لوازم جانبی لپ‌تاپ

0 740

با افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ و تبلت‌ها، تقاضا برای لوازم جانبی نیز بیشتر شده است. لپ‌تاپ با توجه به کوچک و نازک بودن بدنه آن و همچنین نوع عملکرد و باتری که در بدنه دارد؛ در برخی موارد کاربر را دچار محدودیت می‌کند؛ اما می‌توان با استفاده از وسایل جانبی متعدد، کارایی لپ‌تاپ را بالاتر برد و محدودیت‌ها را رفع کرد. همه ما از لپ‌تاپ یا تبلت استفاده می‌کنیم؛ اما بهتر است این واقعیت را بدانیم که خرید لوازم جانبی لپ‌تاپ می‌تواند تجربه کاربری بهتری برای ما به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال یک لیست کامل از جدیدترین و بهترین لوازم جانبی لپ‌تاپ هستید؛ به صفحه خوبی وارد شده‌اید در این لیست سعی کردیم چند مورد از بهترین لوازم جانبی لپ‌تاپ را به شما معرفی کنیم.

کیف لپ‌تاپ

اولین و مهم‌ترین وسیله جانبی برای یک لپ‌تاپ کیف آن است؛ شما برای حمل و نقل لپ‌تاپ به یک کیف مناسب و ایمن نیاز دارید. این کیف‌ها در اندازه‌های متنوع و با قابلیت‌های بسیار زیادی در بازار موجود هستند؛ در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ، به اندازه آن دقت کنید؛ سعی کنید کیفی تهیه کنید که وزن سبک دارد و درعین‌حال ضد آب و ضدضربه است. کیف لپ‌تاپ باید متناسب با لپ‌تاپتان باشد؛ جیب‌های زیادی داشته تا شما بتوانید وسایل جانبی دیگر را در آن قرار دهید؛ جنس آن باید بادوام باشد و همان‌طور که اشاره شد ضد آب و ضدضربه طراحی شود.

ماوس و کیبورد

وقتی شما یک لپ‌تاپ تهیه می‌کنید؛ به احتمال زیاد با پد لمسی لپ‌تاپ مشکل دارید و نمی‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در این حال خرید یک ماوس به شما پیشنهاد داده می‌شود. این ماوس‌ها به صورت سیمی و بی‌سیم و در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند. علاوه بر ماوس ممکن است صفحه‌کلید لپ‌تاپ شما کامل نباشد؛ در این صورت برای دسترسی به سایر کلیدها و کلیدهای میانبر می‌توانید از صفحه کلیدهای مجزا استفاده کرده و آن را به صورت بی سیم و سیمی به لپ‌تاپ متصل کنید و از کلیدها سفارشی آن بهره‌مند شوید.

ماوس پد

درصورتی‌که از لپ‌تاپ به‌وسیله ماوس جداگانه استفاده می‌کنید؛ یک پد ماوس نیز نیاز دارید تا حرکت ماوس سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شود. این پدها در جنس‌های مختلف پلاستیکی یا الیاف دیگر تهیه می‌شوند. برخی از این پدها دارای یک برآمدگی برای مچ دست نیز هستند که باعث می‌شود در استفاده طولانی‌مدت از ماوس، دستتان خسته نشده و به مچ دستتان آسیب وارد نشود. این پدها در اندازه و ابعاد گوناگون در دسترس می‌باشند.

پوشش محافظتی روی کیبورد

کاور کیبورد نیز نمونه‌ای دیگر از لوازم جانبی همراه لپ‌تاپ است. این پوشش سیلیکونی و نازک روی صفحه کلید شما را می‌پوشاند و آن را در برابر گردوغبار و یا آب محافظت می‌کند. این کاورها قابل‌جابه‌جایی بوده و قابلیت شست‌وشو دارند.

تمیزکننده کیبورد و صفحه‌نمایش

این اسپری برای تمیز کردن و از بین بردن گردوغبار از روی صفحه‌نمایش و کیبورد استفاده می‌شود؛ به مرور ممکن است بر روی صفحه نمایش یا کیبورد شما را گردو غبار فرا بگیرد و این باعث می‌شود دید صفحه نمایش کمتر شده و کیبوردتان آسیب ببیند. در این مواقع می‌توانید از اسپری‌های مخصوص برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در صورتی که از پوشش سیلیکونی محافظ روی کیبورد استفاده می‌کنید؛ نیازی به تمیز کننده و اسپری نیست.

فیلتر صفحه نمایش

وقتی مدت زمان زیادی را با یک سیستم کامپیوتری کار می‌کنید؛ ممکن است متوجه درد در چشمانتان شوید. امروزه فیلترهایی به صورت محافظ صفحه نمایش طراحی شده‌اند که بر روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند میزان فشار و استرس بصری از روی چشمان شما برداشته شود. این فیلترها چندین لایه پوشش محافظتی دارند که به صفحه محافظ نور آبی صفحه نمایش اعمال شده و یک پوشش محافظتی ایجاد می‌کند و نور آبی صفحه نمایش را حذف کرده و علاوه بر این، از ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

نمایشگر اضافه

در برخی موارد شما بسته به نوع فعالیت خود به یک نمایشگر اضافه نیاز دارید؛ این نمایشگرهای مستقل به لپ‌تاپ متصل شده و محتوای شما را به نمایش در می‌آورند. مثلاً افرادی که همیشه در حال حرکت و مسافرت هستند؛ می‌توانند از این نمایشگرها به عنوان مانیتور ثانویه استفاده کنند.

فن خن کننده

پدهای خنک کننده وسایلی هستند که با ایجاد هوا و باد در زیر لپ‌تاپ دستگاه را خنک کرده و مانع از داغ شدن آن می‌شوند. در صورتی که از لپ‌تاپتان برای ساعات طولانی استفاده می‌کنید؛ خرید یک فن خنک کننده به عنوان یک لوازم جانبی لپ‌تاپ به شما پبشنهاد داده می‌شود.

هدفون

اگر اهل موسیقی هستید و یا با لپ‌تاپ خود فیلم و فایل‌های صوتی گوش می‌دهید و یا گیمر هستید و با لپ‌تاپتان بازی‌های هیجان انگیز انجام می‌دهید؛ هدفون یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی برای شما به حساب می‌آید. این هدفون‌ها به صورت بی سیم و سیمی در دسترس هستند؛ مدل‌های سیمی آن کیفیت صدای بهتر دارند و مدل‌های بی سیم به شما آزادی حرکت بیشتری می‌دهند و دیگر نیاز به اتصال سیمی و شلوغ‌کاری نیست. این هدفون‌ها در مدل‌های داخل گوش و یا روی گوشی ارائه می‌شوند که بسته به نیاز و سلایقتان می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

پرینتر بی سیم

پرینتر یک نمونه از وسایل جانبی است که هر کسی به آن نیاز پیدا نمی‌کند. در صورتی که در طول روز کارهای پرینت و اسکن انجام می‌دهید؛ می‌توانید یک دستگاه پرینتر خریداری کرده و آن را به لپ‌تاپتان وصل کنید. در این صورت قادر هستید؛ اسناد و عکس‌های خود را اسکن کرده و یا پرینت بگیرید. پرینترها در اندازه‌های مختلف و به صورت رنگی یا سیاه و سفید در دسترس هستند.

اسپیکر

لپ‌تاپ‌ها اصولاً دارا بلندگو هستند؛ اما بلندگو آن‌ها بسیار ضعف است؛ بنابراین اگر با لپ‌تاپتان فیلم تماشا می‌کنید و یا از صدای کم آن خسته شده‌اید؛ بهتر است یک اسپیکر بخرید.

پاور بانک

در برخی شرایط از لپ‌تاپتان استفاده می‌کنید و باتری آن تمام می‌شود؛ اما به جریان برق دسترسی ندارید تا آن را شارژ کنید. اگر خارج از محیط کار و خانه از لپ‌تاپتان استفاده می‌کنید و به جریان برق برای شارژ کردن آن دسترسی ندارید؛ بهتر است یک پاور بانک تهیه کنید. پاور بانک می‌تواند انرژی لازم برای چند بار شارژ را در اختیار شما قرار دهد و دستگاهتان را شارژ کند. ساده‌ترین راه شارژ باتری در مکان‌هایی که به جریان برق دسترسی ندارید؛ استفاده از پاور بانک است. در بازار پاور بانک‌های مختلفی وجود دارد که با ظرفیت‌های مختلف ارائه می‌شوند.

کنترلر بازی

این کنترلر بازی‌های رایانه‌ای یا به صورت بلوتوثی و یا به صورت سیمی به لپ‌تاپ وصل می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها بازی‌های رایانه‌ای انجام دهید. در این صورت تجربه مشابه با پلی استیشن خواهید داشت.

وب کم

وب کم یک دوربین کوچک دیجیتال متصل به شبکه است. از وب کم‌ها بیشتر برای کنفرانس‌های ویدئویی استفاده می‌شود؛ البته اغلب لپ‌تاپ‌ها دوربین وب کم دارند؛ اما اگر قصد دارید کیفیت مکالمه تصویری شما بالاتر باشد باید یک وب کم جداگانه بخرید.

هارد دیسک خارجی /SSD قابل حمل

هارد دیسک‌های خارجی برای نگهداری داده‌ها و اطلاعاتی مناسب هستند که نمی‌توانید در لپ‌تاپتان نگهداری کنید. شما می‌توانید با استفاده از هارد دیسک خارجی یا SSD قابل حمل، از اطلاعات لپ‌تاپتان پشتیبان تهیه کنید و یا داده‌هایتان را ذخیره کرده و از آن نگهداری کنید. در هنگام خرید این هارددیسک‌های خارجی به مواردی از قبلی سرعت، امنیت و طول عمر آن‌ها توجه کنید. برخی از این هارد دیسک‌ها قابلیت رمزگذاری دارند و شما می‌توانید با استفاده از رمز از اطلاعات درون آن حفاظت کنید.

Usb فلش

اگر شما نیاز دارید که از یک حافظ خارجی استفاده کرده و اسناد و اطلاعات خود را به صورت محرمانه‌ای حمل کنید؛ USB Flash Drive قطعاً برای شما ضروری است. این وسیله نسبت به هارداکسترنال کوچک‌تر بوده و جابه جایی آن آسان‌تر است و در ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شود و قابلت نگهداری و ذخیره اسناد، عکس و فیلم و موسیقی را دارد.

محافظ برق

برای محافظت از لپ‌تاپ در برابر هر گونه نوسان ولتاژ برق، یک محافظ برق ضروری است؛ این محافظ‌ها می‌توانند از لپ‌تاپ شما محافظت کرده و علاوه بر این پورت برق متعددی را در دسترس شما قرار دهند.

کابل‌های قفل لپ‌تاپ

اگر در محیطی کار می‌کنید که امنیت اطلاعات درون لپ‌تاپ شما در خطر است و شما نمی‌توانید لپ‌تاپتان را با خود حمل کنید؛ می‌توانید از کابل‌های قفل لپ‌تاپ استفاده نمایید. این کابل‌ها لپ‌تاپ شما را قفل کرده و استفاده از آن را غیر ممکن می‌کنند.

میز لپ‌تاپ

برخی کاربران در ساعات مختلف روز از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به یک میز مناسب نیاز دارند تا زمانی که در رختخواب و یا بر روی مبل نشسته‌اند با کمک آن از لپ‌تاپشان استفاده کنند. بنابراین بجای اینکه دستگاه لپ‌تاپ را مرتب روی پا و زانو خود قرار دهید؛ بهتر است یک میز مناسب تهیه کرده و با خیال راحت از لپ‌تاپتان در شرایط مختلف استفاده کنید.

هاب و آداپتور

اگر لپ‌تاپ شما از برخی پورت‌ها پشتیبانی نمی‌کند و یا تعداد کمی پورت بر روی بدنه خود دارد؛ شما به یک HUB یا AC adapter نیاز دارید تا بتوانید ماوس، کیبورد و سایر اتصالات خود را به آن وصل کرده و یا رم خود را وارد کنید. این وسیله از طریق یو اس بی به لپ‌تاپ شما متصل شده و پورت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور مثال هر لپ‌تاپ حداکثر ۳ تا ۴ پورت یو اس بی دارد؛ شما با خرید یک هاب usb می‌توانید به تعداد پورت یو اس بی زیادتری دسترسی داشته باشید.

کابل اترنت

این کابل‌ها قابلیت آن را دارند تا لپ‌تاپ شما را به شبکه متصل کنند. مثلاً شما می‌توانید با یک کابل اترنت لپ‌تاپ را به تلویزیون وصل کرده و محتوای آن را روی تلویزیون و صفحه نمایش بزرگ‌تر مشاهده کنید. یکی دیگر از موارد استفاده از این کابل اتصال یک لپ‌تاپ به کامپیوتر است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد