دستگاه موخوره گیر خوب است؟

0 21,235

دستگاه موخوره گیر همانند یک جادو، تارهای شکسته مو را جدا کرده و آن را از بین می‌برد؛ در نتیجه موهای سالمی به شما می‌بخشد.

موخوره یکی از مشکلات رایج در بین افراد است که باعث می‌شود موها زبر و خشن شده و به مرور زیبایی و براقیت خود را از دست بدهد. موخوره انواع مختلفی دارد اما به صور رایج تار مویی که در انتهای خود دو شاخه شده است را در دسته موخوره های استاندارد قرار می‌دهند. در این میان موخوره‌های سه شاخه و … نیز وجود دارد. تنها روش از بین بردن موخوره کوتاه کردن مو و استفاده از روغن های طبیعی است؛ اما اگر بخواهید موهایتان را یک دست کوتاه کنید ممکن است حجم زیادی از مو کوتاه شده و ارتفاع موهایتان کم شود. در این میان دستگاه جدیدی به نام دستگاه موخوره گیر وارد بازار شده است که می‌تواند قسمتی از ساقه مو را جدا کند که موخوره دارد و ارتفاع کلی مو  شما را به یک باره کم نمی‌کند.

موخوره چیست؟

موهای شما از ریشه رشد می‌کنند؛ بنابراین انتهای ساقه مو قدیمی‌ترین قسمت مو به حساب می‌آید. بسته به طول مو انتهای مو شما ممکن است چند سال عمر داشته باشد؛ بنابراین تصور کنید که چند بار آن را شسته‌اید؛ چند بار اتو مو کشیده‌اید و چند بار آن را رنگ کرده‌اید.  قسمت انتهایی مو آسیب پذیرترین بخش مو است؛ پس هیچ تعجبی ندارد که به مرور و به دلیل عدم رعایت نکات مهم دچار موخوره شوید.

انتهای مو ممکن است چند شاخه شود؛ در واقع قسمت انتهایی مو ممکن است به دلایل مختلفی نازک شده و به چند قسمت تقسیم شود و سپس به سمت ریشه حرکت کرده و کل مو را درگیر کند. موخوره بخشی از چرخه طبیعی مو است و ممکن است هرکسی به آن دچار شود؛ البته با برخی مراقبت‌ها و کوتاه کردن هر چند یکبار مو می‌توانید مانع از بروز موخوره شوید.

دستگاه موخوره گیر

دستگاه موخوره گیر یک دستگاه کاربردی برای از بین بردن موخوره است که در مدت زمان کم، موخوره‌ها را از انتهای موهایتان جدا می‌کند. این وسیله فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها صرفه‌جویی در زمان است. شما برای از بین بردن موخوره دو راه بیشتر ندارید یا باید کل موهایتان را یک دست و چند سانتیمتر بالاتر از  قسمت‌های موخوره‌دار کوتاه کنید و یا ساعت ها وقت بگذارید و شخص دیگری تمام این موخوره‌ها را یکی‌یکی از روی سرتان جدا کند که در این روش هم وقت زیادی صرف می‌شود و هم امکان خطا وجود دارد.

اما دستگاه موخوره گیر می‌تواند موخوره‌های سرتان را در مدت زمان خیلی کمی از بین ببرد. این دستگاه بدون آن که در قد موهای شما تغییر چندانی ایجاد کند؛ موخوره‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این شکستگی تارهای مو را نیز از بین برده و موهای شادابی به شما می‌بخشد.

روش کار دستگاه موخوره گیر

این دستگاه در شکل‌های متنوعی عرضه می شود اما معمول‌ترین دستگاه‌ها دارای دو صفحه دندانه‌دار جدا از هم می‌باشند که بر روی یکدیگر قرار گرفته و چفت می‌شوند. در واقع شما همانند اتوی مو از این دستگاه استفاده کرده و دسته‌ای از موهایتان را در بین آن قرار می‌دهید و دستگاه را از نزدیک ریشه به سمت ساقه، به آرامی حرکت می‌دهید و این کار را چند بار تکرار می‌کنید. در این راستا دستگاه با مکانیسم خود ساقه موها را به اندازه چند اینچ بالاتر از موخوره کوتاه کرده و در مخزن تعبیه شده در دستگاه می ریزد. شما باید برای دسته‌های کوچک مو این کار را تکرار کنید و درنهایت خواهید دید که مخزن دستگاه پر از خرده موهای خشک و آسیب‌دیده است که از انتهای موها شما جدا شده و در آن جمع آوری شده است.

البته قبل از استفاده از دستگاه موخوره گیر بهتر است به چند نکته دقت کنید. قبل از اینکه به آرایشگاه مراجعه کرده و یا خودتان در منزل با استفاده از دستگاه موخوره گیر، موخوره‌های موهایتان را از بین ببرید؛ بهتر است موهایتان را بشویید و آن را کاملاً خشک کنید و سپس از این دستگاه استفاده نمایید.

بسته به حجم موهایتان، مدت زمان استفاده از دستگاه موخوره گیر متفاوت است و ممکن است در مدت زمان چهل دقیقه تا یک ساعت موخوره‌ها را از بین ببرد.

عوارض استفاده از دستگاه موخوره گیر

برخی از کاربران بعد از چند بار استفاده از دستگاه موخوره گیر اذعان دارند که تار موهایشان نازک و ضعیف می‌شود. در صورتی که موها نازک شود در برابر عوامل متعددی مانند انواع شامپوها، رنگ‌ها و دستگاه‌های گرم‌کننده مقاومت کمتری داشته و زودتر آسیب می‌بیند. البته عوارض اثبات شده‌ای برای این دستگاه گزارش نشده است؛ با این حال توصیه می‌کنیم بیش از یک تا دوبار به فاصله زمانی زیاد و چند هفته از این دستگاه استفاده نکنید و با رعایت نکات کاربردی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم احتمال بروز موخوره در موهایتان را کاهش دهید.

چگونه مانع از ایجاد موخوره شویم؟

در این قسمت با چند نکات کاربردی آشنا می‌شوید که با رعایت آن‌ها موهایتان همیشه سالم و براق می‌شود و دچار موخوره نخواهد شد:

  • قبل از دوش گرفتن موهایتان را شانه کنید.
  • شانه کردن مو در حمام یا بعد از حمام به مو آسیب رسانده و در نهایت باعث موخوره می‌شود.
  • سعی کنید بیش از اندازه موهایتان را نشویید تا رطوبت آن از بین نرود و بعد از هربار شست‌وشو از نرم‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید.
  • بعد از حمام موهایتان را با فشار زیاد و به وسیله حوله خشک نکنید.
  • استفاده از وسایل گرمایشی مانند اتو مو و سشوار را به حداقل برسانید.
  • سعی کنید موهایتان را با مواد شیمیایی و بی کیفیت رنگ نکنید این کار باعث خشکی مو شده و به مرور موخوره به وجود می‌آورد.
در نهایت شما را به سه تا از بهترین دستگاه‌های موخوره گیر موجود در بازار آشنا می‌کنیم:

۱. دستگاه موخوره گیر SPLIT-ENDER PRO2 برند Talavera

این دستگاه یک نمونه خوب و کاربردی از دستگاه موخوره گیر در بازار است که با حذف یک چهارم اینچ طول مو از انتهای مو که موخوره دارد، در یک حرکت سریع و راحت، موخوره‌ها را از بین می‌برد. برای اینکه به نتیجه بهتر برسید موهایتان را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید تا دستگاه در مدت زمان کوتاه موخوره‌های مو را از بین  می‌برد. این دستگاه دارای یک باتری قابل شارژ و یک کیف دستی  و یک برس تمیز کننده نیز می‌باشد. به طور کلی، Split ender pro برای افرادی ایدئال می‌باشد که دارای موهای آسیب دیده هستند.

۲. دستگاه موخوره گیر بی سیم Split-Ender Pro برند Talavera

این دستگاه نیز مانند مدل قبلی به وسیله Talavera طراحی و تولید شده است و چند رنگ مختلف دارد. این دستگاه یک چهارم اینچ از انتهای مو را کوتاه  می‌کند در حالی که ورژن قرمز آن یک هشتم مو را کوتاه کرده و موخوره را از بین می‌برد. این دستگاه دارای یک پایه شارژ است و با قرار گرفتن در آن شارژ می‌شود. در کیف مخصوص آن یک برس برای تمیز کردن، شامپو، کلیپس، آداپتور برق و راهنمای استفاده قرار داده شده است. هزینه این دستگاه نسبت به مدل Split Ender Pro 2 بیشتر است زیرا تنظیمات بیشتری ارائه می‌دهد.

 ۳. دستگاه موخوره گیر Lescolton

Split End Trimmer  که توسط Lescolton ارائه شده است، یک دستگاه موخوره گیر خوب و با کیفیت بوده که شما را از شر موخوره‌های موهایتان خلاص می‌کند. این دستگاه در دو مدل و دو رنگ قرمز و سیاه ارائه شده است. قیمت آن نسبت به مدل قبلی ارزان‌تر است. این دستگاه یک چهارم بالای موخوره‌ها را از بین می‌برد؛ اما بهتر است به صورت مکرر از این دستگاه استفاده نکنید.

کدام دستگاه موخوره گیر مناسب‌تر است؟

دستگاه Split Ender Pro 2 بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه موخوره گیر موجود در بازار است که کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد و قیمت آن مناسب‌تر است.  البته هر مدل از این دستگاه‌ها را که انتخاب می‌کنید می‌تواند موخوره موهایتان را از بین برده و موهایتان را نرم و لطیف کند. اما نکته مهمی که در استفاده از این دستگاه‌ها باید به خطر بسپارید تمیزی موها و عدم استفاده از هرگونه ماسک و سرم مو می‌باشد. قبل از استفاده از دستگاه، موهایتان را شانه کنید تا گره‌های آن از بین برود.

البته در نظر داشته باشید که شما تنها با استفاده از این دستگاه های موخوره گیر نمی‌توانید مشکلات مو و موخوره های موجود در آن را از بین ببرید. در این راستا باید مراقبت بیشتری از موهایتان انجام داده آن را مرطوب و چرب نگه دارید؛ زیرا خشکی مو یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد موخوره می‌باشد.

روش‌های درمان موخوره:
  • استفاده از دستگاه های موخوره گیر (که تنها چند درصد از مشکل شما را حل می‌کنند).
  • استفاده از روغن‌های طبیعی و استفاده مکرر آن‌ها بعد و قبل از حمام
  • محافظت مو و اجتناب از وسایل گرمایشی
  • استفاده از رنگ‌های گیاهی
  • استفاده از ماسک‌های طبیعی
  • استفاده از برس‌های مناسب برای شانه کردن موها (برس‌های چوبی)

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد