حالت پرواز، روشی برای شارژ سریع گوشی‌های همراه

0 1,465

همه کاربران گوشی، به این نکته واقف هستند که بهتر است در زمان شارژ کردن گوشی، آن را خاموش کرده و سپس به شارژر متصل کنیم تا به سرعت شارژ شود. در واقع به صورت اصولی زمانی که میزان شارژ گوشی از ده درصد کمتر می شود، گوشی را خاموش کرده و آن را به شارژر متصل می کنیم. این کار روش خوبی به نظر می رسد اما در این حالت شما نمی توانید در واقع ضروری از هیچ یک از امکانات گوشی همراه خود استفاده کنید، مثلا به آهنگ گوش دهید، از کتاب های الکترونیکی استفاده نمایید، تصاویری خاصی ببینید و … بنابراین اکثر افراد از گوشی های خود در هنگام شارژ استفاده می کنند و این باعث می شود که پروسه شارژ با سرعت بسیار کندی پیش رود. اما در این مطلب می خواهیم به شما روشی خوب معرفی کنیم تا سرعت شارژ گوشی شما بیشتر شود.

اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که به صورت مداوم و افراطی از گوشی همراه خود استفاده می کنید، و حتی زمان های که گوشی تان در شارژ هست مجبورید با آن کار کنید، بهتر است این مطلب را دنبال کنید. البته اکثر کاربران در طول روز به صورت مداوم از گوشی همراه خود استفاده می کنند، به صورت میانگین آمریکایی ها روزانه ۴٫۷ ساعت در حال تماشای و استفاده از گوشی همراه خود هستند و برای لحظاتی این فرایند را متوقف کرده و گوشی خود را شارژ می کنند.
برای اینکه فرایند شارژ گردن گوشی را تسریع ببخشید، بهتر است گوشی را در حالت پرواز قرار دهید، زیرا در این صورت گوشس هوشند شما برای اتصال به شبکه های موبایل شهری، اینترنت و موقعیت مکانی شما میزان مصرف باتری شما را افزایش نمی دهد و حالت صرفه جویی در انرژی به وجود می آورد، در این حالت شما می توانید از سایر امکانات آن نیز بهره ببرید.

حات پرواز در اکثر گوشی های هوشمند و دستگاه های الکترونیکی قرار داده شده است. در واقع در حالت پرواز تبادلات رادیویی گوشی شما به حداقل رسیده، تماس های تلفنی، خدمات پیام کوتاه، GPS، داده های سیمکارت، وایفای و سایر امکانات گوشی همراه قطع شده و سرعت شارژ کردن آن بیشتر می شود، البته طبق نتایج تنها ۴ الی ۱۱ دقیقه این زمان را کاهش می یابد.

اگر عمر باتری شما کم است، بهتر است برای سریعتر شارژ شدن گوشی، آن را در حالت پرواز گذاشته و صفحه آن را قفل کنید و تا اتمام شارژ از گوشی استفاده نکنید. دلیل اینکه از کلمه ” حالت پرواز” برای این قابلیت استفاده شده است این است که زمانی که شما وارد هواپیما می شوید باید تلفن همراه و تمام دستگاه هایی که سیگنال دریافت و ارسال می کنند را خاموش کنید، بنابراین دکمه حالت پرواز بر روی گوشی های هوشمند دقیقا این شرایط را تداعی می کنند.

 

بخوانید: معرفی بهترین شارژرهای بی سیم سال ۲۰۱۸

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد