بهترین صفحه کلید (کیبورد) های اندروید

0 1,251

شما ممکن است از صفحه کلید (کیبورد) گوشی اندروید خود راضی باشید، این کیبورد بسیار جامع و قابل اعتماد است و قابلیت های خوبی در اختیار شما قرار می دهد. اما در این مطلب می خواهیم تعداد بیشتری صفحه کلید به شما معرفی کنیم که با دانلود و نصب آن می توانید از ویژگی های باور کردنی آن مطلع شوید.

همه ما از مدل های مختلف گوشی های هوشمند استفاده می کنیم، بنابراین پیدا کردن یک صفحه کلید مناسب ممکن است برای هر یک از ما متفاوت باشد. در این لیست تمامی صفحه کلید ها دارای مزایا و قابلیت های خاص و ویژه ای هستند که برای گوشی اندرویدی شما یک گزینه خوب به حساب می آیند.

SwiftKey
در این صفحه کلید از قابلیت پیش بینی کلمه به کلمه استفاده شده است، همچنین می توانید از قابلیت Swipe typing استفاده کنید و به راحتی و با کشیدن انگشتتان بر روی کلید ها تایپ کنید، و اندازه صفحه کلید را متناسب بانیازتان کوچک و بزرگ نمایید. این صفحه کلید در آخرین بروز رسانی خود به نسخه ۷ ارتقا پیدا کرده است. یکی از قابلیت های جدید آن اضافه کردن نوار ابزاری برای پاسخ بصری از طریق استیکر ها و گیف ها است. شما حتی می توانید از تصاویر خود، استیکر های سفارشی ساز تهیه کنید. در این بروز رسانی تعدادی بسیار زیادی از زبان های رایج دنیا قرار داده شده است، زبان های مانند Ayizo, Aymara, Bariba, Bavarian, Bicolano Central, Ilocano, Kapampangan, Kirundi, Latin, Lombard, Mam, Miskito, Nahuatl, Pangasinan, Tongan, Tulu, Upper Sorbian, Yucatec Maya، زبان شیرین فارسی نیز در این صفحه کلید قرار داده شده است. سایز نوشته ها و اندازه آن به صورت استاندارد طراحی شده و از این طریق می توانید سرعت تایپ خود را بالا ببرید. شما می توانید از این صفحه کلید در تبلت و گوشی های اندرویدی خود استفاده کرده و به راحتی آن را از گوگل پلی به صورت رایگان دانلود کنید.
چند تم به صورت ذخیره شده دراین صفحه کلید وجود دارد که به راحتی می توانید آنها را اعمال کرده و یا با ورود به فروشگاه تم های بیشتری را خریداری کنید. البته این صفحه کلید گزینه ای هیجان انگیز در این لیست نیست اما از گذشته مورد استفاده کاربران بوده و همیشه از آن راضی بودند. این صفحه کلید هوشمند است، تمام کلماتی که به وسیله این صفحه کلید، تایپ می کنید در حافظه این صفحه کلید قرار گرفته و در دفعات بعدی به صورت هوشمندانه و بر اساس حافظه خود کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد تا سرعت تایپ شما را بالا تر ببرد.

BlackBerry
گوشی های بلک بری که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، می توانند این صفحه کلید را نصب کرده و از آن بهره ببرند. طراحی زیبا و ارگونومیک آن باعث می شود تا دست شما در هنگام تایپ خسته نشود. در آپدیت جدید این صفحه کلید، به صورت اتوماتیک حرف اول هر جمله را به صورت بزرگ نمایش می دهد و این اختیار را به شما می دهد که صفحه کلید اعداد را به سمبل ها و ایموجی ها مجهز کنید تا احساسات و حالات خود را بهتر به مخاطب خود منتقل نمایید. این کیبورد به صورت هوشمند کلمات را پیش بینی می کند تا با سرعت بیشتری بتوانید متن مورد نظرتان را بنویسد، و همچنین بر اساس سیستم غلط یاب خود، کلمات اشتباه را اصلاح خواهد کرد.

Swiftmoji
این کیبورد یکی از محصولات کمپانی معتبر SwiftKey می باشد که با طراحی زیبا و راحت خود توانسته نظر بسیاری از کاربران اندروید را به خود جلب کند. با استفاده از این صفحه کلید می توانید شکلک ها و ایموجی ها منحصر به فردی را به سرعت پیدا کرده و از این طریق احساسات خود را به مخاطبان منتقل کنید. بنابراین اگر به این ایموجی ها علاقه دارید بهتر است این کیبورد را امتحان کنید.
قابلیت جذاب این صفحه کلید آن است که بر اساس جملات و کلماتی که می نویسید به صورت هوشمدانه ای ایموجی و شکلک پیشنهاد می دهد. مثلا اگر کلمه “ماه” را تایپ کنید در نوار پیشنهادات شکلک ماه ظاهر خواهد شد. در این کیبورد نیز طرح ها و تم های متنوعی ارائه می شود.

Minuum Keyboard
این کیبورد همانطور که از نام آن مشخص است فضای کمی را اشغال کرده و تمام حروف آن در یک ردیف به نمایش در می آید. بنابراین در صورتی که فضای بیشتری برای مشاهده تصاویر و متن در هنگام تایپ کردن، احتیاج دارید بهتر است از این صفحه کلید استفاده کنید.
این کیبورد از صفحه کلید های دیگر این لیست متفاوت است ، بجای به کارگیری روش سوآیپ کردن (swiping method) که در بالا به آن اشاره کردیم از قابلیت پیش بینی حروف و کلمات برای تکمیل کردن جمله شما می پردازد. قابلیت حدس زدن کلمات و یا تصحیح کلمات از ویژگی های کاربردی این کیبورد است. شما می توانید این صفحه کلید را در اندازه کوچک بدون اعداد و اندازه بزرگ به همراه نوار اعداد استفاده کنید. اما اصلی ترین حالت صفحه کلید، صفحه کلیید کوچک با کلید های کم است . شما می توانید از ایموجی در هر دو حالت صفحه کلید بهره ببرید و به راحتی با سوئیچ کردن به آن دسترسی داشته باشید.
این صفحه کلید از بسیاری از زبان های موجود در دنیا پشتیبانی کرده و شما می توانید با توجه به سلایق خود تم را تغییر دهید و یا با استفاده از قابلیت تغییر خودکار تم استفاده کرده، به این صورت که، روزانه تم صفحه کلید به صورت اتوماتیک تغییر کند.

Chrooma
ممکن است در میان صفحه کلید های این لیست، نام Chrooma را کمتر شنیده باشید و برای تان تازگی داشته باشد اما این صفحه کلید یک کیبورد کاملا سفارشی ساز و قابل تنظیم است. البته برای دسترسی به تمام گزینه ها باید پرداخت درون برنامه ای انجام دهید که هزینه ای معادل با ۲.۴۹ دلار را در بر دارد. در صورت تمایل برای پرداخت این مبلغ و یا همگام سازی بین تنظیمات دستگاه های مختلف باید با حساب کاربری گوگل وارد شوید.
در غیر اینصورت برخی از ویژگی های ابتدایی در اختیار شما قرار می گیرد که بدون پرداخت پول و یا حساب کاربری میتوانید آنها را سفارشی سازی کنید. هوش مصنوعی به کار رفته در آن، کلمات را با دقت بالا پیش بینی کرده و سرعت تایپ شما را بالاتر می برد.
این کیبورد از بسیاری از زبان های دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می کند، شما می توانید از تم و رنگ مورد نظر برای استفاده آن بهره ببرید، شکلک های زیبا و ایموجی های موجود در آن می توانند احساسات شما را بهتر منتقل کنند. یکی از ویژگی های جذاب آن تغییر حالت شب است و کیبورد با توجه به ساعت و گذر زمان در شب به رنگ تیره و در روز روشن می شود.
تایپ به وسیله کشیدن انگشت روی حروف یا همان سوایپ کردن و تغییر سایز و اندازه صفحه کلید، چیدمان دکمه ها به صورت دلخواه، تایپ چند زبانه، … از دیگر ویژگی های جذاب و کاربردی آن می باشد.

Tenor GIF
تنور گیف یکی از صفحه کلید های سرگرم کننده در این لیست است که رابط کاربری آسان و محیط کاربر پسندی دارد و همانطور که از اسم آن مشخص است کالکشنی کامل از گیف ها می باشد. وجود این گیف ها این صفحه کلید را منحصر به فرد نمی کند، آنچه آن را مورد توجه قرار داده است این است که برای مشاهده گیف های نیازی نیست زمانی را صرف بارگذاری آنها کنیم، گیف ها به سرعت به شما نشان داده خواهد شد شما کافی است گیف مورد نظر خود را با هشتک سرچ کرده تا به تمام آنها دسترسی داشته باشید. علاوه بر گیف امکان جست و جوی ایموجی نیز در آن قرار گرفته است. شما می توانید این گیف ها را دسته بندی کنید تا بر اساس واکنش، احساسات و موضوعات مختلف به صورت کاملا طبقه بندی شده در اختیار شما قرار گیرند.
البته ممکن است این صفحه کلید به جز قابلیت به اشتراک گذاری گیف، قابلیت جذاب دیگری در اختیار شما قرار ندهد بنابراین پیشنهاد می کنیم از آن در کنار Swiftmoji استفاده کنید.

Gboard
صفحه کلید گوگل با ارائه رابط کاربری آسان و زیبا بسیاری از ویژگی های هوشمندانه ای را در اختیار شما قرار می دهد. در ویژگی بسیار کاربردی تبدیل صدا به متن شما می توانید پیام های صوتی خود را به متن تبدیل کرده و به راحتی آن را بنویسد. این صفحه کلید از زبان های مختلفی پشتیبانی می کند و از این طریق این قابلیت کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. این کیبورد به صورت پیش فرض در گوشی های نکسوز و پیکسل نصب شده و مانند صفحه کلید Swiftkey دارای حافظه است و بر اساس آن پیشنهادات خود را ارائه می دهد.
این کیبورد نیز از قابلیت سوآپ کردن پشتیبانی کرده و شما می توانید انگشتان خود را بر روی صفحه کلید بکشید و در انتهای کلمه بردارید. در استفاده از این صفحه کلید نیاز به وارد کردن فاصله ندارید. در این صفحه کلید نیز از گیف و ایموجی های زیبا استفاده شده است که برای انتقال بهتر احساسات خود می توانید از آنها بهره ببرید. این کیبورد زیبا از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کند.

Cheetah
در این کیبورد تمام ویژگی های رایج مانند پیش بینی کلمات، اصلاح خودکار، اضافه کردن فرهنگ لغت آنلاین قرار داده شده است. شما می توانید از قابلیت سوآیپ کردن آن استفاده نمایید و تنها انگشت خود را بر روی حروف بکشید، علاوه بر آن می توانید از تایپ صوتی آن استفاه کرده و به سرعت بیشتری کلمات را تایپ کنید. انواع گیف ها، ایموجی ها، و شکلک ها به صورت کاملا متنوع در اختیار شما قرار دارند تا به وسیله آنها احساسات خود را به سرعت و راحت تر به مخاطب خود منتقل کنید.
تم ها زیبا برای ایجاد تنوع در این صفحه کلید قرار داده شده اند که به صورت سه بعدی جذابیت بیشتری به این صفحه کلید می دهند. این کیبورد نیز از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کند.

Fleksy
بهتر است صفحه کلید های سیاه و سفید و ساده قبل را فراموش کنید، و از این صفحه کلید تمام رنگی بهره ببرید تم های بسیار زییا به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند که به راحتی می توانید محیط صفحه کلید را سفارشی سازی کنید. Flesky از تکنولوژی منحصر به فردی که بر اساس هوش هندسی کار می‌کند نیرو می‌گیرد.
این تکنولوژی به حروفی که تایپ می‌کنید نگاه نمی‌کند، بلکه بر اساس اینکه کدام قسمت را لمس می‌کنید الگوی تایپ شما را تجزیه و تحلیل کرده و کلمه ای که می‌خواهید تایپ کنید را متوجه می‌شود. سرعت آن بسیار بالا است و از اشکال هندسی در آن استفاه شده تا باعث افزایش سرعت و راحتی کاربران باشد.
این صفحه کلید قابلیت ارسال ایموجی، استیکر و گیف را در اختیار شما قرار می دهد. کلمات را پیش بینی کرده و سرعت تایپ شما را بالا می برد. و با ضربه زدن تند می توانید از ویژگی تصحیح خودکار آن استفاده نمایید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد