چگونه یک صفحه تجاری (Business Profile) در اینستاگرام بسازیم؟

0 1,910

ما از اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌هایمان استفاده می‌کنیم، اما امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌سرعت در حال رشد است و علاوه بر مصارف شخصی برای مصارف تجاری نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد کسب‌وکار خود را به‌صورت آنلاین راه انداخته‌اند و در بستر اینستاگرام به فروش محصولات و خدمات خود می‌پردازند. بنابراین این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است فضایی را به کاربران تجاری خود اختصاص دهد تا علاوه بر فروش محصولات، بتوانند رفتار مصرف‌کننده را نیز تجزیه تحلیل کرده و با توجه به آن محصولات خود را ارائه دهند.

“Business Profile” بیزنس پروفایل، یا اکانت تجاری در اینستاگرام یک قابلیت خوب و کاربردی است که فواید بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. در ابتدا با تفاوت یک پروفایل شخصی با پروفایل تجاری در اینستاگرام آشنا شوید. تفاوت بارز بین پروفایل شخصی و تجاری دستیابی به برخی از قابلیت‌ها است. در پروفایل تجاری می‌توانید به قابلیت Insight، اطلاعات تماس، تبلیغات، جنسیت فالوورهایتان و موارد دیگر در دسترسی داشته باشید؛ پروفایل شخصی Instagram هیچ گزینه ” Promote” ندارد. این قابلیت برای افرادی که کار تجاری انجام می‌دهد بسیار مهم است.

برای استفاده از این قابلیت باید در ابتدا حساب اینستاگرام شخصی، درست کنید و سپس حساب اینستاگرام‌تان را با حساب فیس‌بوک مرتبط نمایید. بنابراین اگر حساب فیس‌بوک و اینستاگرام ندارید باید یک حساب ایجاد کرده و باهم لینک کنید. البته به این نکته دقت کنید که برای ایجاد حساب فیس‌بوک باید با برنامه تغییر آی پی این کار را انجام دهید و درنهایت در حساب فن پیج فیس‌بوک خود باید نقش ادمین داشته باشید.

 نصب برنامه اینستاگرام و فیس‌بوک
الف: نصب فیس‌بوک و ایجاد فن پیج

صفحه تجاری در اینستاگرام

برای ایجاد حساب فیس‌بوک نیز باید مراحلی را طی کنید. در ابتدا برنامه تغییر آی پی را بازکرده و سپس برنامه فیس‌بوک را دانلود کنید (این کار را می‌توانید از طریق فروشگاه App برای iOS، از فروشگاه Google Play برای Android و یا از Windows Phone Store برای یک دستگاه ویندوز انجام دهید). البته می‌توانید وارد سایت www.Facebook.com یا www.fb.com شوید. در صفحه باز شده نام و نام خانوادگی را وارد کرده و ایمیلتان را بنویسد. سپس پسورد انتخاب نمایید و تاریخ تولدتان و جنسیت خود را به میلادی وارد کنید و بر روی Sign Up کلیک کنید.

مرحله بعد روی گزینه Skip This Step کلیک کنید. در این مرحله فیس‌بوک می‌خواهد دوستانتان را در فیس‌بوک پیدا کرده و به شما معرفی کند. در مرحله بعد سایر اطلاعات تکمیلی خود را وارد نمایید. در مراحل بعدی فیس‌بوک تعدادی از افراد و صفحه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد که بهتر است از این مراحل رد شوید و با کلیک روی Skip این کار را به آینده موکول کنید. درنهایت عکس پروفایلتان را که همان لوگوی شرکت یا کسب و کارتان است را انتخاب کنید. در آخر برای تأیید ایمیل، وارد حساب ایمیل خود شوید. یک ایمیل از طرف فیس‌بوک برای شما ارسال شده است. روی Confirm Your Account کلیک کنید تا حساب خود را فعال کنید.

در صفحه فیس‌بوک خود به دنبال create page یا ساخت صفحه باشید. این گزینه را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید، بعد از اینکه وارد صفحه شدید بسته به علاقه خود یک عنوان برای صفحه خود انتخاب کرده و دکمه ساخت یا create رو کلیک کنید تا به مرحله بعدی برسید و سپس با انتخاب عکس و توضیحات اضافه آن را تکمیل کنید. در این فن پیج شما باید ادمین باشید.

ب: نصب اینستاگرام

صفحه تجاری در اینستاگرام

برنامه Instagram را دانلود کنید (این کار را می‌توانید از طریق فروشگاه App برای iOS، از فروشگاه Google Play برای Android و یا از Windows Phone Store برای یک دستگاه ویندوز انجام دهید). هنگامی‌که برنامه بر روی گوشی شما نصب‌شده است، با ضربه بر روی آن، برنامه را باز کنید. بر روی ثبت‌نام کلیک کرده و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید و روی next بزنید. این کار را می‌توانید بدون ایمیل و از طریق حساب فیس‌بوک نیز انجام دهید.

بعد از ایجاد حساب فیس‌بوک و اینستاگرام شخصی، باید مراحل تجاری‌سازی صفحه اینستاگرام را آغاز نمایید.

برای شروع کار وارد حساب شخصی اینستاگرام خود شوید، به بخش تنظیمات رفته و صفحه‌تان را عمومی کنید. برای تجاری کردن صفحه باید صفحه‌تان از حالت شخصی خارج شود تا همه کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

نحوه خارج کردن پروفایل اینستاگرام از حالت شخصی به حالت عمومی:

صفحه تجاری در اینستاگرام

برای این کار از صفحه شخصی خود وارد تنظیمات شوید، سپس کمی به پایین اسکرول کنید تا در سرنویس ACCOUNT گزینه Private Account مشاهده کنید، باید این گزینه را غیرفعال کنید تا اکانت شما از حالت خصوصی خارج شود. این کار پیش‌نیازی برای تبدیل پیج شخصی به پیج تجاری است.

تبدیل صفحه شخصی اینستاگرام به صفحه تجاری

صفحه تجاری در اینستاگرام

در مرحله بعدی برای بار دیگر به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید. مطمئن شوید نرم‌افزار تغییر آی پی شما روشن است، در بخش account روی swich to business account کلیک کنید. با انتخاب این گزینه پیج شخصی شما به یک صفحه تجاری تبدیل می‌شود.

صفحه تجاری در اینستاگرام

درصورتی‌که می‌خواهید یک صفحه تجاری جداگانه و جدید بسازید گزینه Sign up for a business profile را انتخاب کنید. در اینجا، ما گزینه اول یعنی تبدیل پیج شخصی به پیج تجاری را انتخاب کردیم.

صفحه تجاری در اینستاگرام

در صفحه بعدی دسته‌بندی کسب‌وکار خود را انتخاب کنید.

صفحه تجاری در اینستاگرام

در صفحه بعد شما باید شماره همراه خود، آدرس ایمیل را وارد کنید و همچنین آدرس کسب‌وکار را انتخاب کنید؛ نگران نباشید بعداً می‌توانید آن‌ها را در هرزمانی که مایلید، تغییر دهید.

صفحه تجاری در اینستاگرام

در صفحه بعدی شما باید حساب کاربری فیس‌بوک خود را با این حساب کسب‌وکار اینستاگرام مرتبط کنید. در این لحظه شما به فیس‌بوک متصل خواهید شد تا اطلاعات تماستان تکمیل شود. گزینه log in را انتخاب کنید تا وارد حساب فیس‌بوک شوید، پس از ورود باید برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام خود همگام کنید.

صفحه تجاری در اینستاگرام

تبریک می‌گوییم حساب شما به‌حساب تجاری در اینستاگرام تبدیل شد. در اینجا می‌توانید وارد ویرایش مشخصات شده و سایر موارد را تکمیل کرده، تغییر دهید و یا حذف کنید.

صفحه تجاری در اینستاگرام

 

بعد از تبدیل حساب شخصی به‌حساب تجاری در اینستاگرام بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

نکته اول: نام مناسب

بهتر است برای صفحه تجاری خود از یک نام تجاری راحت، قابل‌فهم و متناسب با برند و کسب‌وکار خود استفاده نمایید. این نام در بالای بیوگرافی شما در صفحه نشان داده می‌شود و در جست‌وجوهای اینستاگرام قرار می‌گیرد، بنابراین بهتر است یک نام استراتژیک انتخاب کنید که با جست‌وجو و سرچ به راحتی پیدا شود.

نام کاربری که در بالای صفحه‌نمایش داده می‌شود، نیز مهم است. این همان نامی است که در اینستاگرام عضو شده‌اید، بهتر است این نام با کسب‌وکارتان در ارتباط بوده و در تمام شبکه‌های اجتماعی‌تان مشترک باشد تا فرد به راحتی بتواند با یک جست‌وجو شمارا در شبکه‌ها اجتماعی دیگر نیز پیدا کند.

نکته دوم: قسمت بیو صفحه اینستاگرام شما بسیار اهمیت دارد.

صفحه تجاری در اینستاگرام

بیوگرافی اینستاگرام نشان می‌دهد شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید. سعی کنید در این قسمت اطلاعات مفید و کاربردی قرار دهید و با نوشتن جملات متفرقه آن را شلوغ نکنید. مثلاً آدرس وب‌سایت، کانال تلگرام و یا یوتیوب خود را قرار دهید و یک توضیح کوچک در مورد کسب‌وکار خود بنویسد و یا شماره تماس خود را وارد نمایید.

این اطلاعات را می‌توانید در هر زمان تغییر داده و بروز رسانی کنید. علاوه بر این می‌توانید در قسمت بیو از هشتگ‌های کسب‌وکار خود استفاده کنید تا افراد بیشتری صفحه شما را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند. علاوه بر این می‌توانید از انواع شکلک‌های متناسب با اطلاعات خود بهره ببرید، اما سعی کنید زیاده‌روی نشود. کلماتی از بیوگرافی که به کسب‌وکارتان مربوط است و برای شما اهمیت دارد را بولد کنید تا برجسته‌تر به نمایش دربیاید.

درصورتی‌که فروشگاه فیزیکی دارید و یا ساعات خاصی در روز در اینستاگرام پاسخگو هستید؛ حتما این ساعات را در بیوگرافی درج کنید.

نکته سوم: عکس پروفایل

عکس پروفایل صفحه اینستاگرام شما باید لوگوی شرکت و کسب‌وکارتان باشد. سعی کنید از یک عکس مشترک در تمام صفحات اجتماعی خود استفاده کنید تا افراد به راحتی بتواند با مشاهده عکس شمارا بشناسند. زودبه‌زود عکس خود را عوض نکنید در این صورت فالوورها ممکن است پیج شمارا در انبوهی از پیج‌های دیگری که دنبال کرده‌اند، گم کنند. سعی کنید عکس پروفایل شما علاوه بر گوشی همراه در نسخه ویندوز نیز کیفیت خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی سرویس‌های آنلاین طراحی لوگو

 

آیا می‌توان حساب تجاری اینستاگرام را به‌حساب شخصی برگرداند؟

شما به راحتی می‌توانید از طریق تنظیمات به‌حساب شخصی خود بازگردید. برای این کار در منو تنظیمات گزینه Switch back to personal account را انتخاب کنید و بر روی آن ضربه بزنید، از شما خواسته می‌شود دوباره وارد حساب فیس‌بوک تان شوید (نرم‌افزار تغییر آی پی روشن باشد). در این صورت به راحتی می‌توانید به‌حساب شخصی اینستاگرام خود باز گردید.

منبع:
techbooot.com

 

در بورسیکا بخوانید: پنج راه برای کسب درآمد در اینستاگرام
در بورسیکا بخوانید: اینستاگرام چگونه علایق شما را یاد می گیرد؟
در بورسیکا بخوانید: چگونه اکانت اینستاگرامم را پاک کنم؟
در بورسیکا بخوانید: اگر رمز حساب اینستاگراممان را فراموش کردیم، چه کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد