بهترین دسته‌ کنترل ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۹

0 1,823

ایکس‌باکس یکی از جذاب‌ترین و بهترین کنسول‌های بازی است که طرفداران بسیاری دارد. در واقع ایکس‌باکس XBOX اولین کنسول بازی ارائه شده توسط شرکت امریکایی پس از Atari Jaguar بود که انواع مختلفی از آن وارد بازار شده است. در این مطلب با بهترین دسته‌ کنترل ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۹ آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید:

۱. بهترین کلی: دسته بی‌سیم Xbox Elite

دسته بی‌سیم Xbox Elite

در دنیای بازی، دسته‌ کنترل Xbox Elite Wireless تقریباً یک خرید ضروری محسوب می‌شود. این دسته‌ کنترل برچسب قیمتی بالایی دارد، اما مطابق با قیمت خود، عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. کنترل‌های Elite’s، دقت و صحت قابل توجهی را ارائه می‌دهند، به خصوص در مورد بازی‌های تیراندازی. دکمه‌های دسته بسیار قابل توجه هستند و سرعت شلیک سریع‌تری نسبت به دسته‌ کنترل استاندارد دارند. برای افرادی که بیشتر اوقات فراغت خود را به بازی با کنسول اختصاص می‌دهند، پیدا کردن یک دسته‌ کنترل مناسب بسیار مهم است. طراحی آن به گونه‌ای است که از خسته شدن دست جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که در صورت بازی طولانی‌مدت، کمترین فشار ممکن به دست وارد شود. انگشت شست به آرامی زیر انگشتان دست می‌چرخد و روی دسته حرکت می‌کند. علاوه بر این، دسته Elite Wireless مانند هر دسته‌ کنترلی که دارای مجوز از مایکروسافت می‌باشد، انواع مختلفی دارد که قابل تنظیم است و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از طریق بالشتک‌های مختلف و میله‌های آنالوگ، آنها را جابجا کنید تا زمانی که ترکیبی متناسب را پیدا کنید. این دسته کنترل از فلز ساخته شده است نه پلاستیک که همین دوام آن را بیشتر می‌کند. برای حرفه‌ای‌ها یا حتی گیمرهای نیمه حرفه‌ای، این دسته یک سرمایه گذاری شایسته است. همراه این دسته، ۲ طرح متفاوت از دکمه‎های جهت دار، ۳ جفت آنالوگ استیک و ۲ جفت پدال، به همراه کیف حمل‌کننده‌ی آن‌ها، ارائه می‌شوند.

۲. بهترین ارزش: Xbox Wireless Controller

دسته کنترل Xbox Wireless

خبر خوب این است که احتمالاً شما از قبل صاحب یکی از بهترین دسته کنترل‌های Xbox هستید. این مدل جدید با استفاده از دکمه‌های لمسی طراحی خود را بهبود بخشیده است. این دسته کنترل از لحاظ اتصال بی‌سیم هم پیشرفت‌هایی داشته است و دامنه بلوتوث آن نسبت به مدل قبلی خود (۴۰ فوت/ ۱۲ متر) دو برابر شده است. علاوه بر این، استاندارد شخصی سازی Xbox را ارائه می‌دهد که کاربران انتظار آن را دارند. بازسازی دکمه از طریق برنامه Xbox Accessories در دسترس است. Xbox Wireless Controller با سیستم‌های ویندوز ۱۰ و همچنین کنسول‌های Xbox One X ،Xbox One S و Xbox One سازگار است.

۳. بهترین بودجه: AmazonBasics Xbox One Controller

دسته کنترل AmazonBasics Xbox One

دسته کنترل AmazonBasics Xbox دارای مجوز از مایکروسافت است که از سازگاری یکپارچه با کنسول Xbox One شما را مطمئن می‌کند. طرح آن بسیار شبیه دسته‌ کنترل استاندارد بی‌سیم است اما این دستگاه سیمی است که این ویژگی به کاهش قیمت آن کمک می‌کند. با توجه به گیم پلی، این دسته‌ کنترل یک اتصال سریع و قابل اطمینان را در مقایسه با همتایان بی سیم خود ارائه می‌دهد. دکمه‌های آن همچنین با دوام و قابل ارتجاع هستند و مقاومت مناسبی دارند. کنترل AmazonBasics حاوی یک موتور dual-rumble است که برای مطابقت با عملکرد روی صفحه لرزش‌ها را همگام می کند. وقتی کار می‌کند، این اثر به واقع گرایی بصری تجربه بازی شما می‌افزاید، اما در نهایت، این یک ویژگی منفی است. با گذشت زمان، درست کار کردن موتور متوقف می‌شود و باعث می شود موتور خراب شود. با این حال، پس از غیرفعال کردن آن می‌توانید گیم پلی را طبق معمول از سر بگیرید، بدون هیچ گونه مشکل دیگر. این یک خرید ایده آل برای گیمرهای آماتور است و بسیار مفید است که هنگام مراجعه دوستان آن را به عنوان یک لوازم یدکی در اختیار داشته باشید. دسته‌ کنترل AmazonBasics همچنین از جک صوتی ۳.۵ میلیمتری بهره می‌برد و با برخی از بازی‌های رایانه‌ای در نرم افزار ویندوز ۸ سازگار است.

۴. بهترین سیمی: Hyperkin Duke Wired Controller

دسته کنترل Hyperkin Duke Wired

این دسته بازی اولین بار در سال ۲۰۰۱ و به همراه کنسول ایکس باکس عرضه شد و اندازه بزرگ آن اولین چیزی بود که توجه هر گیمری را به خود جلب می‌کرد. این دسته کنترل حتی از انیمیشن اصلی راه اندازی Xbox نیز استفاده می‌کند و با آن می‌توانید بار دیگر به دوران خاطره انگیز سال ۲۰۰۱ سفر کنید. به نظر می‌رسد کنار، Hyperkin Duke یکی از موتورخانه‌های دستگاه است که سرعت، دقت و دوام بالایی را ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های کلاسیک آن X ،B ،A ،Y ،LT،RT، طرح دکمه، محرک‌های دقیق و ضربه‌گیر آنالوگ است. ممکن است این دسته‌ کنترل قدیمی به نظر برسد، اما جدیدترین نسخه‌های Xbox را نیز انجام می‌دهد. همچنین از آنجا که این دستگاه سیمی است، شما با هزینه‌ای کمتر، کیفیتی مشابه سایر کنترلرهای نیمه حرفه‌ای را دریافت می‌کنید. مسلماً، Duke وسیله سنگینی است و وزن آن ۱.۶۵ پوند و طول آن ۸*۴*۷ اینچ است. برخی کاربران از وزن اضافه آن شکایت داشتند، اما اگر با طراحی اصلی کنترلر Xbox 2001 آشنایی داشته باشید وزن این دسته برای شما تعجب آور نمیباشد. سرانجام، Hyperkin Duke در نقطه‌ای شیرین بین کیفیت و قیمت قرار می‌گیرد، این دسته‌ کنترل گزینه‌ای مطمئن برای گیمرهای مشتاق است اما برای رقابت حرفه‌ای به اندازه کافی قوی نیست.

۵. بهترین برای بازی‌های دو بعدی: Hori Fighting Commander

دسته کنترل Hori Fighting Commander

کنترلرهای استاندارد Xbox به موارد بسیار زیادی مجهز هستند، اما طراحی آنها برای بازی‌های جنگی ۲D مناسب نیست. اینجا جایی است که Hori Fighting Commander وارد میشو‌د. طراحی Hori از اوایل دهه ۹۰ به کنترلرهای Sega برمی‌گردد که به عنوان یک انتخاب زیبایی شناختی و همچنین کاربردی عمل می‌کند. این دسته کنترل دارای یک طرح شش دکمه‌ای است و به جای میله‌های آنالوگ، یک پد جهت‌دار را انتخاب می‌کند که به هر حال برای بازی‌های ۲ بعدی مناسب‌تر است. این دسته کنترل نیز سیمی است و در طول گیم پلی واکنش سریع‌تر را فراهم می‌کند. Hori Fighting Commander اخیرا کمتر از ۵۰ دلار قیمت دارد که آن را به یک لوازم جانبی مفید برای تکمیل کنسول Xbox به ویژه برای بازی‌هایی مانند Mortal Kombat یا Street Fighter تبدیل می‌کند. این دستگاه به طور رسمی توسط مایکروسافت مجاز است، بنابراین با کنسول‌های Xbox One و ۳۶۰ و همچنین برخی از بازی‌های رایانه‌ای سازگار است.

۶. بهترین برای مسابقات: Evil Shift Controller

دسته کنترل Evil Shift Controller

دسته کنترل Evil Shift کمی از دسته استاندارد Xbox منحرف می‌شود و طراحی خود را متناسب می‌کند تا بیشتر به اقدامات شما پاسخگو باشد. برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر، بالشتک‌ها به طور مستقیم روی دکمه‌های فعال کننده سوار می‌شوند. کنترل‌ها بسیار حساس هستند، حتی اگر کمی پایین رفته باشند یا اینکه گم شده باشند، کافی است آنها را فشار دهید باز هم به لمس شما پاسخ می‌دهند. علاوه بر این محرک‌های سبک وزن بازی گیم پد، ۵۰ درصد بیشتر از آنچه در دسته‌ کنترل استاندارد پیدا می‌کنید، پاسخگو هستند. آخرین ویژگی مهم این دسته‌ کنترل، سفارشی سازی کاربر پسند آن است. بازگردانی پدال یک فرایند ساده دو مرحله ای است. فقط کافی است دکمه View را به سمت پایین نگه دارید و پدالی را که می‌خواهید دوباره بکشید، سپس آن را به دکمه مورد نظر خود اختصاص دهید. ساده است و به هیچ برنامه یا لوازم جانبی اضافی نیازی نیست.

۷. بهترین برای بازی های حرفه‌ای: Razer Wolverine Tournament Edition

دسته کنترل Razer Wolverine Tournament Edition

Razer اغلب به عنوان حرف آخر در دسته‌ کنترل بازی‌های شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود و نسخه Wolverine Tournament Edition بر این شهرت تأکید می‌کند. کنترل‌های آن می‌توانند از نظر عملکرد و راحتی با دسته‌ کنترل Xbox Elite، انگشت به انگشت شوند. Razer Wolverine با چهار دکمه چند منظوره قابل تنظیم ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند به میل خود آن را تنظیم کند. با تغییر قطعات و دکمه‌های این دسته می‌توانید طراحی کاملاً منحصر به فردی برای آن در نظر بگیرید و با ساعت‌ها بازی‌کردن خسته نشوید. به طور کلی، این کنترل‌ها با دوام و قابل ارتجاع هستند و به “کلیک” بسیار حساس هستند. Razer Wolverine به طرز شگفت آوری سبک است زیرا برخلاف بیشتر کنترل کننده‌های برند Xbox، این دستگاه سیمی است. نکته مهم این است که عدم وجود باتری باعث کاهش وزن اضافی آن می‌شود. نکته منفی آن این است که اکنون با یک سیم روبرو هستید که باید با آن کنار بیایید. جک ۳.۵ میلی‌متری این دسته هم باعث می‌شود بتوانید هدفون خود را متصل کنید. درمجموع این دسته برای گیمرهایی که کنسول بازی Xbox One دارند و PC Gamer ها گزینه‌ی بسیار جذاب و متفاوتی به حساب می‌آید.

۸. بهترین نوآوری / بهترین نسخه جدید: Xbox Adaptive Controller

Xbox Adaptive

کنترلر Adaptive یکی از هیجان انگیزترین نسخه‌های جدید Xbox است. ساخت این دسته‌ کنترل با همکاری موسسه AbleGamers، بنیاد فلج مغزی، Warfighter Engaged ،SpecialEffect و بنیادهای دیگر توسعه یافته است. Xbox Adaptive برای معلولانی طراحی شده است که از ناتوانی حرکتی رنج می‌برند. این کنترلر حاوی دکمه‌های بزرگی است و با طیف ورودی هایی همراه است که به سایر کنترل‌های خارجی متصل می‌شوند. برای گزینه‌های قابل تنظیم‌تر می توانید به عملکرد تغییر شکل دکمه نیز دسترسی داشته باشید. برنامه Xbox Accessories به شما امکان می‌دهد تا حداکثر سه پروفایل را برای سه کاربر در دستگاه ذخیره کنید. این دسته کنترل از کلیدهای کمتری برخوردار است و همین باعث می‌شود این افراد بتوانند به راحتی آن را به دست گیرند. از طریق جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون یا USB می توان این کنترلر را به کنسول متصل کرد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد