چند ایده جالب برای برگزاری یک جشن تولد

0 1,324

جشن تولد یکی از دوست داشتنی ترین و منحصر به فردترین اتفاقی است که هر سال تکرار می شود و همه افراد به دنبال این هستند که آن را به بهترین شکل برگزاری کنند. بنابراین برای خوشحال کردن طرف مقابل بهتر است علایق و عواطف او را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین جشن را برگزار کنید. در این مطلب چند ایده متفاوت بیان شده است که می‌توانید با انجام دادن آن عزیزان خود را غافلگیر کنید.

۱. آلبوم عکس

یکی از بهترین کارها برای برگزاری جشن تولد تهیه آلبوم عکس می‌باشد. شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود عکس بگیرید و آن را در یک آلبوم ذخیره کنید. وقتی به آلبوم نگاه می‌کنید، احساس خوشحالی و خوشبختی خواهید داشت زیرا متوجه می‌شوید که هنوز هم افرادی هستند که شما را دوست دارند و برای خوشحالی شما همه کار می‌کنند.

۲. زیپ‌لاین

اگر می‌خواهید برای جشن تولد خود یک جشن ورزشی و پرماجرا داشته باشید، می‌توانید زیپ‌لاین را امتحان کنید. این روزها زیپ‌لاین توجه جوانان زیادی را به خود جلب کرده است. در زیپ‌لاین مسافران با استفاده از هارنس (تونیک صخره نوردى) و تسمه و کارابین به قرقره متصل مى‌شوند. قرقره روى سیم بکسلى قرار می‌گیرد که بین دو نقطه متصل شده است و مسافران در حالت معلق مسیر زیپ‌لاین را با سرعت طى می‌کنند. تجربه این چالش جدید در روز تولدتان، بسیار شگفت‌انگیز است.

زیپ‌لاین

۳. اسب سواری

این یکی از راه‌های جالب و شگفت‌انگیز برای برگزاری جشن تولد است. بهتر است در این روز خاص، عادت‌های روزانه خود را ترک کنید و کمی خاص‌تر رفتار کنید. فقط کافی است بهترین دوستان یا اعضای خانواده خود را جمع کنید و به یک مرکز اسب سواری بروید. به این ترتیب، نه تنها قادر خواهید بود خود را با طبیعت ترکیب کنید، بلکه احساس آزادی بیشتری را تجربه خواهید کرد. به طور خلاصه، رفتن به اسب سواری یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در روز تولدتان با دوستان و خانوادۀ خود انجام دهید.

۴. پینت‌بال یا رنگ‌آمیزی

مهم نیست برای جشن تولد خود به دنبال چیزهای سرگرم کننده هستید یا چیزهای رمانتیک، در هر صورت پینت‌بال می‌تواند در دستیابی به هدف تاثیرگذار باشد. پینت‌بال یک توپ ژلاتینی شکل است که داخل آن با رنگ خوراکی پر شده است و پس از شلیک توسط تفنگ و برخورد به هدف ترکیده و رنگ آن پخش می‌شود. تنها کافی است دوستان و عزیزان خود را جمع کنید و با هم به زمین پینت‌بال بروید. به این ترتیب، شما می‌توانید یک جشن تولد به یاد ماندنی با عزیزان و دوستان خود داشته باشد.

۵. رانندگی با ماشین حرفه‌ای

یکی از راه‌های خلاقانه و سرگرم کننده برای جشن تولد این است که با ماشین مورد علاقه و رؤیایی خود رانندگی کنید. هر فردی به یک ماشین خاصی علاقه دارد، اگر نمی‌توانید این ماشین را بخرید قطعا می‌توانید برای یکبار هم که شده با آن رانندگی کنید. تنها کافی است به یک نمایشگاه ماشین رفته و برای یک روز ماشین مورد علاقه خود را کرایه کنید. به این ترتیب روز تولدتان به یک روز خاص و به یاد ماندنی تبدیل می‌شود.

۶. اجاره یک موتورسیکلت و سفر در اطراف شهر

اگر چه هر فردی نمی‌تواند موتورسواری کند، اما موتورسواری در اطراف شهر یک راه آموزشی و سرگرم کننده برای لذت بردن از روز تولد است. شما می‌توانید در امتداد ساحل، کوه‌ها و یا هر مکان دیگری که دوست دارید، موتورسواری کنید و از طبیعت لذت ببرید.

موتورسیکلت

۷. چتر بازی در بالای آب

آیا تا به حال فکر کرده‌ اید که روز تولد خود در آسمان باشید؟ خوب، اگر در مورد تعداد شمع‌های کیک تولد خود خیلی خوش شانس نیستید و می‌خواهید با آن‌ها مقابله کنید، پیشنهاد می‌کنیم با بالا رفتن در ارتفاع ۳۰۰pt، تعداد آن ها را کاهش دهید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، این یک فرصت بزرگ برای غلبه بر آن است و هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که بتواند روز تولد شما را به یک روز خاطره‌ساز تبدیل کند. اگر قصد دارید یک تولد شگفت انگیز و فراموش نشدنی داشته باشید، این یکی از بهترین و جالب‌ترین روش‌ها می‌باشد.

۸. ماهیگیری

شما می‌توانید از فعالیت‌های جالب و هیجان انگیز مانند پیاده‌روی در طبیعت، تماشای پرنده‌ها، راهپیمایی‌های کوتاه مدت و ماهیگیری لذت ببرید. تنها کافی است عزیزان خود را به یک رودخانه نزدیک شهر دعوت کنید و از ماهیگیری لذت ببرید.

۹. تماشای غروب آفتاب

شما می‌توانید جشن تولد خود را هنگام غروب و نزدیک دریا بگیرید. تنها کافی است دوستان و عزیزان خود را دعوت کنید و در یک قایق سواری، غروب آفتاب را تماشا کنید. یک محل شگفت‌انگیز پیدا کنید و با خانواده و دوستان خود به آنجا بروید. برای اینکه جشن تولد خود را به یاد ماندنی‌تر کنید، می‌توانید کنار ساحل بنشینید و برای شام تدارک ببینید.

۱۰. رفتن به پیک نیک

امروزه هزینه‌های تولد افزایش چشمگیری داشته است و متاسفانه درآمد افراد برای برگزاری آن بسیار محدود است. اما این وضعیت به این معنی نیست که شما نمی‌توانید جشن تولد بگیرید. یکی از راه‌های جالب برای برگزاری جشن تولد رفتن به یک پیک نیک است. شما می‌توانید برای تولد خود یک پیک نیک برنامه‌ریزی کنید و از دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید که برای صرف کیک و شیرینی به تولد شما بیایند.

پیک نیک

۱۱. میان وعده

اگر مهمانی و پیک نیک برای شما مناسب نیست، می‌توانید برای جشن تولد خود یک میان وعده در نظر بگیرید. لازم نیست که برای آن پول زیادی پرداخت کنید. این برنامه را می‌توانید در خانه خود و یا در هر مکان دیگری سازماندهی کنید.

۱۲. برنامه بازی

می‌توانید برای جشن تولد خود یک شب بازی با دوستان یا خانواده را برنامه‌ریزی کنید. شاید این برنامه کمی احمقانه به نظر برسد اما واقعا سرگرم کننده و جذاب است. این برنامه، یک برنامه به یادماندنی خواهد بود و تا آخر عمر آن را فراموش نخواهید کرد.

۱۳. خرید کردن

اگر از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارید، یکی از راه‌های جالب برای جشن تولد خرید کردن است. با دوستان یا اعضای خانواده خود به خرید بروید و لباس، کیف، کفش و وسایل مورد علاقه خود را بخرید. در واقع، روز تولد روز شماست و برای خرید هدیه، بهترین روز است. علاوه بر این، شما می‌توانید در رستوران مورد علاقه خود یک کیک خوشمزه سفارش بدهید و از روز تولد خود لذت ببرید.

۱۴. آشپزی گروهی

اگر طرفدار آشپزی هستید، آشپزی گروهی یک روش عالی برای روز تولد است. شما می‌توانید برای جشن تولد خود یک کیک یا شکلات خانگی تهیه کنید و یک جشن تولد جذاب و منحصر به فرد داشته باشد. از سوی دیگر، یک ایده خوب برای کسانی است که می‌خواهند طبخ غذا‌های خوشمزه را یاد بگیرند.

آشپزی گروهی

۱۵. شام

در حقیقت این یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای برگزاری جشن تولد در خانه است که می‌تواند به طور موثری کار کند و آن را به یک تولد به یاد ماندنی تبدیل کند و هر بار که به آن فکر می‌کنید لبخند بزنید!

اگرچه این یک راه قدیمی برای جشن تولد است، اما ایده خوبی می‌باشد. اگر می‌خواهید چیز جدیدی برای روز تولدتان داشته باشید، در یک رستوران جدید شام بخورید. اگر اغلب غذاهای هندی را انتخاب کنید، اکنون می توانید آن را با غذای مکزیکی تغییر دهید.

۱۶. گردش

یکی از راه‌های جالب و هیجان‌انگیز برای جشن تولد، گردش روزانه است. این یک گزینه مناسب برای کسانی است که سر کار هستند و سفر طولانی برای آن‌ها مقدور نیست. گردش روزانه باعث می‌شود که بدون استرس به گشت و گذار بپردازید و از طبیعت لذت ببرید.

۱۷. ماجراجویی

آیا می‌خواهید روز تولد خود را تا آخر عمر به یاد داشته باشید؟ یک ماجراجویی شگفت انگیز مانند غواصی یا اسکیت را طراحی کنید یا به یک مکان جدید بروید. هنگام برنامه‌ریزی اطمینان حاصل کنید که مکان مناسبی را انتخاب کرده اید و تمام وسایل مورد نیاز را برداشته اید.

۱۸. متعجب کردن دیگران

این یک ایده عجیب و غریب برای برگزاری جشن تولد است، شما می‌توانید روز تولد خود دیگران را غافلگیر کنید. مثلا یک برنامه سفر در نظر بگیرید و پدر و مادر و یا همسر خود را با خود ببرید. سعی کنید برای خوشحال کردن دیگران علائق و سلایق آن‌ها را در نظر بگیرید.

۱۹. تم تولد

تم تولد یک زمینه مناسب برای جشن تولد محسوب می‌شود که در آن آرایش مناسبی از وسایل مورد نیاز تولد و بادکنک تولد در کنار هم قرار می‌گیرد. در تم جشن تولد شخصیتی کارتونی و یا رنگ مورد‌پسند فرد را باید یکی از اصول مهم برای برقراری جشن در نظر گرفت.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک موضوع از ۱۹۵۰ سبک “گریس” را انتخاب کنید. در این تم زنان دامن‌های پودل می پوشند در حالی که مردان شلوار جین و کت چرمی می‌پوشند. شما چه نوع تمی را برای تولد خود می‌پسندید؟

تم تولد

۲۰. استراحت کردن

در صورتی که هفته‌ها یا ماه مشغول به کار هستید، استراحت ممکن است شیوه‌ای باشد که بتوانید روز تولد خود را به راحتی بخوابید. می‌توانید برای روز تولد خود یک استراحت روزانه در نظر بگیرید و خستگی‌های خود را رفع کنید.

۲۱.  دیوار آرزو

برای جذابیت جشن تولد می‌توانید یک دیوار آرزو ایجاد کنید تا هر کدام از مهمانان روی آن یک آرزو برای شما بنویسند. کاغذ دیواری مشکی بهترین ایده برای این دیوار است. در این صورت آرزوها هم با خودکار طلایی یا نقره‌ای نوشته می‌شوند تا جلوه‌ی زیباتری داشته باشد.

۲۲. انتخاب فعالیت‌های فیزیکی

می‌خواهید جشن تولد خاصی داشته باشید؟ شما می‌توانید در کلاس‌های خاصی مانند یوگا، ایروبیک، مدیتیشن و… شرکت کنید. امروزه، برخی سازمان‌های اجتماعی دوره‌های بسیار کم نظیری مانند چتربازی، سیرک و … را برگزار می‌کنند. شما می‌توانید تولد خود را با دوستان و همکلاسی‌های خود در کلاس‌های آموزشی برگزار کنید.

۲۳. مسافرت با تور

یکی دیگر از جالب‌ترین و جذاب‌ترین ایده‌ها برای برگزاری جشن تولد این است که با دوستان خود با یک تور گردشگری به یکی از مکان‌های جذاب سفر کنید. مسافرت علاوه بر اینکه در سلامتی جسمی و روحی شما اثرگذار است می‌تواند تولد شما را به یک روز خاطره‌انگیز تبدیل کند.

مسافرت

۲۴. بازی کردن مثل یک کودک

اگر در دوران کودکی خود چیزی را دوست داشتید (مثلاً سوار شدن در یک رنجر یا سفینه) و نتوانستید آن را در آن زمان انجام دهید، می‌توانید آن را در روز تولد خود انجام دهید. فکر نکنید سنی از شما گذشته و نمی‌توانید آن را انجام دهید. بلکه در روز تولد خود مانند دوران کودکی خود بچگی کنید، این یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی است که باعث می‌شود تولدتان به یک خاطره به یاد ماندنی و فوق‌العاده تبدیل شود!

۲۵. بازی ورزشی

می‌توانید برای روز تولد خود به یک ورزشگاه بروید و بازی کنید. این می‌تواند بازی هاکی در دانشگاه، بازی فوتبال در محوطه دانشگاه، یا چیز کوچکی مانند یک بازی فوتبال در میان دوستانتان باشد. مهم نیست که بازی چیست، تنها کافی است یک تیم درست کنید و با آن‌ها بازی کنید. این بازی ممکن است جشن تولد شما را به یک خاطره فراموش‌نشدنی تبدیل کند.

۲۶. رفتن به ماساژ

اگر به ماساژ درمانی علاقه خاصی دارید می‌توانید در روز تولد خود یک جلسه ماساژ درمانی داشته باشید. برای انجام این کار، می‌توانید از یک آب‌گرم خاص دیدن کنید یا یک پیاده‌روی آرامش‌بخش داشته باشید. همچنین می‌توانید بهترین دوستان خود را متقاعد کنید تا با شما به ماساژ درمانی بیایند و تولد خود را آن‌جا بگیرید.

۲۷. شنا کردن با دلفین‌ها

این در واقع آخرین ایده جالبی است که در این لیست بیان می کنیم. اگر به دنبال این هستید که جشن تولد خود را به یک جشن خاطره انگیز تبدیل کنید، می توانید شنا کردن با دلفین ها را امتحان کنید.

شنا کردن با حیوانات آبزی مانند دلفین واقعا جذاب است، به خصوص اگر در روز تولد شما باشد. مکان های گردشگری زیادی زیادی وجود دارند که امکان شنا کردن با دلفین ها را فراهم می کند و هزینه های کاملا مناسبی هم دارند. به این مکان ها بروید و با دلفین ها شنا کنید، دلفین ها کمک زیادی به انسان می کنند. آن ها به ماهی گیران کمک می کنند تا ماهی بیشتری را صید کنند، همچنین به غواصان کمک می کنند تا کشتی های غرق شده را پیدا کنند و از غرق شدن شناگران در دریا جلوگیری می کنند.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد