای بدن خیلی بالا برود؛ صفحه نمایش قرمز می‌شود. شما می‌توانید از این تب سنج به سه روش دهانی، مقعدی و زیر بغل استفاده کنید. اندازه این تب سنج بسیار کوچک و طولی به اندازه ۴.۵ اینچ دارد و به راحتی در کیفتان جای می‌گیرد؛ البته از معایب این تب سنج می‌توان به باتری ضعیف آن اشاره کرد که بعد از چند مدت باید تعویض شود؛ همچنین میزان روشنایی صفحه نمایش آن اندکی کم است.

۳. تب سنج دیجیتال Sanpu Oral

این تب سنج تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را در خود جای داده است؛ به سرعت کار می‌کند؛ صفحه نمایش آن بزرگ و روشن است و روشن و خاموش کردن آن بسیار ساده می‌باشد. البته زنانی که به دنبال اندازه‌گیری دمای پایه بدنشان هستند تا در چرخه تخمک گذاری‌شان از آن استفاده کنند؛ این تب سنج برای آن‌ها مناسب نیست. این تب سنج دیجیتالی دمای بدن را به دقت اندازه‌گیری کرده و در حافظه خود نگهداری می‌کند؛ بنابراین شما در هر بار استفاده می‌توانید دمای قبلی بدنتان را نیز مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. قدرت این تب سنج از طریق باتری است و بعد از اتمام باید تعویض شود. در برخی موارد و تجربه کاربران مشاهده شده که تب سنج یک درجه بیشتر از دمای حقیقی بدن را نشان می‌دهد.

۴. تب سنج دیجیتال Adoric Medical Oral

این شرکت با ارائه این تب سنج با قابلیت‌های کاربردی، توانسته از رقبا خود پیشی بگیرد. ۱۲ ماه ضمانت بازپرداخت و تعویض از خدمات پس از فروش این تب سنج به حساب می‌آید. سری این تب سنج بسیار نرم و انعطاف پذیر است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از آن برای اندازه‌گیری دمای بدن کودکان و سالمندان استفاده کنید. این تب سنج از طریق یک باتری کار می‌کند؛ قدرت باتری قابل قبول است و بعد از اتمام قدرت باید تعویض شود. به محض قرار گرفتن تب سنج در دهان و در مدت زمان ده ثانیه، دمای بدن را اندازه‌گیری کرده و با ایجاد یک صدای بوق مانند، به شما اطلاع می‌دهد. بر روی بدنه یک صفحه نمایش خوانا وجود دارد؛ اما ایراد آن عدم وجود نور پس زمینه در این صفحه نمایش است. در کنار صفحه نمایش، کلید خاموش و روشن قرار گرفته شده که کار با آن را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید درجه دمای بدن را با مقیاس درجه سانتی‌گراد و درجه فارنهایت بر روی نمایشگر مشاهده کنید.

۵. تب سنج دیجیتال Braun No Touch+ Forehead

از قابلیت منحصربه‌فرد در تب سنج Braun No Touch+ Forehead این است که نیازی به تماس فیزیکی بین دستگاه و شخص نیست؛ در این صورت والدین می‌تواند تب و درجه حرارت بدن کودک را بدون آنکه او را بیدار کنند؛ اندازه‌گیری نمایند. البته تسلط بر این روش اندازه‌گیری، اندکی سخت است و ممکن است در روزهای ابتدایی با اعداد متناقضی روبه‌رو شوید. از نکات مثبت این نوع تب سنج‌ها، بهداشتی بودن آن‌ها است؛ زیرا نیازی به تماس با بدن ندارد؛ باتری به کار رفته آن برای مدت زمان طولانی شارژ می‌ماند و تنها ایراد آن، فرایند اندازه‌گیری سخت تب سنج است. برای استفاده از این تب سنج تنها کافی است آن را روشن کرده و سنسور آن را به پیشانی کودک و یا فرد بیمار نزدیک کنید؛ در این صورت در مدت زمانی کمی درجه حرارت بدن با دو مقیاس سانتی‌گراد و فارنهایت بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

۶. تب سنج دیجیتال هوشمند Kinsa QuickCare Smart

این تب سنج هوشمند از طریق بلوتوث با دستگاه گوشی همراه شما همگام سازی می‌شود و از طریق برنامه رایگانی که به آن اختصاص یافته و بر روی گوشی نصب می‌شود؛ شما می‌توانید میزان دقیق دما بدن فرد را بر روی گوشی‌تان مشاهده کنید. در استفاده از این دستگاه، داده‌ها به صورت خودکار به برنامه ارسال شده و ذخیره می‌شوند و نیازی نیست شما برنامه را روی صفحه گوشی‌تان باز کنید؛ تنها باید بلوتوث روشن شده و ارتباط برقرار باشد. البته شما بدون برنامه و گوشی نیز می‌توانید از این تب سنج استفاده کنید؛ اما قابلیت‌های هوشمند آن، تنها از طریق برنامه و بر روی گوشی هوشمندتان قابل استفاده می‌باشد. شما می‌توانید برای هر شخص یک پروفایل جداگانه تهیه کرده و داده‌ها را در گوشی‌تان نگه‌داری کنید. دمای بدن فرد وارد برنامه شده و به صورت یک لیست و نمودار به نمایش درمی‌آید و درصورتی‌که دمای بدن زیاد باشد؛ به صورت آلارم نشان داده می‌شود. علاوه بر این درصورتی‌که تب دارید؛ بر روی برنامه دستورالعمل‌هایی برای پایین آوردن دمای بدن به شما ارائه داده می‌شود که بسیار کاربردی است. علاوه بر این هشدار و یاد داوری برای دارو، تماس یا پزشک از راه دور و حالت‌های بازی کودکانه از دیگر قابلیت‌های کاربردی این تب سنج هوشمند می‌باشد. این تب سنج برای هر گروه سنی حتی نوزادان و کودکان قابل استفاده است. دستگاه در کمتر از ۸ ثانیه و از طریق دهان، زیر بغل و مقعد دما را به شما اعلام می‌کند. تب سنج Kinsa QuickCare Smart به همراه یک کیف ارائه می‌شود که نگهداری آن را آسان‌تر کرده است. برای استفاده از آن به دانش فنی بسیار کمی نیاز دارید و استفاده از آن بسیار آسان است.

۷. تب سنج دیجیتال هوشمند Kinsa Digital Smart

یکی دیگر از تب سنج‌های دیجیتالی هوشمند برند Kinsa، تب سنج Kinsa Digital Smart نام دارد؛ این دستگاه به محض روشن شدن و در عرض یک ثانیه دمای بدن را تخمین زده و به شما اطلاع می‌دهد که تب دارید یا خیر. در بدنه و سری این تب سنج از مواد لاتکس و Bpa استفاده نشده و دارای سیب سلامت است. این تب سنج همانند مدل قبلی قابلیت اتصال به گوشی همراه را دارد و به صورت خودکار اطلاعات را بر اساس پروفایل به گوشی هوشمند ارسال می‌کند. شما می‌توانید هم از روی صفحه نمایش تب سنج و هم روی صفحه نمایش گوشی همراه درجه حرارت و شاخص تب را مشاهده کنید. بر روی صفحه نمایش آن شاخص باتری، دما، تب سنج و حافظه نشان داده می‌شود. دستگاه تب سنج به صورت مستقل می‌تواند تا ۵۰ مورد دمای اندازه‌گیری شده را در حافظه خود نگهداری کند. شما می‌توانید از طریق گوش، دمای بدن را اندازه‌گیری کرده در دو مقیاس درجه سانتی‌گراد و فارنهایت مشاهده کنید. علاوه بر این هشدار و یادآوری برای دارو، تماس یا پزشک از راه دور و حالت‌های بازی کودکانه از دیگر قابلیت‌های کاربردی این تب سنج هوشمند می‌باشد.

۸. تب سنج دیجیتال و هوشمند Braun ThermoScan 5

تب سنج دیجیتال و هوشمند Braun ThermoScan 5 یک تب سنج مادون قرمز است که به دلیل دقت و طول عمر بالا بسیار محبوبیت دارد. این تب سنج می‌تواند به محض روشن شدن و در مدت زمان ۸ ثانیه دما را تشخیص داده و بر روی نمایشگر خود نشان دهد. صفحه نمایش بزرگ آن با نور پس زمینه باعث می‌شود اطلاعات بسیار خوانا باشند؛ حتی در شب می‌توانید از چراغ شب استفاده کرده و اطلاعات را به وضوح مشاهده کنید. حافظه این تب سنج امکان آن را دارد که تا ۹ دمای پیشین را در خود ذخیره کند؛ طراحی بدنه و سری آن ارگونومیک است و به گونه‌ای طراحی شده که میزان خطا را به حداقل برساند. شاخص تب در این تب سنج بر طبق سن تعیین می‌شود. شما در ابتدا سن فرد را وارد کرده و بعد از اندازه‌گیری دمای بدن، دستگاه دمای بدن را اعلام کرده و شاخص تب را با سه رنگ قرمز (تب شدید)، رنگ سبز (دمای نرمال بدن) و رنگ زرد (در محدوده خطر) نشان می‌دهد که این محدوده‌ها با توجه به سن هر فرد متفاوت است.

۹. تب سنج دیجیتال iProven DMT-316

این تب سنج دیجیتال از طریق تماس با گوش و پیشانی دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند؛ نشانگر رنگی روی صفحه نمایش، میزان حرارت بدن را به صورت شاخص تب نشان می‌دهد. درصورتی‌که دمای بدن مناسب باشد به رنگ سبز، در صورت وجود تب به رنگ قرمز و در صورت قرار گرفتن در منطقه خطر، به رنگ زرد است. به محض قرار گرفتن در گوش یا پیشانی در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه، دما را اندازه‌گیری کرده و با صدای بوق آهسته به شما اطلاع می‌دهد؛ در این صورت نوزاد شما را از خواب بیدار نمی‌کند؛ اطلاعات بر روی صفحه نمایش با وضوح، کامل و خوانا است.

۱۰. تب سنج دیجیتال Nokia Thermo Smart Temporal

بهترین و پیشرفته‌ترین تب سنج دیجیتال و هوشمند در این لیست، تب سنج Nokia Thermo Smart Temporal است. درون آن از ۱۶ سنسور مادون قرمز برای دقت بیشتر استفاده شده است؛ دما به راحتی و از طریق تماس با پیشانی اندازه‌گیری کرده و از نظر بهداشتی نسبت به تب سنج‌های دهانی، مقعدی و زیر بغل، بهداشتی‌تر است. شما می‌توانید از این تب سنج به صورت مستقل و یا با اتصال به برنامه گوشی همراهتان استفاده نمایید. در برنامه آن، می‌توانید اطلاعت مربوط به هشت کاربر را با پروفایل‌های جداگانه ذخیره کنید. برنامه‌ای تب سنج در گوشی‌های ios یا اندروید کار می‌کند و قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید ۶ به بالا و IOS 8 به بالا را دارد. برای اتصال به برنامه می‌توانید از وایفای و بلوتوث استفاده کنید. شاخص تب رنگی در این دستگاه به شما اطلاع می‌دهد که دمای بدنتان در محدوده قرمز (تب بالا)، محدوده زرد (در نزدیکی خطر) و محدوده سبز (دمای نرمال) قرار دارد. داده‌ها به صورت خودکار با برنامه همگام سازی می‌شود و دما با دو مقیاس درجه سانتی‌گراد و درجه فارنهایت نمایش داده می‌شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد