تعطیلات کریسمس فرصتی استثنائی برای بازدید از کشورهای خارجی

0 1,196

جشن کریسمس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشن در بسیاری از کشورهای  جهان است. این جشن شبیه به تعطیلات نوروزی در ایران می‌باشد و چند هفته مانده به کریسمس برگزار می‌شود؛  این تعطیلات در اواخر نوامبر و اوایل ژانویه است، درواقع ایام کریسمس از ۲۵ ماه دسامبر آغاز می‌شود و تا ۶ ژانویه ادامه می‌یابد. که در ایران مصادف با فصل دی‌ماه است. در این ایام تمام شهرها گل‌کاری و چراغانی می‌شوند و زیبایی آن‌ها نیز دوچندان خواهد شد. بنابراین در این زمان می‌توانید به کشورهای خارجی سفر کرده و در جشن و شادی آن‌ها شریک شوید. علاوه بر زیبایی شهر، بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید اجناس  و محصولاتشان را با تخفیف در اختیار افراد قرار می‌دهند و این فرصت مناسب برای خرید کادو و لباس و … است.

آداب‌ و رسوم کریسمس در شهرهای مختلف جهان متفاوت است و هر شهر بنا به فرهنگ و گذشته خود این عید را جشن می‌گیرد، اما همه مسیحیان در این روز به کلیسا می‌روند؛ در منزلشان یک کاج را تزئین و چراغانی می‌کنند و در خیابان‌ها سرودهای شکرگزاری می‌خوانند. بابانوئل نیز به‌عنوان نماد و سمبل کریسمس، یک پیرمرد چاق با ریش و سبیل بلند و سفید رنگ است که سوار بر سورتمه هدایایی را برای کودکان به همراه دارد.

هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات کریسمس  افراد زیادی تصمیم می‌گیرند که این تعطیلات را در کشورهای مختلف دنیا سپری کنند تا با جشن‌ها و فرهنگ آن مناطق بیشتر آشنا شوند، در بسیاری از کشورها مانند ایران که تعطیلات کریسمس وجود ندارد، افراد زیادی با  فراهم کردن مقدمات سفر به یکی از این کشورهای خارجی رفته و در جشن کریسمس شرکت می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، تعطیلات همراه با فستیوال‌های خرید با تخفیفات ویژه، چراغانی و دکور‌های ویژه‌ی کریسمس در مراکز خرید و معابر اصلی‌ شهرها، و همچنین برپایی مهمانی‌های بزرگ صورت می‌گیرد، بنابراین هر انسانی را وسوسه می‌کند تا این زیبایی‌ها را در کشورهای مختلف دنیا تماشا کند.

برای سفر به کشورهای خارجی در تعطیلات کریسمس ، انتخاب‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد، می‌توانید به شهرهای آسیای شرقی بروید و یا تعطیلات کریسمس را در کشورهای اروپایی بگذرانید. در این قسمت قصد داریم چند شهر زیبا در تعطیلات کریسمس را به شما معرفی کنیم:

شهر زیبای ژنو در سوئیس

شهر ژنو یک شهر زیبا و مهم در کشور سوئیس می‌باشد که مقرر سازمان ملل نیز در این شهر قرار دارد. یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت به شهر ژنو، در تعطیلات کریسمس است، خیابان‌های زیبا و تمیز و سنگ‌فرش شده را با تزئینات زیبا آذین بسته‌اند و غرفه‌های کریسمس در تمام خیابان‌ها آن به چشم می‌خورد؛ رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوع غذاهای لذیذ کریسمس را ارائه می‌دهند؛ قایق‌سواری و اسکی در دامنه‌های کوه بلانک (کوهی در آلپ در مرز فرانسه و ایتالیا) یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر در کریسمس به حساب می‌آید. برای سفر به ژنو در تعطیلات کریسمس بهتر است از چند وقت پیش هتل‌ها را رزرو کنید و لباس گرم به همراه داشته باشید.

سفر کریسمسی ارزان در شهر تالین در استونی

تالین پایتخت زیبای کشور استونی است، این شهر زیبا در ایام کریسمس مقصد گردشگری بسیار خوب و مناسب و ارزان قیمتی می‌باشد. در تعطیلات کریسمس میدان «تاون هال» در تالین به یک بازار بزرگ و هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود که در آن می‌توانید انواع کادوها و سوغات‌های کریسمس را تهیه کنید، هنرمندان خیابانی در این مکان‌ها موسیقی شاد می‌نوازند، و انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها لذیذ در دسترس است.  تالین یک شهر ساحلی است. اما در فصل زمستان رفتن به ساحل ایده خوبی به حساب نمی‌آید.

کریسمس در اتریش

اتریش یکی دیگر از کشورهایی است که تعطیلات کریسمس را به‌صورت کاملاً سنتی و زیبا جشن می‌گیرد،  شهرهایی همچون وین، اینسبروک و سالزبورگ بازارهای بسیار بزرگ و بازدیدکنندگان بسیاری از سرتاسر جهان دارد. غذاهایی مانند شیرینی زنجفیلی و گیلوواین(شیرینی ، شراب گرم) از غذاهای و نوشیدنی‌های محبوب در این ایام است. اسکی‌بازی در کوه‌های برفی، شرکت در کنسرت‌های بزرگ موسیقی از دیگر سرگرمی‌ها افراد در  تعطیلات کریسمس در کشور اتریش می‌باشد.

کریسمس زیبا در پراگ

پراگ در جمهوری چک به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کریسمس تبدیل شده است، شما می‌توانید با سفر در این فصل پل زیبای چارلز را با پوشش برفی زیبایی مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. بازار بزرگ کریسمس در پراگ یکی از جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید که در این روزها چراغانی شده و بسیار زیبا است. علاوه بر بازار پراگ، یک نمایشگاه سالانه کریسمس در کلیسای بیت لحم، صنایع‌دستی و تزئینات را به نمایش می‌گذارد. اگر از شلوغی شهرهایی مانند لندن در تعطیلات کریسمس خسته شده‌اید بهتر است به این شهر سفر کنید و تعطیلات خوبی را بگذرانید.

سورتمه‌سواری در شهر رووانیمی

شهر رووانیمی (Rovaniemi) مرکز منطقه لاپلند فنلاند است و یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات کریسمس می‌باشد. شما در این شهر زیبا و برفی می‌توانید در تعطیلات کریسمس سورتمه سوار شوید. این سورتمه‌ها به صورت سورتمه با سگ‌های هاسکی و سورتمه با گوزن‌های شمالی در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد. علاوه بر این وسایل سواری دیگری برای انواع گردش‌ها و تفریحات بر روی برف وجود دارد که بسیار هیجان‌انگیز است. بسیاری از فنلاندی‌ها معتقد هستند که این مکان ازآنجایی‌که در شمال مدار قطب شمال قرار دارد،  به‌احتمال‌زیاد خانه بابانوئل است به همین دلیل شهر رووانیمی به یک شهر افسانه‌ای و عجیب‌وغریب در فنلاند تبدیل شده است؛ علاوه بر این شما می‌توانید در این روزها و در برخی از ساعات شبانه‌روز، تماشای شفق قطبی را در این شهر تماشا کنید.

شهر زیبای باث در تعطیلات کریسمس

باث، شهری در جنوب غربی انگلستان، مقصد گردشگری خوبی برای ایام کریسمس است. شما در این شهر می‌توانید از انواع  کلیساهای بزرگ و زیبا، حمام‌های رومی و چشمه‌های آب گرم دیدن کنید. بازارچه‌های کریسمس جذاب یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرهای اروپایی که در زمان جشن کریسمس و قبل از آن برپا می‌شود. این بازار با ریسه‌های رنگارنگ و زیبا تمام قسمت‌های آن تزئین شده است و شما می‌توانید در غرفه‌های آن وسایل تزئینی و زیبا کریسمس را تهیه کنید.

علاوه بر کشورهای اروپایی، شما می‌توانید از کشورهای آسیایی نیز در تعطیلات کریسمس دیدن کنید، این کشورها به ایران نزدیک‌تر هستند و می‌توانند روزهای خوب و خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند.

کریسمس در سنگاپور

کریسمس در سنگاپور به صورت گسترده و بزرگ جشن گرفته می‌شود، بنابراین سفر به این کشور در تعطیلات کریسمس خالی از لطف نیست. این شهر در ایام تعطیلات کریسمس چراغانی می‌شود و حال و هوای خیابان‌ها بسیار هیجان‌انگیز و زیباتر است. علاوه بر این فروشگاه‌ها و بازارها در این روزها تخفیف‌های ویژه‌ای به گردشگران و شهروندان ارائه می‌دهند.

توکیو، سئول، مالزی، فیلیپین و … نیز از شهرهای زیبا، جذاب و مناسب در آسیا هستند که در تعطیلات کریسمس می‌توانند خاطرات خوبی برای شما به وجود بیاورند.

علاوه بر شهرهای ذکر شده، شهرهای کوچک و بزرگ بسیار زیادی در جهان وجود دارند که می‌توانند در تعطیلات کریسمس میزبان شما و خانواده‌تان باشند. این شهرها در تعطیلات کریسمس حال و هوای زیباتری دارند، تمام شهر آذین‌بندی می‌شود و فستیوال‌ها و بازارهای بزرگی نیز برگزار خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید این روزها را برای مسافرت به کشورهای خارجی انتخاب کنید و علاوه بر بازدید از این شهرها و مکان‌های دیدنی‌شان، از ویژگی‌ها و امکاناتی که در این روزهای عید در اختیار افراد قرار می‌دهند، استفاده کنید و لذت سفرتان نیز دو برابر شود. بنابراین نگران سرد بودن هوا نباشید، منطقه موردنظرتان را انتخاب کنید، و متناسب با آب‌وهوای آن  چمدان خود را ببندید و کریسمس را در این کشورهای زیبا  و با آداب‌ورسوم خاص آن‌ها سپری کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: با بهترین مکان‌های گردشگری در سرتاسر دنیا آشنا شوید
در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین دوربین‌های مسافرتی در بورسیکا
در بورسیکا بخوانید: جذاب‌ترین هتل‌های یخی جهان چه شکلی هستند؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد