با ویژگی های فروشگاه Google Play بیشتر آشنا شوید

0 787

گوگل پلی استور (Google Play Store) سنگ بنای محتوای گوگل و بخش مهمی از اندروید است که از طریق سرویس گوگل پلی بسیاری از مشکلات اندروید در خصوص به روز رسانی و امنیت را حل می کند. این قابلیت در ابتدا تنها برنامه های اندرویدی را در یک بازار اپلیکیشن ارائه می کرد اما امروزه علاوه بر این برنامه ها، بسیاری از کتاب ها، فیلم ها، موسیقی، نمایش های تلویریونی و … را رائه می دهد.

میلیون ها نفر از کاربران اندروید، برای دانلود محتواهای مورد نیاز خود وارد این برنامه می شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های این برنامه کاربردی اندروید بیشتر آشنا کنیم:

• دانلود و مدیریت برنامه ها
این وظیفه اصلی برنامه گوگل پلی است. این برنامه محل تجمع میلیون های برنامه کاربردی رایگان و پولی است که به راحتی می توانید نام برنامه مورد نظر خود را جست و جو کرده و آن را دانلود و نصب کنید. شما در صورتی که با حساب کاربری گوگل خود وارد این برنامه شوید، تمام برنامه هایی که از این طریق دانلود کرده اید، در حساب کاربری شما ذخیره می ماند و بعد ها نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر دستگاه اندرویدی خود را تغییر داده اید، به راحتی می توانید وارد حساب کاربری تان شده و به تمامی برنامه ها را در اختیار داشته باشید و آنها را دوباره نصب کنید.

• بازبینی و به اشتراک گذاری برنامه
بعد از نصب و استفاده از برنامه می توانید به لینک برنامه در گوگل پلی مراجعه کرده و برای توسعه دهندگان آن یک پیام بگذارید این بازخورد به توسعه دهندگان برنامه کمک می کند تا ایرادات و نقاط ضعف برنامه خود را بهتر بشناسند و آن را رفع کنند و با یک بروز رسانی جدید نسخه بدون ایراد را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین می توانید از طریق گوگل پلی این برنامه ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا سایر دوستانتان نیز بتوانند از این برنامه های کاربردی استفاده کنند.

• دانلود و به اشتراک گذاری موسیقی، فیلم و کتاب ها
همانطور که در بخش مقدماتی به آن اشاره شد، گوگل پلی تنها یک ابزار برای دانلود برنامه ها نیست؛ بلکه شما می توانید انواع فیلم ها، نمایش ها تلویزیونی و … را در قبال یک هزینه خریداری کرده و یا اجاره کنید. در گوگل پلی موزیک عضو شده و از سرویس پخش نامحدود موسیقی آن بهره ببرید و یا جدید ترین کتاب ها از نویسندگان معروف را خریداری کرده و مطالعه نمایید.

• به اشتراک گذاری فایل ها از طریق Family library
از این طریق می توانید فایل هایی را که خریداری کرده اید را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذرید. در واقع شما فیلم ها، کتاب ها و نمایش های را که خریداری نموده اید را در کتابخانه خانوادگی گوگل پلی قرار می دهید تا دوستان و خانواده تان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.
برای استفاده از این قابلیت باید حساب کاربری اعضای خانوادتان را به یک گروه خانوادگی اضافه کنید. این گروه ها می توانند ظرفیتی معادل با حداکثر ۶ نفر را داشته باشند. شما در یک زمان تنها می توانید با یک حساب کاربری تنها عضو یگ گروه خانوادگی باشید.

• استفاده از کارت هدیه
این کارت هدیه به عنوان یک منبع پولی در حساب گوگل پلی است که از آن می توانید برای خرید برنامه ها، موسیقی، فیلم و یا کتاب استفاده کنید. این کارت محدودیتی ندارد شما می توانید آن را به یک کاربر گوگل هدیه دهید و یا از طرف هر کسی به شما اهدا شود. درهنگام استفاده از گوگل پلی می توانید کد ۱۶ رقمی را در صفحه مربوطه وارد کرده و از آن استفاه نمایید.

ویژگی های متفرقه آتی گوگل پلی استور

• قبل از دانلود، بازی را امتحان کن
با استفاه از قابلیت Instant می توانید قبل از دانلود، بازی کنید و در صورتی که از برنامه مورد نظر راضی بودید آن را خریداری کرده و یا دانلود کنید. این ویژگی مخصوص بازی های موبایلی است و به صاحبان گوشی اجازه می دهد قبل از آنکه بازی مورد نظر را بر روی دستگاه خود نصب کنند، آن را به صورت آزمایشی بازی کنند. البته این قابلیت برای تمامی بازی ها وجود ندارد. در صورتی که بازی مورد نظر خود را باز کرده اید و در کنار دکمه “نصب” گزینه ” Try Me” را مشاهده کردید، بنابراین می توانید با استفاده از این گزینه قبل از دانلود، بازی را امتحان کنید.
شما حتی می توانید گزینه دانلود را فشار داده و در حین دانلود، بازی را امتحان کنید و از زمان خود بیشترین بهره را ببرید.

• دانلود نسخه بتا برنامه
یکی از ویژگی های کاربردی دیگر این برنامه، امکان دانلود نسخه بتا برنامه های مورد نظر است. دیگر نیازی نیست که برا ی دانلود نسخه بتا برنامه ها، ثبت نام کنید.

• کم کردن حجم برنامه ها در هنگام دانلود
توسعه دهندگان با استفاده از این ابزار دیگر به ساختن، خروجی گرفتن و مدیریت اپ های مختلف احتیاجی نخواهند داشت و تنها کافی است طرح کلی assets و زبان هایی که می خواهند در دسترس کاربرانشان قرار دهند را مشخص نمایند. این فرمت جدید گوگل جایگزین فرمت استاندارد APK نخواهد بود، بلکه توسعه دهندگان را قادر خواهد ساخت تا متناسب ترین APK ها را برای کاربرانشان، براساس دستگاه اندرویدی که در دست دارند و به طور مستقیم از گوگل پلی فراهم کنند.

به عنوان مثال یک برنامه به ۳۰ زبان رایج دنیا ارائه شده است. در هنگام نصب این برنامه، لازم نیست برنامه را با تمام اطلاعات و ۳۰ زبان موجود در آن دانلود کنید. کافی است زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و برنامه را تنها به زبان مورد نظر خود دانلود نمایید. این قابلیت در ویژگی های دیگر برنامه نیز صدق می کند و شما می توانید برنامه مورد نظرتان را در کوچکترین حجم و اندازه ممکن دانلود نمایید. این باعث می شود هزینه اینترنت شما برای دانلود این برنامه ها کاهش یافته و همچنین برنامه مذکور حجم زیادی از گوشی شما اشغال نکند. چون گوگل به شخصه APK ها را تولید خواهد کرد، و از ویژگی Dynamic Deliver در عرضه ی این اپلیکیشن ها بهره خواهد برد. این موضوع به این معناست که اپلیکیشنی که به دست کاربران می رسد برای دستگاه خودشان بهینه خواهد بود و شامل کدها و منابعی که برای دستگاه آن ها تنظیم شده است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: با بهترین بازی‌های اندروید ۲۰۱۸ آشنا شوید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد