بهترین اسباب بازی‌ها برای کودک نه ماهه

0 2,501

مطمئنا شما به عنوان یک پدر و مادر می‌خواهید بهترین امکانات را در اختیار کودکتان قرار دهید تا او پیشرفت کند. ممکن است بخواهید در اوایل سنین مهارت‌های یادگیری او را از طریق اسباب بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده تقویت کنید. مطالعات نشان می‌دهند که نوزادان از طریق بازی و کشف کردن یاد می‌گیرند و مهم است که اسباب بازی‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که توانایی، رشد و پیشرفت کودک را افزایش دهند.

در این مطلب لیست از اسباب بازی‌های را بیان می کنیم که به رشد و پیشرفت کودک نه ماهه کمک می‌کند و علاوه بر آن باعث سرگرمی او هم می‌شود.

توسعه کلی کودک در نه ماهگی
درک پیشرفت یک کودک ۹ ماهه و نحوه عملکرد او به شما کمک می‌کند تا اسباب بازی‌های مناسبی را برای او انتخاب کنید.

یک نوزاد نه ماهه به راحتی چهار دست و پا می‌رود و در اطراف اتاق می‌گردد. او توپ‌ها و اسباب بازی‌های خود را با دست نگه می‌دارد و در عین حال به بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی علاقه نشان می‌دهد. او تمایل دارد صداها و اشیای رنگارنگ را تشخیص دهد و بازی‌های ساده انجام دهد. بنابراین شما باید در انتخاب اسباب بازی‌های او نهایت دقت را داشته باشید.

۱. اسباب بازی حمام مانند پنگوئن، ستاره دریایی، ماهی و…

اسباب بازی‌

مهارت های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، خلاقیت

اسباب بازی‌های تولید کننده صدا و دوستدار آب می‌توانند تا حد زیادی کودک شما را مشغول نگه دارند.

حیوانات دریایی، زیبا و رنگارنگ هستند و در طول حمام برای نوزادان شبیه سازی می‌شوند. اسباب بازی‌هایی که از شخصیت‌های دریایی الهام گرفته شده‌اند به خلاقیت نوزادان کمک می‌کنند و کودکان را با حیوانات آشنا می‌کنند.

اسباب بازی را با آب پر کنید و اجازه دهید کودک هنگام حمام آنها را فشار دهد. اسباب بازی‌های نرم برای دست‌های کوچک کودک مناسب است و می‌تواند به راحتی آن‌ها را فشار دهد. همانطور که اسباب بازی‌ها به صورت فریبنده شناور می‌شوند، می‌توانید کودک را با آن‌ها آشنا کنید.

۲. بازی کلاغ و خرس

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های تصوری، شناختی و حرکتی، هماهنگی چشم و دست

این اسباب بازی پر از شگفتی‌های عجیب است که آن را با جلوه‌های صوتی سرگرم کننده، شخصیت‌ها و آهنگ‌های آشنا همراه می‌کند.

کودک باید توپ را داخل شکم کلاغ رها کند و آن از شکم یا دهان خرس دریافت کند. کودک می‌تواند چهار دست و پا راه برود و توپ را بگیرد. او از چرخش پروانه لذت می‌برد و با شوق به صداها و موسیقی‌ها گوش می‌‌دهد.

۳. چرخش توپ در رول

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های شناختی

این اسباب بازی برای کودک ۹ ماهه بسیار مناسب است. توپ اکریلیک از اشکال و دانه‌های رنگی تشکیل شده است که هنگام چرخش و پایین آمدن، صداهای سرگرم کننده ایجاد می‌کند. این اسباب بازی برای کودک بسیار امن است و باعث می‌شود تا او بارها و بارها با آن بازی کند. این اسباب بازی جذاب به بهبود مهارت‌های حرکتی، توانایی‌های ذهنی و یادگیری کودک کمک می‌کند و کودک را با مفهوم علت و معلول آشنا می‌کند.

۴. اشکال مطابق و تخم‌مرغ های رنگی

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: هماهنگی دست و چشم، مهارت‌های شناختی

شاید دوست داشته باشید که این تخم مرغ‌ها را با جفت خودشان هماهنگ کنید. این اسباب بازی توانایی کودک در تشخیص گرافیک را بهبود می‌بخشد و هماهنگی دست و چشم، هوش و توانایی واکنش کودک را افزایش می‌دهد. این محصول دارای لبه‌های صاف است و برای نوزادان مناسب است.

۵. مکعب فعال یادگیری

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، تعامل

این اسباب بازی یک اسباب بازی ۵ طرفه عالی است که اکتشافات را تشویق می‌کند. چهار دکمه نورپرداز بر روی اسباب بازی صداهای حیوانات، نام حیوانات و شکل آن‌ها را معرفی می‌کند.

این اسباب بازی دارای ۱۴ ویژگی تعاملی است که مهارت‌های حرکتی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود نوزادان برای نشستن و بازی کردن تشویق شوند. بلوک‌های چرخشی و کشویی باعث تعامل کودک می‌شوند. همچنین، این اسباب بازی ۲۵ آهنگ ملودی جرا می‌کند.

همانطور که مکعب شروع به حرکت می‌کند، حسگر حرکتی صداهای سرگرم کننده را فعال می‌کند تا توجه کودک را جذب کند و خزیدن او را تشویق کند. وقتی کودک بازی می‌کند، دوست دارد که آن‌ها را فشار دهد یا بچرخاند. تنها با فشار دادن و کشیدن دکمه‌های موسیقی، صداها، رنگ‌ها و اسامی دستگاه‌ها معرفی می‌شوند.

۶. کشف توپ و یادگیری

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های شناختی، مهارت‌های حسی

شخصیت‌های سرگرم کننده و رنگ‌های روشن و پررنگ باعث می‌شود که این توپ، یک توپ خزنده عالی باشد. حسگر حرکت در آن باعث صداها و عبارات می‌شود. در نتیجه زمانی که توپ پرتاپ می‌شود و در اطراف می‌چرخد، از آن صدا پخش می‌شود. دکمه بزرگ و ستاره‌ای شکل آن حیوانات و اعداد را معرفی می‌کند. رشد کودک با بافت نرم و برچسب‌ها بهبود می‌یابد.

۷. بازی با حیوانات

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های شناختی

این اسباب بازی یکی از بهترین اسباب بازی‌هایی است که کودک شما را با حیوانات و اشکال مختلف آشنا می‌کند. این بازی علت و معلول را ترویج می‌دهد و اکتشافات را با مخلوقات رنگارنگ پاداش می‌دهد. در این اسباب بازی عملی در حین فشار دادن سوئیچ‌ها، کلیدها و اسلایدها حیوانات رنگارنگ ظاهر می‌شوند و بوق های مخصوصی می‌زنند. این اسباب از یک دسته توکار ساخته شده است که اجازه می‌دهد کودک به راحتی آن را به هرجایی که می‌خواهد ببرد.

۸. اسباب بازی قورباغۀ جهنده

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی زیبا، علت و معلول، مهارت‌های تخیل

این اسباب بازی مخمل و رنگارنگ با یک چهره نرم و دوستانه، توجه کودکان را جذب می‌کند. نوزادان بزرگتر می‌توانند مهارت‌های عملی مانند اتصال زیپ، پوشیدن کفش و دستکاری بند چسبان را یاد بگیرند.

اسباب بازی قورباغۀ سبز شامل دست‌های جیر جیر و جیغ زن است و اندازه آن برای بغل کردن مناسب است. بچه ها دوست دارند دست‌های قورباغه را فشار دهند و صدای جیر جیر آن را بشنوند. بنابراین، آنها شروع به درک علت و معلول می‌کنند.

زبان قرمز اسباب بازی را بکشید و از تکان خوردن شکم آن لذت ببرید. این اسباب بازی میتواند دوست مسافرتی کودک برای سفرهای طولانی یا اسباب بازی مورد علاقه او برای زمان خواب باشد.

۹. بازی با میکروفون

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های شناختی

این اسباب بازی یک بازی سرگرم کننده برای کودک است که به وسیله آن می‌تواند صدای خود را تقویت کند. کودک دوست دارد جغجغه میکروفن را بلرزاند تا عبارات و صداهای سرگرم کننده را بشنود.

این میکروفن دارای ۶۰+ آهنگ است که کودک را تشویق می‌کند تا با هم آواز بخوانند. فقط با چرخاندن حلقه روی جغجغه کودک می‌تواند از ۱۲ حیوان مختلف و صداهای آنها و یا ملودی‌های شاد لذت ببرید. با فشار دادن دکمه‌های ابزار، می‌توانید ۱۲ ملودی را در سبک کلاسیک یا راک گوش کنید.

۱۰. موسیقی لمسی

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های شناختی، منافع موسیقی

این اسباب بازی یکی از وسایل مورد علاقۀ نوازنده کوچکتان خواهد بود. پد لمسی چشمک زن ملودی‌های شیرین و آهنگ‌های زیبایی پخش می‌کند. ۱۴ آهنگ سرگرم کننده در این اسباب بازی وجود دارد که کودکان را به موسیقی علاقه‌مند می‌کند. سطح حساس به لمس دارای دو حالت بازی است.

۱۱. بازی هوشمند لمسی

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: احساسات دید، شنوایی، لمس، علت و معلولیت و فعالیت‌های تمرینی

به لطف تکنولوژی نوآورانه Smart Touch که به لمس کودک پاسخ می‌دهد، کودک به خاطر بازی کردن با نوار روشن لمسی هیجان زده خواهد شد. این می تواند بهترین اسباب بازی برای کودک رو به رشد باشد زیرا او میتواند با سه روش مختلف از نوپایی تا کودکی (نشستن، خزیدن و گشتن) بازی کند.

کودک می‌تواند در وسط آن بنشیند و با پیانو بازی کند. برای لذت بردن از موسیقی و چراغ آن تنها کافی است نوار آن را لمس کند.

این اسباب بازی کودک را تشویق می‌کند تا با موسیقی، صداها و عبارات پرطرفدار برقصد. کودک می‌تواند در اطراف حرکت کند و نوار را لمس کند.

همچنین با کودک صحبت می‌کند و کودک می‌تواند شمارش اعداد، حروف الفبا، رنگ‌ها و خیلی چیزهای دیگر را یاد بگیرد. او می‌تواند از نور حرکتی عبور کند و به دنبال آن حرکت کند.

کودک کوچک شما تشویق می‌شود که در اطراف بچرخد و فعالیت‌های هیجان انگیز انجام دهد.

۱۲. ماشین اسباب بازی

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: مهارت‌های حرکتی، علت و معلولیت

این اسباب بازی انتخاب خوبی برای توسعه مهارت‌های حرکتی کودک و راه رفتن او است. کودک از فشار دادن و کشیدن ماشین مسابقه لذت می‌برد. دانه‌های پاپ آپ، کودک را با مفهوم علت و معلول آشنا می‌کند. کودک از داشتن ماشین مسابقه خوشحال می‌شود و به راه رفتن تشویق می‌شود.

۱۳. پنگوئن اسباب بازی

اسباب بازی‌

مهارت‌های توسعه یافته: تصورات

اگر کودک شما در حمام به آب گرم علاقه دارد، قطعا دوست دارد با این پنگوئن شنا کند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که بازوهای پنگوئن را ببندید و آن را داخل آب بیندازید. این یکی از بهترین اسباب بازی‌ها برای کودک نه ماهه است، زیرا سبک وزن و بی ضرر است و باعث تقویت قوه تخیل کودک می‌شود.

نکاتی برای کمک به کودک:
در اینجا چند نکته برای سرگرمی و تعاملی بودن زمان بازی کودک بیان شده است که می‌تواند مفید باشد. به او کمک کنید تا بازی کند:

– به کودک خود کمک کنید تا هر زاویۀ اسباب بازی را کشف کند و به او توضیح دهید که چگونه می‌تواند بازی کند.
– در حین بازی و گفتگو با کودک خود ارتباط برقرار کنید.
– اجازه دهید کمی اسباب بازی را احساس کند و گزینه‌های آن را یاد بگیرد. همه این‌ها به تحریک حساسیتی کودک کمک می‌کند و حافظه او را تیز می‌کند.
– برای تقویت هماهنگی چشم و دست و توانایی تفکر کودک، اسباب بازی های رنگی را ارائه دهید.
– اجازه دهید نوزاد تحت نظارت بزرگسالان بازی کند تا از خطرات احتمالی او جلوگیری شود. اسباب بازی ها را تمیز نگهدارید و برچسب ها را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام اسباب بازی‌ها برای جویدن امن هستند!

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد