بهترین دستگاه بخور صورت

0 6,903

گرم کردن صورت یکی از روش‌های قدیمی زیبایی صورت به حساب می‌آید. درگذشته و قبل از ظهور دستگاه‌های بخور از حوله‌ها، کیسه آب گرم و ظرف‌های آب جوش  استفاده می‌شد که کار بسیار خطرناکی بود. دستگاه بخور صورت یک اختراع خوب و کاربردی در زمینه زیبایی صورت به حساب می‌آید؛ دستگاه‌های بخور صورت بخار کافی را به صورت ایمن در اختیار شما قرار می‌دهند. این بخارها در پوست نفوذ کرده و ناخالصی‌ها را خارج می‌کند. بخور صورت یک تجربه آرامش‌بخش است که امروزه در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. اگر نگران هزینه این نوع مراقبت‌های زیبایی هستید؛ می‌توانید با خرید یک دستگاه بخور مناسب، این تجربه را در خانه و  بدون هزینه امتحان کنید. برای انتخاب بهترین دستگاه بخور صورت گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ اگر برای بار اول تصمیم به خرید دستگاه بخور صورت دارید؛ بهتر است در مورد آن تحقیق کرده و از لیست کاربردی ما استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۷ تا از بهترین دستگاه بخور صورت آشنا کنیم. در این لیست اولویت‌بندی وجود ندارد؛ ممکن است یک دستگاه بخور برای پوست صورت من مناسب باشد؛ اما شما از دستگاه دیگری لذت ببرید.

۱. دستگاه بخور صورت Conair همراه با تایمر

Conair بدون شک یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان صنعت است و این دستگاه یکی از بهترین دستگاه‌ بخور صورت موجود در بازار می‌باشد. سونا صورت Conair طراحی بسیار ساده‌ای دارد؛ شکل آن مخروطی است و صورت شما نزدیک سطح مخروط قرار می‌گیرد.  این دستگاه تایمر اتوماتیک دارد که شما می‌توانید مدت زمان بخور صورت را تنظیم کرده و نیاز به بررسی زمان نداشته باشید. در کنار این دستگاه دو براش برای تمیز کردن سطح پوست ارائه شده و دستگاه دارای گارانتی است.

شما می‌توانید از بخار گرم آن برای باز کردن منافذ و تمیز کردن پوست استفاده کنید و بعد از پاک‌سازی با آب سرد منافذ پوستی‌تان را ببندید. این سونای صورت می‌تواند مشکلات پوستی ناشی از خورشید، شرایط محیطی خشک و مشکلات ناشی از پیری را درمان کند.

آیا سونا صورت Conair امن است؟

اقدامات ایمنی در دستگاه‌های الکترونیکی بسیار اهمیت دارد. تولیدکنندگان در زمینه ایمنی کاربران سعی کرده‌اند از امکانات پیچیده‌ای استفاده کنند. به عنوان مثال در این سونای صورت یک قابلیت خاموشی خودکار قرار داده شده است که سیستم را بعد از آنکه ۴۵ دقیقه روشن باشد؛ به صورت خودکار خاموش می‌کند تا مانع از بروز حادثه و آسیب شود.

آیا کاربران از Conair راضی هستند؟

از نظر فنی نظرات در مورد این دستگاه مطلوب است. تجربه کاربری از این دستگاه نیز در میان نظرات مثبت بوده و کاربران از آن رضایت داشتند. به گفته کاربران این دستگاه بخور می‌تواند چهره را به خوبی تمیز کرده و به آرامش آن کمک کند. حتی برخی از کاربران اذعان داشتند که این دستگاه برای مشکلات سینوسی آن‌ها بسیار مفید بوده و کاربردی است. استفاده از این دستگاه آسان است و قیمت آن نیز به صرفه می‌باشد.

مزایا:
  • برای افرادی که مشکلات سینوسی دارند؛ مناسب است.
  • طرز کار با آن آسان است.
  • اندازه دستگاه بزرگ نیست و به راحتی  جابه‌جا می‌شود.
معایب:
  • برای تولید بخار به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد؛ حتی اگر از آب گرم استفاده کنید.

۲. دستگاه بخور صورت Kinga

Kinga Nano Ionic یک نمونه عالی و یکی از بهترین دستگاه‌ بخور صورت است؛ این دستگاه ویژگی‌های شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد. قابلیت Quickset Start-to-Steam Time در این دستگاه بخور باعث می‌شود در مدت زمان کمی بخار تولید شده و دستگاه آماده کار شود و در بیشتر دستگاه‌ها زمان زیادی برای تولید بخار نیاز است؛ اما این زمان در دستگاه Kinga بسیار کم می‌باشد و این یک امتیاز به حساب می‌آید.

Kinga چگونه کار می‌کند؟

Kinga یک دستگاه بخور صورت یونیک است. بنابراین قطره‌های کوچکی از آب همراه بخار تولید می‌شود؛ این قطرات می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث آب رسانی آن شود. فن داخلی می‌تواند در این راستا به دستگاه بخور کمک کند. بخار تولید شده دستگاه به اندازه کافی گرم است تا منافذ پوست را باز کند؛ اما خیلی داغ نیست و خطر آسیب دیدن وجود ندارد. این دستگاه می‌تواند به صورت عمیق صورت را تمیز کند. در کنار دستگاه ۵ اپلیکاتور متنوع برای درمان جوش و کثیفی‌های پوستی قرار داده شده که طرز استفاده از آن در دفترچه توضیح داده شده است.

آرامش بخش و آروماتراپی

شما می‌توانید از Kinga برای آروماتراپی استفاده کنید. در آروماتراپی یا رایحه درمانی از عطرها و روغن‌ها برای درمان پوست استفاده می‌کنند.  این کار می‌تواند علاوه بر پوست بر روی اعصاب و ذهن شما نیز تأثیر مثبت بگذارد.

مزایا:
  • سریع گرم شده و بخار تولید می‌کند.
  • این دستگاه می‌تواند جوش‌های سرسیاه و سر سفید و حتی آکنه را درمان کند.
معایب:
  • قیمت آن اندکی بالاتر از سایر دستگاه موجود در لیست است.

۳. دستگاه بخور سه کاره NanoSteamer

NanoSteamer بدون شک یک دستگاه بخور صورت منحصر به فرد است. این دستگاه علاوه بر بخور صورت همانطور که از نام آن مشخص است؛ دو کارایی دیگر نیز دارد. شما می‌توانید  از آن به عنوان یک رطوبت ساز در اتاق استفاده کرده و محیط اتاقتان را مرطوب نگه دارید. البته این همه کار نیست؛ یکی دیگر از کارایی این دستگاه گرم کردن حوله است. شما می‌توانید از این دستگاه برای گرم کردن حوله استفاده کنید. از آنجایی که این دستگاه به عنوان رطوبت ساز محیطی نیز به کار گرفته می‌شود؛ ظرفیت آب در آن زیاد بوده و ۲۰۰ میلی لیتر است. این ظرفیت می‌تواند برای سی تا ۴۰ دقیقه بخار ایجاد کند. علاوه بر این دستگاه دارای تایمر است و شما می‌توانید جلسات خود را تنظیم کنید.

لوازم جانبی متنوع

به همراه دستگاه ۵ ابزار استیل ضد زنگ برای درمان پوستی نیز ارائه شده است که شما می‌توانید جوش‌ها و کثیفی‌های پوستتان را با آن تمیز کنید.

مزایا:
  • جریان بخار آن عالی است.
  • رطوبت ساز محیطی و گرم کننده حوله دارد.
  • ظرفیت نگهداری آب زیاد است.
معایب:
  • برخی کاربران از بوی بد پلاستیک شکایت دارند.

۴. سونای صورت Spaire BF-F1

این بخور صورت یونیک با نام رسمی Spaire BF-F1 Nano Ionic Steamer Sprayer Sauna  ارائه می‌شود.

درمان حرفه‌ای در منزل

Spaire BF-F1 برای از بین بردن کثیفی‌ها و ناخالصی‌های پوستی بسیار عالی است. این دستگاه منافذ را باز کرده و گردوغبار را پاک می‌کند و کثیفی‌های پوستی را از بین می‌برد.

یک دستگاه جمع‌وجور و زیبا

طراحی این دستگاه بسیار زیبا و جمع‌وجور است؛  شما به راحتی می‌توانید از آن نگهداری کنید و به وسیله دسته آن را جابه جا نمایید. در هنگام استفاده دقت کنید که فاصله صورت شما تا نازل بخار بیشتر از بیست سانتی‌متر نباشد. لطفاً از این دستگاه بخور صورت بیش از ۱۰ دقیقه استفاده نکنید.

مزایا:
  • همراه آن کتابچه راهنما ارائه می‌شود.
  • استفاده از آن آسان است.
  • تولید بخار کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.
معایب:
  • تنها آب مقطر کار می‌کند و آب را با اسانس‌ها و عطرها مخلوط نکنید.

۵. بخور صورت نانو یونیک Spaire 

این دومین دستگاه بخور صورت Spaire این لیست می‌باشد و یکی از گران‌ترین دستگاه‌های بخور صورت است. اما پولی که بابت آن می‌پردازید ارزشش را دارد؛ زیرا این اسپری نانو یونیک کارهای شگفت انگیزی انجام می‌دهد.

قدرت بالا

طراحی این دستگاه بسیار زیبا و اندازه آن کوچک است. وزن آن بسیار سبک بوده و برای استفاده خانگی مناسب است. بر روی آن یک دکمه منحصربه فرد وجود دارد که می‌توانید با فشردن آن بخار را شروع و متوقف کنید. اگر دکمه آبی است دستگاه در حال کار است و دکمه قرمز به عنوان توقف می‌باشد.

کارایی بالا

نازل روی دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که تمام سطح صورت را تحت تأثیر بخار قرار می‌دهد. این نازل قابل تنظیم است و شما می‌توانید با توجه به موقعیت صورتتان آن را تنظیم کنید.

همانطور که اشاره شد دستگاه کوچک بوده و مخزن آب آن کم می‌باشد و تنها می‌تواند ۹۰ میلی لیتر آب نگه دارد. این مقدار می‌تواند به اندازه یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای بخار تولید کند که مناسب است. اگر مدت زمان بیشتری نیاز دارید می‌توانید به آن آب اضافه کنید. دستگاه یک دقیقه زمان، برای گرم کردن و تولید بخار نیاز دارد.

مزایا:
  • پوست صورت صاف و شفاف می‌شود.
  • برای آلرژی بسیار مفید است.
معایب:
  • نمی‌توان روغن و رایحه‌های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

۶. دستگاه بخور نانو یونیک MIRA

برخی از افراد پوست چربی دارند و صورتشان همیشه براق و خسته است و مرتب دچار آکنه می‌شوند. بهترین راه برای درمان این نوع پوست‌ها استفاده از دستگاه بخار نانو یونیک MIRA است. این دستگاه بخار پوست شما را تمیز، مرطوب و ابرسانی می‌کند. سلول‌های پوست را تمیز کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. پس از استفاده از آن نتایج بهتری نسبت به کرم‌های زیبایی دریافت خواهید کرد. البته افرادی که آلرژی پوستی دارند از این دستگاه استفاده نکنند.

مزایا:
  • بهبود دهنده پوست است.
  • باعث جذب اکسیژن بیشتری در پوست می‌شود.
  • دسته تعبیه شده در دستگاه، طرز استفاده و جابه جابی را آسان‌تر می‌کند.
معایب:
  • ظرفیت مخزن آب کم است.
  • گاهی اوقات بوی پلاستیک آن آزاردهنده است.

۷. دستگاه بخور صورت ETTG Spa

اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است از دستگاه بخور صورت  ETTG  استفاده کنید.

امن برای استفاده در منزل

این دستگاه شبیه به Conair می‌باشد و از دو مخروط مختلف استفاده می‌کند؛  یکی برای استفاده کل صورت و دیگری برای استفاده  منطقه سینوسی استفاده می‌شود. دستگاه دارای تایمر است و بعد از نیم ساعت استفاده بخار، نیاز به پر کردن مجدد مخزن دارد. البته جلسات نیم ساعته و طولانی ضروری نیست و ممکن است برای پوستتان مضر باشد. در این دستگاه خاموشی خودکار در نظر گرفته شده تا با استفاده طولانی مدت به پوست آسیب وارد نکند. لوازم جانبی همراه دستگاه به سلامتی بیشتر پوستتان کمک می‌کند. بچه‌ها نیز می‌توانند زیر نظر والدین از آن دستگاه استفاده کنند.

مزایا:
  • باعث سلامت پوست می‌شود.
  • گردش خون بهتری در سطح پوست ایجاد می‌کند.
  • استفاده از آن آسان است.
معایب:
  • برای تولید بخار مدت زمانی طول می‌کشد.

 

استفاده از بخار روی صورت می‌تواند ناخالصی‌های پوست را تمیز کرده و پوست زیباتری به شما ببخشد. پوست شما زیباتر و جوان‌تر می‌شود و علائم پیری در آن کمتر نمود پیدا می‌کند. اگر قصد دارید از مزایای بخور صورت استفاده کنید اما از هزینه‌های آن واهمه دارید؛ می‌توانید با یک بار خرید دستگاه بخور صورت، سال‌های سال از مزایای آن در خانه‌تان بهره‌مند شوید.

در هنگام انتخاب بهترین دستگاه بخور صورت بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

در هنگام خرید یک دستگاه بخور صورت معیارهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بودجه یکی از مواردی است که باید در نظر گرفته شود؛ اما سعی  نکنید قابلیت‌های کاربردی را فدای هزینه کنید.

ساختار و اندازه

اولین و مهم‌ترین عامل در هنگام خرید ساختار دستگاه است. بهتر است دستگاهی انتخاب کنید که در عین اینکه ظرفیت خوبی برای ذخیره آب دارد؛ اما اندازه کوچک و وزن سبکی داشته باشد.

قدرت

قدرت یک وسیله الکترونیکی بسیار مهم است. سونا و بخار صورت باید قدرتمند باشد و بخار را با گرمای مطلوبی تولید کند.

انواع دستگاه بخور صورت

دستگاه بخور صورت انواع مختلفی دارد. برخی به صورت مخروطی و برخی دارای نازل هستند. در برخی از این دستگاه از تکنولوژی یونی استفاده می‌شود؛ یعنی در حین تولید بخار ملکول های آب نیز تولید خواهند شد و به درون پوست نفوذ می‌کند و پوست را هیدراته می‌کنند. در برخی از این دستگاه‌ها می‌توانید از روغن‌ها و رایحه‌های مختلف استفاده کنید؛ اما بسیاری از این دستگاه‌ها صورت در این زمینه محدودیت دارند.

رایحه‌ها

اروماتراپی در تولید دستگاه‌های بخور صورت بسیار اهمیت دارند؛ اما نادیده گرفته می‌شوند. اروماتراپی علاوه بر تأثیر روی پوست برای آرامش و کاهش استرس بسیار مفید است.

تایمر

تایمر نیز یک قابلیت خوب و کاربردی در دستگاه‌های بخور صورت است که جلسات شما را مدیریت می‌کند.

مسائل ایمنی مانند خاموشی خودکار

این قابلیت از طولانی کردن بیش از اندازه جلسات بخار درمانی و همچنین حادثه‌هایی جلوگیری می‌کند که به علت روشن ماندن دستگاه رخ می‌دهد.

قبل از خرید یک دستگاه بخور صورت به موارد بالا دقت کنید و سعی کنید بر طبق اولویت‌هایتان خرید کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد