آشنایی با بهترین مکان‌های گردشگری در جهان

0 2,099

ما تمام عمر خود را روی زمین می‌گذرانیم، پس چرا از مکان‌های زیبا و هیجان انگیز جهان دیدن نکنیم؟ در این مطلب چند مکان زیبا و جذاب بیان شده است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این مکان‌ها سفر کنید.

مجموعه اهرام جیزه در مصر

مجموعه اهرام جیزه که در دوران مصر باستان ساخته شده است، یکی از عجایب هفتگانه جهان تلقی می‌شود. این معماری، دانشمندان را با ساخت و سازهای راه دور و اتاق های مومیایی دفن شده مبهوت می‌کند. مجموعه اهرام جیزه مکان سه هرم نامدار مصر باستان به نام‌های هرم خوفو، هرم خفرع و هرم منکورع است. گورستان جیزه از دیرباز یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری مصر بوده است. اهرام مصر به عنوان بالاترین سازه ساخته شده توسط انسان برای بیش از ۳۸۰۰ سال پیش است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مکان سفر کنید.

استون هیج در انگلستان

استون هیج در جنوب انگلستان واقع شده است و شامل حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌های سارسِنی است. این سنگ‌های ۲۵ تنی که بیش از ۳۰۰۰ سال قبل ساخته شده‌اند، یک راز معماری دیگر است که بسیاری از باستان شناسان را مبهوت و متعجب می‌کند. برخی ستاره‌شناسان بر این باور هستند که استون‌هنج در گذشته یک رصدخانه یا تقویم پیچیده بوده‌است. عده‌ای دیگر هم بر این اعتقادند که این بنا در گذشته برای بهبود بیماران کاربرد داشته و بیماران زمان بیماری در این بنا حضور پیدا می‎کردند. سوالی که ذهن باستانشناسان را درگیر کرده است این است که قرارگیری این سنگ‌ها در کنار یکدیگر به چه صورت بوده است و با چه قدرتی توانسته‎اند سنگ‎هایی با این وزن و حجم را در کنار یکدیگر قرار دهند.

گراندکانیون‌ویلج در امریکا

گراندکانیون ولیج، یک منطقهٔ مسکونی است که در شهرستان کاکانینو و آریزونا در ایالات متحده آمریکا واقع شده‌است. دیوارهای بلند ۲۰۰ مایلی، مشرف به رودخانه کلرادو هستند. سایه‌ها روی لایه‌های سنگ‌های آتشفشانی زیبا قرار می‌گیرند و یک غروب خورشید باشکوه ایجاد می‌کنند.

دیوار بزرگ در چین

دیوار بزرگ چین، اولین بار بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شده است و به منظره‌ای از کوه‌های جذاب و خوش‌منظره تبدیل شده است. دیوار چین، بزرگترین تجربیات مهندسی انسان است و به عنوان مجموعه‌ای از قلعه‌های دفاعی برای جلوگیری از تهاجم‌های شمالی و کنترل مسیرهای تجاری مانند جاده ابریشم ایجاد شده است.
گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار چین احساس افتخار می‌کنند. دیوار بزرگ مینگ از ۹ استان لیائونینگ، هبئی، تیانجین، پکن، مغولستان داخلی، شانشی، شاآنشی، نینگ شیا و گانسو عبور می کند. ارتفاع متوسط دیوار چین در بادلینگ ۷٫۸۸ متر و بلندترین نقطه آن ۱۴ متر است.

دیوار بزرگ در چین

پارک ملی ردوود در ایالات متحده آمریکا

درختان ردوود در شمال کالیفرنیا قرار دارند و برای اینکه بتوانید از آن‌ها عکس بگیرید، باید گردن خود را بلند کنید. این درختان بلندترین نمونه رو به رشد در جهان هستند که ارتفاع آن‌ها به حدود ۳۰۰ فوت می‌رسد. گیاهان و درختان ردوود منحصر به فرد هستند، این جنگل یکی از خاص‌ترین و مهم‌ترین منابع طبیعی کره زمین به حساب می‌آید.

پارک ملی یلواستون در امریکا

این پارک نخستین پارک ملی جهان محسوب می‌گردد و در ایالت‌های وایومینگ، مونتانا و آیداهو در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این پارک یکی از مکان‌های دیدنی برای دوستداران طبیعت است و اکوسیستم‌های متنوعی دارد. پارک ملی یلواستون دارای حیات وحش منحصر بفردی مانند گاومیش‌های کوهان‌دار، خرس‌های گریزلی،گرگ‌ها،گوزن‌ها و…می‌باشد.

تاج محل در هندوستان

این مکان شاهکار معماری جهان است که در سال ۱۶۳۱ میلادی برای ادای احترام به همسر شاه جهان ساخته شد. همسر شاه جهان ارجمند بانو نام داشت که هنگام وضع حمل از دنیا رفت. گردشگری جهان اعلام کرد این مکان در سال بیش از ۳ میلیون بازدید کننده دارد. این بنای باشکوه و بسیار زیبا حاصل هنر و نبوغ معماران ایرانی همچون استاد احمد و حمید لاهوری بوده است.

تاج محل

انگکور وات در کامبوج

انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در قرن ۱۲ با ترکیبی از آثار تاریخی مدیترانه و هندوستان ساخته شده است. این بنا اصلی‌ترین جاذبهٔ گردشگری کامبوج است و بزرگترین بنای مذهبی در جهان محسوب می‌شود. این شهر دارای یک هستۀ مرکزی بوده که تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌داده است.

ماچو پیچو در پرو

ماچو پیچو در حدود سال ۱۴۵۰ در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شده‌است. این اثر از مهم‌ترین آثار باستان‌شناسی در آمریکای جنوبی و پربیننده‌ترین جاذبهٔ توریستی کشور پرو می‌باشد. این شهر باستانی مشهورترین نماد تمدن اینکا به شمار می‌رود و به عنوان مستغلاتی برای امپراطور پاچاکوتی ساخته شد.

آبشار ویکتوریا در زامبیا و زیمباوه

این آبشار بزرگ در جنوب قاره آفریقا و روی رودخانه زامبی قرار گرفته است. این آبشار با ارتفاع ۱۰۸ متر (۳۶۰ پا)، عریض‌ترین آبشار جهان شناخته شده است. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید.

ونیز

ونیز در ایتالیا

ونیز جزیره‌ای زیبا و دیدنی در شمال ایتالیا است که از حدود ۱۱۷ جزیره کوچک تشکیل شده است. شهر ونیز به دلیل ساختار جالبش یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری می‌باشد. هرسال ۱۸ میلیون توریست از ونیز بازدید می‌کنند، یعنی چیزی حدود ۵۰ هزار نفر در روز از این شهر زیبا به‌عنوان گردشگر دیدن می‌کنند.

صخره‌های مرجانی در استرالیا

صخره‌های مرجانی استرالیا بزرگترین صخره‌های مرجانی هستند. این صخره‌های مرجانی شامل بیش از ۲۹۰۰ صخره منحصر به فرد و ۹۰۰ جزیره هستند که در منطقه‌ای حدود ۳۴۴،۴۰۰ کیلومتر مربع (۱۳۳۰۰۰ متر مربع ) در دریای مرجانی واقع شده است.

ریو دو ژانیرو در برزیل

ریو دو ژانیر دومین شهر بزرگ برزیل است که در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر یکی از مناظر فرهنگی میراث جهانی یونسکو است که دارای زیباترین سواحل دنیا می‌باشد. ریو دو ژانیرو یک رویداد فراموش نشدنی است که پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده دیدن آن را تجربه کنید.

ایسلند

ایسلند

کلمات نمی‌توانند زیبایی طبیعی این جزیره آتشفشانی را در شمال آتلانتیک توصیف کنند. از فعالیت‌های آتشفشانی فعال در فضای باز تا آبشارها و چشمه های آب گرم، شما را برای یک ماجراجویی بصری آماده می‌کند.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع دوربین‌های عکاسی مناسب سفر
بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مکان‌های گردشگری تهران در پاییز
بیشتر بخوانید: چگونه یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنیم
بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های گردشگری در ریودوژانیرو برزیل

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد